[WN] wat doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sandro

wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:32

Weer het zoveelste zadel dat niet past. Ik weet het niet meer. Mijn pony heeft een redelijke korte rug. Na het zoveelste zadel heb ik een hilason boomloos zadel gekocht eigelijk een beetje gok maar je weet nooit. Weer mis het zadel schuift achteraan en drukt vooraan. Dus staat nu weer te koop als iemand interesse heeft?pb.
Nu is mijn vraag wat raden jullie aan? ik zou toch graag western willen blijven. Ik woon in belgië en het is hier heel moeilijk iemand te vinden die ook past. Kennen jullie iemand die een zadelpasservice heeft ook naar belgië toe? Wat is een arabian tree? zou dat iets zijn voor mijn pony zijn korte rug? Ik heb helaas geen bom geld klaarliggen dus op maat laten maken zit er de eerste jaren gewoon niet bij. 2dehands mag ook natuurlijk.
groetjes
ps weet niet of het hier juist staat.

Dana82

Re: wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:46

Bij je al bij de Aleashop gaan horen? Effe googelen en je vind het wel. Sommige paarden hebben nu eenmaal een ontzettend moeilijke rug om een passend zadel te vinden.
Normaal gezien is een arabian tree een zadel voor paarden met smalle schouders.

DubbelFun

Re: wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:17

Een Hilason is een behoorlijk stug zadel, als je paard een wat hollere rug heeft dan zal dat zeker in het begin niet lekker liggen.
Verder is het passen bij een Hilason duidelijk problematischer als bij een BM, ik vermoed dat dit met de bouw van de pommel te maken heeft.
Bij BM ligt hij meer óp de schouders en bij de Hilason valt hij er wat meer overheen.

Op de foto vind ik het zadel al aan de lange kant voor je pony, logisch dus dat het minder goed ligt.

Een Arabieren boom is een boom die aan de voorkant redelijke brede flares heeft, terwijl de ribvorm toch ovaal is. Vaak is deze boom ook iets korter. Maar aangezien er in bomenland niets gestandaardiseerd is zegt dit niet zoveel zolang je niet met een kale boom kunt passen.