Ik zit met een probleempje,
mijn paard heeft nu al twee maanden (na dat de tandarts is geweest) last van zijn linker mondhoekje.
Als ik 3dagen achterelkaar rij gaat deze aan de binnenkant open, dan laat ik het weer genezen en rij ik
terug, dan is het niet open maar voel je wel duidelijk een gleuf erin.. Hij heeft hier ook heel veel last van
en het doet hem pijn. Ik smeer er altijd een beetje betadine op en veel vasaline, maar het doet hem echt pijn.
Persoonlijk heb ikzelf niet de indruk dat ik een te 'harde' hand heb, want voor de tandarst heeft hij dit ook nooit gehad.
Ik let er altijd op dat ik mijn hand rustig en nageefelijk hou. In het parcour komt hij wel ooit niet terug als ik het vraag en
loop hij gewoon op hetzelfde tempo naar de hindernis.
Nu is dit al 2 maanden zo aan de gang is wil ik graag een ander bitje kopen en hopen dat het hier al veel mee verholpen is..
Nu was ik aan het denken aan het denken aan zo'n bit als hier onder

Maar nu weet ik niet goed of dit zacht genoeg is en dit zijn mondhoek probleempje zou verhelpen.
Dan zit ik ook nog te denken of ik een enkelgebroken of een dubbelgebroken bit en een gewone trens of een D-trens
Wat voor één zouden jullie aandraden, zodat mn paard minder last gaat hebben van zijn mond
en beter terug komt in het springparcour.
(Opm. zou mss iemand ook de voordelen van een dubbelgebroken bit kunnen uitleggen)
Bedankt X
(Ik rij nu met een gewone enkelgebroken trens)

ik geloof dat dat de oplossing is voor alles tegenwoordig