peesjes new forest pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cherrylove

peesjes new forest pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 16:32

heee
ik reed/rijd(pony is 3maanden er uit geweest vanwege peesblessure) iedere week op een new forest pony van de manege.
Nu had ik hele leuke(vond ik dan) peesjes gezien, harry's horse nature(lichtblauw met lichtgroen) maar ik vraag me af welke maat ik voor zo'n pony het best kan kopen?! full is denk ik zoiezo wel te groot, maar zou cob kunnen of is dat nog te groot? en maakt het heel erg uit, als het maar 1 uurtje per week is?

xxcarlijn

p.s. heeft er iemand nog toevallig deze peesjes liggen en wil je dr vanaf mail maar Haha! (A)

Cyruss_

Re: peesjes new forest pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:55

is het een d-pony dan zou ik cob maat doen, past sowiso dan wel.
maar wel zonde om geld uit te geven als je ze maar 1 uurtje in de week gebruikt... staat natuurlijk wel hartstikke leuk, i know.
loopt hij verder in de lessen met peesjes? aangezien de pony een blessure heeft gehad, lijkt het me geen overbodige luxe om altijd peesbeschermers te gebruiken. (voorkomen is beter dan genezen) misschien kan je overleggen met de eigenaar. dat die ze koopt en anders zou ik ze echt voor jezelf houden, anders gebruikt de hele manege jou peesjes.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:55

Ik denk dat je cob moet hebben, die had ik ook voor mijn new forester.. Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:56

ja het maakt wel uit,ook voor een uurtje.
jij loopt ook niet graag maar een uurtje met te kleine of veel te grote schoenen bv.

hoe groot is de pony?
als ie redelijk aan de maat is kan je wel een cob nemen.

maar waarom wil je peesbeschermers(zo heten die dingen...) kopen voor een pony van de manege,rij je er vast op en heeft hij ze wel echt nodig?

cherrylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 19:08

hee
nikita_moi en cyruss_ ik denk dat ik dan inderdaad cob maar ga proberen, past het niet dan kan ik ze altijd nog verkopen.
verder loopt ze in de lessen niet met peesjes(peesbeschermers Knipoog ) inderdaad leek het mij ook goed voor dr benen vanwege de peesblessure, en zal proberen ervoor te zorgen dat ze in elk geval vaker met peesbeschermers kan lopen.
ik zou ze zeker alleen maar voor eigen gebruik houden, als ik ze zelf heb betaalt enz.

snoevie, ik begrijp je punt helemaal, zoals hierboven denk ik dat ik het maar beter kan proberen en dan altijd nog wat anders akn proberen.
in eerste instantie wilde ik peesbeschermers voor de mooi(ben het ook wel met je eens dat ze vaak daarvoor gebruikt worden en daar niet helemaal voor zijn maar toch..) ik rij eigenlijk niet vast op de pony maar wel vaak, en denk dat het nu voor dr benen wel beter zou zijn om peesbeschermers te dragen

byee(K)carlijn
bedankt voor de tips

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:37

als ze niet aantikt is het niet nodig......maar overleg eens met de eigenaar,wie weet!

succes

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:09

Ik denk zeker dat je een cob maat nodig hebt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:17

nou daar zou ik niet meteen vanuit gaan,ik heb een flinke fjord die wel maat pony nodig heeft.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:50

Ik denk cob, maar het zou prima kunnen als de pony klein is dat pony beter past.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:00

Mijn New Forest Pony heeft maat pony... ligt er helemaal aan hoe groot de pony is en wat voor beenwerk. Is het heel fijn beenwerk, dan maat pony en is het wat groffer dan cob.