Ervaringen inbouwen Flair in zadel gevraagd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NesyD

Ervaringen inbouwen Flair in zadel gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 13:55

Hallo,

Ik ben op zoek naar ervaringen (positieve maar ook negatieve als die er zijn) van mede bokkers(sters) die hun gewone rijzadel hebben laten ombouwen naar een zadel met Flair (lucht).

Alvast bedankt!

benj

Re: Ervaringen inbouwen Flair in zadel gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:58

Daar ben ik ook erg benieuwd naar! Heb er ook naar geïnformeerd, vind het wel erg prijzig om zo maar te doen.
Heb een wat ouder zadel liggen waarin ik het zou willen proberen maar ben wel erg benieuwd naar mensen die er ervaring mee hebben.

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 14:02

Precies Benj, maar aan de andere kant als je kijkt wat een WoW zadel kost (€ 2400,=) dan valt het ombouwen (€ 500,=) nog wel mee en als je zadel dan gewoon lekker ligt en zit dan is het die € 500,= wel waard toch?!

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:08

Ja dat is ook zeker zo!
Maar is toch fijn om te horen van mensen die het al hebben laten doen of ze tevreden zijn of niet.

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 15:20

Ben ik helemaal met je eens hoor (vandaar ook dit topic Haha!), nu alleen nog reacties (haha ik weet het ben ernstig ongeduldig).

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:21

Ik heb laten doen in mijn KN zadel, helaas past deze niet meer, omdat mijn paard zijn spieren begonnen te groeien. Haha!
Dus ik was er heel te vreden mee.

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 15:23

sabje19 schreef:
Ik heb laten doen in mijn KN zadel, helaas past deze niet meer, omdat mijn paard zijn spieren begonnen te groeien. Haha!
Dus ik was er heel te vreden mee.

Jammer dat het zadel nu niet meer past, is het ook niet meer passend te maken nu er Flair inzit? Veranderd er veel aan hoe je zelf in het zadel zit met het Flair systeem of blijft je zit en de breedte van het kussenkanaal gelijk?

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:32

Nee het was niet meer passend te maken doordat de boom gewoon te klein was geworden.
Dat is dus het nadeel, bij flair hebben de spieren de ruimte krijgen.
Ik heb dus nu een WOW zadel en zadelmaker is nu al een paar keer geweest om het aan te passen. Er zit nu weer een bredere boom in. Haha!
Ik merkte geen verschil in het zitten, maar wel in het rijden, mijn paard heeft een wat zwakkere rug en vind het moeilijk om ontspannen te lopen, maar met flair en eindelijk met het wow zadel loopt ie veel beter.
Maar ik moet ook zeggen dat ik geen last meer van mijn rug heb. Dat had ik met een wolgevuld zadel wel.

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 15:38

Super fijn om te lezen sabje19! Is het dan ook zo dat een zadel met Flair de "klappen" beter opvangt dan een met wol gevuld zadel?

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:30

Waar kan je je zadel eigenlijk "om laten bouwen"? Komt hij eerst aan huis om te kijken of het met je paard en zadel wel kan?

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 16:34

Volgens mij wel Jeanette, ik heb bij Arie Boer in Zwijndrecht info aangevraagd en het lijkt me wel dat hij paard - zadel en ruiter samen moet zien om te bepalen hoe het zadel wordt aangepast.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:57

Dank je wel. Ik heb nl. mijn zadel te koop staan, maar het zit erg lekker. Misschien is ombouwen een optie, als de boom tenminste verbreed kan worden.