Onverwoestbare springschoen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjappie

Onverwoestbare springschoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 15:16

Ik ben al heel wat eurootjes armer en nog steeds niet de geschikte springschoenen of hoefbalbeschermers tegengekomen.

Rubberen zijn wel sterk en goedkoop, maar schuren teveel waardoor mijn paard haar huid schraal wordt (en ze is nogal gevoelig/teer op de huid). Voordeel was wel dat je ze met modder zo even af kunt spoelen. Toen maar eskadron met bont gekocht, erg sterk maar super irritant omdat het bont vies wordt. Aangezien ik altijd buiten rijd, niet handig. Toen maar goedkopere schoenen van neopreen gekocht (Vantaggio), leek in eerste instantie prima, totdat er na 1 week er alweer scheuren in zaten. Nu heb ik van die hoefbalbeschermers gekocht, dit idee http://static.bokt.nl/w/images/5/5e/Ballenboots.jpg maar dan van rubber. Leek ideaal, ware het niet dat ze hoe strak ik ze ook aantrek op een gegeven moment toch losgaan.

Iemand een oplossing?

Eisen zijn dus:
- makkelijk schoon te maken + drogen i.v.m. natte weersomstandigheden
- zacht voor paard i.v.m. gevoelige huid
- moet tegen een stootje kunnen.

Ik ben je erg dankbaar!

Horsea_nl

Re: Onverwoestbare springschoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:51

onverwoestbare springschoenen

die zijn er niet Haha!

ik ben wel tevreden over de simpele van eskadron, van 20 tot 27 euro.

heb nu ook al een tijd springschoenen met bont van kentaur. blijft ook mooi en goed

plastic/ rubber hoef ik niet meer, die scheuren in no time kapot.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:57

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:34

Onverwoestbaar bestaat niet, maar het dichtst in de buurt zijn de springschoenen van allemaal losse rubberen flapjes. Daar kan je als er een flapje stuk gaat gewoon een nieuwe in zetten.

Wat ook goed helpt is mooie gevormde schoenen nemen, zoals deze
http://www.equipedic.com/images/bell_boot_medium.jpg
Die schuiven niet en daardoor krijg je veel minder snel wondjes in de kootholte. Alleen een bobbeltje aan de achterkant tegen het schuiven werkt niet goed vind ik, echt goed gevormde zijn veel fijner.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:37

Ik heb laatst in een advertentie een soort schoenen gezien van veridus, maar ik kan er wo niet meer op komen...

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:38

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:38

Dalmar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 07:50

Degene die Lisa_VD bedoelt heb ik ook. Ik gebruik ze sinds 2 maande min of meer dagelijks en er zijn geen scheuren te bekennen. Ze zijn stevig en ik heb nog geen slijtage gezien.

Abby_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:24

die Lisa_vd bedoeld heb ik ook, ik heb ze al een tijdje en zijn nog helemaal heel.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:29

Ik ben zelf erg tevreden over de neoprenen versie van harry's horse (dacht type brush). deze kosten 20,- en blijven goed, geen scheuren ik heb ze nu al meer dan een jaar en hij staat er 's winters mee in de paddock,zomers mee op het land en ik rijdt er ook mee. ik spoel alleen af en toe de modder eraf Haha!

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 07:56

je hebt van het cross merk style ook springschoenen. Deze zijn licht en laten geen water door. Zijn onverwoestbaar! Kosten wel iets meer, maar dan heb je ook wat.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:51

Ik heb bruine springschoenen van het merk Kentaur. Heb ze bij Ooteman gekocht toendertijd (enkele maanden terug). De buitenkant is van leer, en de binnenkant neopreen. Tot nu toe houden de springschoenen zich erg goed, het schuurt niet en blijft netjes. De buitenkant is ook vrij stevig, veel steviger dan de rubbere of neopreen springschoenen. Eén nadeel is dat het flapje van de sluiting bij mij eraf scheurt. Heb het inmiddels vastgenaaid en doet niks af aan de werking van de springschoen maar ik had liever gezien dat dit ook netjes bleef. Desondanks een fijne springschoen. Foto er van kun je in mijn profiel zien.