Ik heb wat vraagjes, ben eigenlijk opzoek naar een bitloos hoofdstel.
Nou heb ik nog geen idee wat wel geschikt is en wat niet, mij lijkt een sidepull wel wat.
Nu het probleem: ik zoek dus eigenlijk een sidepull, maar ik vind al die neusriemen zo scherp, touw vaak.
Het is de bedoeling dat ik er normaal dressuur mee ga rijden namelijk en ik vind dat niet kunnen met zo'n scherp touw op haar neus, ik wil dus met normale druk kunnen rijden, niet met een losse teugel.
Ik heb er een gezien zonder touw, maar die vind ik nogal lomp en meteen 50 euro dus niet leuk om te proberen.
Nu zag ik dus de marylot crosslink: met bit, sidepull én een crosslink.
Daarnaast ook nog een zachte neusriem waar ik denk ik makkelijk ''normaal'' dressuur mee kan rijden.
Dus zonder dat ik als ze een keer een sprint trekt en ik zet haar op de volte dat ik denk: k*t zit er zo'n scherpe neusriem omheen waar je liever niet aan wil ''trekken'' zegmaar..
nu zat ik te denken, kan ik niet evt. met de marylot 1 teugel aan het bit, 1 teugel aan de sidepull/crosslink voor de overgang naar bitloos?
Ik denk zelf dat dat een hoger slagingspercentage heeft als een enkele soort optoming, je bent dan misschien veel geld kwijt aan allerlei soorten hoofdstellen, is het dan niet beter om het in één keer goed te doen door een marylot te kopen waar je meer opties bij hebt?
Zijn er meer mensen die dit op deze manier hebben gedaan?
)
Zafira was heel angstig voor het bit in het begin, zo heb ik het rustig op kunnen bouwen