[WN] Wrangler broeken comfortabeler dan de rest of cultuur kwesti

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Wrangler broeken comfortabeler dan de rest of cultuur kwesti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 16:12

Ik lees heel veel dat mensen rijden met wrangler spijkerbroeken dus dacht ik, die zal wel het lekkerste zitten (mn natuurlijk mbt de naad). Dus gister ben ik naar de winkel gegaan en verschillende spijkerbroeken gevoeld (waarbij ik de wranglers ook nog best wel duur vond). Maar ik kon echt niet een verschil ontdekken tussen de verschillende merken als het ging om de naad in het kruis. Niet voor wat betreft dikte of stijfheid. Dus dan lijkt het mij wat rijden betreft ook niet zoveel verschil te maken. Of heb ik dit verkeerd?
Dus mijn vraag is eigenlijk: is een wrangler echt veel prettiger tijdens het rijden of is het meer gewoonte binnen de westernwereld om deze te dragen?
Alvast bedankt!

Anick

Re: Wrangler broeken comfortabeler dan de rest of cultuur kwesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:20

Ik denk dat het inderdaad 'cultuur' is zoals je dat zegt. Ik rij altijd met andere spijkerbroeken, heb eerst ook wranlers gehad, omdat bijna iedereen het daarover had, maar ik merk weinig verschil. Ze gaan allebei even snel stuk..dan koop ik liever een wat goedkkopere broek.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:19

Ik heb een stretch jeans van Zeeman (zo'n 12 euro heeft die me gekost). Ik rijd er al 4jaar elke week mee (+- 2uur). Die broek is zelfs nog niet versleten en ze zit zalig!!!

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:30

sorry, maar ik betaal niet veel meer dan 12 euro voor een wrangler.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 22:42

da's niet duur, vertel eens?
Ik heb verschillende modellen gebruikt en buiten t feit dat ik de 'echte' niet eens mooi vind, merk ik ook geen enkel verschil met het rijden in bijv. Levis.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:34

bij de wal mart zijn ze $19.95 = 14.25 euro
en verder zijn ze in de feedstore $24.00 = 17.14 euro

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:45

Ik heb 1 Wrangler, bij een outletstore gekocht (prijs weet ik niet meer, maar het was niet veel) Een hele mooie broek, stevige stof, maar een beetje te stevig denk ik: het lukt me niet om er mee op te stappen Bloos (en ja, het is echt de goede maat, hij zakt zonder riem van mijn kont) Dus daar rijd ik niet mee. Op zich prima, want ik houd hem nu voor een beetje netjes.

Ik rij met een stretchspijkerbroek, bij de Aldi vandaan, ik geloof 11 euro het stuk. Ze zijn niet eens lelijk, heb ze ook wel ''gewoon'' aan, wamt ze zitten echt zalig!
Andere spijkerbroeken komen bij mij gewoon bij de Scapino of de Takko vandaan, soms gebruik ik die ook wel met rijden, maar spijkerbroeken gaan bij mij, als ze mazzel hebben, een jaartje mee, dan is de naad tussen mijn bovenbenen kapot Huilen
Ik wilde eerst alstijd persee een merk, maar sinds ik Scapino broeken heb, hoor ik steeds dat ik zulke leuke spijkerbroeken aan heb. Deze broeken krijg ik in de winkel tenminste ook over mijn heupen en kont heen Bloos . En als ik ze dan toch na een jaar weg kan gooien, dan gaat er tenminste niet zo veel geld de kliko in!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:26

Verschrikkelijke broeken om mee te rijden, vind ik, ik rij er steeds de binnenkant van m'n knieën mee open. Ik denk dat dit komt doordat de stof zo dik en stroef is. M'n vriend dan weer, die draagt niets liever. Ik heb nu jeansen van Continental. Die zijn zo dik niet van stof en die zitten als gegoten, nog nooit iets mee opengereden. Ik denk dat ik ze rond de 60 € betaal, iets meer dan een wrangler, maar dat heb ik er voor over.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:01

sonita schreef:
bij de wal mart zijn ze $19.95 = 14.25 euro
en verder zijn ze in de feedstore $24.00 = 17.14 euro

Hahaha! Haha! Ja die is goed en waar zit de Walmart hier ergens? (en wat gek dat je daar in Dollars moet betalen! Knipoog ) Clown

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:06

Wrangler spijkerbroeken zijn meer geschikt om mee te rijden dan andere merken omdat de 'brede' naad aan de buitenkant zit terwijl ie bij de meeste andere merken aan de binnenkant zit. Een originele Keboy spijkerbroek dus -heb in n jeansstore gewerkt, is geen grapje, verkocht deze broek vaak als paardrijbroek aan zowel wel als niet western-georiënteerden-.
Als ie niet lekker zit is een kwestie van smaak natuurlijk.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:03

@sflj,
als je met je boodschappen briefje naar de overkant vliegt,kun je dus het prijs verschil,verzend kosten en invoerrechten plus btw van je ticket en verblijfkosten aftrekken,zoheb je in de V.S. een goedkope vakantie.
verschil van 6 X wrangler 240 euro
1 x PC pad 100 euro minimaal
10 x wormenkuur 130 euro

en dan is mijn tas nog niet voor de heft vol,dus??????

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:09

Inderdaad!
En wat zegt de douane, als je terugkomt? (die wormenkuren bijvoorbeeld, mag je die zo invoeren?)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:24

Het zal vast ook een cultuurkwestie wezen, Wrangler staat idd wel wat bekend als dé cojbojbroek.
Ik heb zelf verschillende merken geprobeerd (van Scapino tot Levis, of was het nou Lee?!?) en één modelletje van Wrangler zit mij toch het lekkerst, dus die koop ik steeds (steeds ja, want ik rij er niet alleen mee, ik woon er bekant in). Ook omdat ik een ramp ben met broeken (mijn lijf is niet echt confectiekleding-compatible) is het heerlijk als je een broek zo uit het rek kunt pakken omdat ie toch wel goed zit. Dat het een Wrangler is, tja, dat is een leuke bijkomstigheid, had me net zo goed eentje van de Zeeman kunnen wezen. De paarden kijken er niet naar en mensen die zich storen aan merkloze kleding, daar heb ik niet zoveel mee.

Waar ik eerst les kreeg werd trouwens gezegt 'Joh, haal d'r gewoon eentje bij Scapino, als ie maar lekker zit'. Ik heb me ook ooit eens laten vertellen dat als je je knieen openrijd je dan teveel met je knieen steunt of knijpt. In hoeverre dat voor iedereen geldt weet ik niet, maar bij mij was dat idd het geval, en daar hielp zelfs geen Wranglerbroek bij, alleen correcter rijden...

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:45

goede morgen, welkom in nederland.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:02

sonita schreef:
goede morgen, welkom in nederland.

Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:45

Ik heb zelf 4 jaar geleden een Levi's gekocht, en dat ding zit heerlijk en slijt echt niet Haha! Ik draag em nu nog steeds, en hij is wel een beetje valer geworden, maar nergens een slijtplek te bekennen Lachen Terwijl mijn andere spijkerbroeken (van V&D en H&M enzo) na een half jaartje rijden en wassen toch echt slijtplekjes en vlekken beginnen te krijgen.
Wranglers heb ik nooit geprobeerd, maar volgens mij is die kwaliteit wel te vergelijken met Levi's

Ik kan trouwens in zo'n beetje elke broek wel rijden, nooit last gehad van naadjes of broekzakken of wat dan ook. Enige waar ik me wel eens aan stoor is dat de pijpen omhoog kruipen bij een broek van me met extra wijde pijpen (soort skaterbroek van zo'n gevoerde trainingspak-stof)..

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:07

Pluizebolpum schreef:
Ik heb me ook ooit eens laten vertellen dat als je je knieen openrijd je dan teveel met je knieen steunt of knijpt. In hoeverre dat voor iedereen geldt weet ik niet, maar bij mij was dat idd het geval, en daar hielp zelfs geen Wranglerbroek bij, alleen correcter rijden...

Dat klopt inderdaad, voor een deel dan. Want met m'n Continental jeans rij ik mijn knieën niet open, als ik m'n wrangler aan doe, wel. Dus ofwel rij ik automatisch beter met de ene jeans dan met de andere ofwel ligt het echt aan de jeans zelf Knipoog . Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit een echt "vrouwen" wrangler heb geprobeerd. Ik heb die unisex, cowboy cut (of fit), wrangler broek. Die dus bovendien nog eens te hard spant rond m'n heupen. Op deze moment is er een arm iemand heel gelukkig mee Haha! .
Ik heb ook al eens met m'n levis broeken gereden en dat gaat ook goed, ondanks die naad langs de binnenkant.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:37

rijd met allerlei soorten spijkerbroeken en heb nooit ergens last van , wel of geen dubbele naad aan de binnenkant. wel het liefste stretch. Onder mijn chaps heb ik het liefste een goedkope, dunne spijkerstof.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:38

ik merk niet zoveel verschil. ik rijd met verschillende spijkerbroeken. wat ik wel fijn vind aan de wrangler is dat ze hoog aansluiten.

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:25

Van USG zijn er hele fijne jodhpurbroeken! Heb zelf een bruine met leer onderlegd! Zit Super! Zijn ook in jeans stijl..

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:16

Waar koop je die? (en hoe duur zijn ze ongeveer?)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 08:42

Zijn die er ook in lengtematen?? (ik heb nogal lange benen namelijk)

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:07

ik heb juist hele korte pootjes....

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:58

Ik rij ook in een wrangler, ik koop ze in westerbork en ze rijden heerlijk....

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:40