Bandageren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JENNx

Bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:29

Hallo. Lachen

Ik heb een probleempje met bandageren. Ik wéet hoe ik moet bandageren, hoe ik de druk verdelen moet etc. etc. Maar ik draai altijd de verkeerde kant op, en ik weet dan niet meer welke kant ik op moet draaien. Wat ik ook probeer.

Wie kan mij even een plaatje maken met welke kanten ik op moet bandageren en een uitleg daarbij geven? En hoe moet ik de bandage oprollen?

Ik kom, wat ik ook doe/probeer, altijd met het klittenbandje aan de verkeerde kant uit.

Alvast bedankt!

WildChild

Re: Bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:32

1. Rol de bandage uit.
2. Plak de klittebandjes op elkaar, je zult hiervoor dus het uitsteeksel naar binnen moeten vouwen.
3. Rol de bandage op. Let erop dat het op elkaar geplakte klitteband aan de binnenkant zit.
4. Als je de bandage op het paard zijn been afrolt, zorg dan dat de rol aan de buitenkant is.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd, haha Tong uitsteken

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:36

Ik denk dat mijn fout idd ligt bij het oprollen van de bandage.. Tong uitsteken
Ik plak de klittenbandjes denk ik verkeerd op elkaar, ik denk dat ik het net andersom deed.

Abby_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:59

Je moet altijd richting de buik, naar achteren toe bandageren. Nooit aantrekken bij de pezen, dan trek je de pezen scheef, altijd voor aantrekken.

Bij het oprollen moet je de klittenband opelkaar plakken, en dan zo oprollen. Dan zit hij altijd goed.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:58

Abby_O, er wordt bedoelt hoe je de bandages zelf oprolt, niet hoe je hem bij het paard om doet.

De tip van WildChild moet ik even onthouden. Hoewel ik er nooit mee werk heb ik wel een paar witte voor als ik leuke stand foto's wil maken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:38

Abby_O schreef:
Je moet altijd richting de buik, naar achteren toe bandageren. Nooit aantrekken bij de pezen, dan trek je de pezen scheef, altijd voor aantrekken.

Idd, maar bij het aantrekken aan de voorkant moet je wel even je hand op de pees houden, anders trek je daar net zo hard (geleerd bij EHBO les op de middelbare school, verbandje aanleggen is net zoiets Clown )