Op het moment rijd ik op een thorowgood Griffin, ik heb het idee dat deze niet helemaal meer goed ligt of goed gaat liggen.
Nu heb ik zelf een Wintec pro die mij erg goed bevalt. Ik gebruik dit zadel voor op mijn twee pony's.
Het voordeel van dit zadel is dat het een lichtgewicht is, een leren zadel krijg ik niet van de grond laat staan op het paard. Dit i.v.m. een beperking die ik heb. (Een leren zadel is dus gewoon te zwaar).
Ik vroeg me af of een Wintec ook op een fries gelegd kan worden, omdat deze paarden vaak toch al wat breder gebouwd zijn (in ieder geval een stuk breder dan mijn pony's). Deze vraag legde ik neer bij de ruitersportzaak en ja zij hebbn genoeg Wintec's aangemeten bij friese paarden, na nog even doorgepraat te hebben. helaas kon ze me niet veel vertellen want ze waren aardig druk. Bedacht ik me dat niet veel verderop bij stal een ruitersportzaak zat. Ik heb de eigenaresse hiervan ook gebeld. Zij vertelde me dat als er nu al een kunststof zadel op lag dat het paard geen abnormale boommaat zou hebben en dat daar mogelijk wel een Wintec op kon liggen. Ze vroeg me of ik dem ogelijkheid had om langs te komen. Dat heb ik gedaan. De Thorowgood lag in principe goed, maar voor het mooie kon ik beter kijken naar een ander zadel, dan zou ik dus uitkomen op een leren zadel. Ze keek hoe dit zadel verder op het paard lag en dat was prima, met de Wintec zou ze ook geen problemen verwachten.
Maar volgens mij begreep ze niet helemaal wat ik bedoelde.
Nu haal ik net mijn eigen wintec uit elkaar en zie dat daar een witte boom voor mijn pony inzit. Nu is mijn pony wel een brede. Het zadel heb ik op de fries gelegd, maar deze boom zou toch wat te krap zijn voor haar.
Ik kan me herinneren dat er ook extra wijde bomen waren, maar kan deze niet vinden.
Heeft iemand ervaring met een Wintec op een fries en mag ik vragen welke boom jullie erin hebben zitten?
Tevens ook de vraag, als die extra wijde bomen bestaan, kan je die dan in de Wintec zetten of is daar weer een speciaal Wintec zadel voor?
Wel wil ik nog melden dat ik een goed passend zadel erg belangrijk vind en dus niet zomaar er een zadel op zou leggen.