Wat voor zadel heb ik nodig voor mijn paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

den_shir

Wat voor zadel heb ik nodig voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:44

Hallo allemaal,

Ik moet een zadel aan gaan schaffen voor mijn paard met schofhoogte: 1.67.
Zijn schoft is als een gemiddeld paard.

Hoe kan ik meten en weten wat voor zadelmaat ik nodig heb?

Ik Hoop snel iets te horen!

Groetjes,

Shirley en Denise.

Daphaan

Re: Wat voor zadel heb ik nodig voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:00

Gaat in inches, en voor zover ik weet hangt dat meer af van je eigen maten. Gewoon naar een winkel gaan en eens kijken wat voor maat jijzelf nodig hebt Lachen Als 10-jarige had ik 15 inch, nu heb ik als 20-jarige een 17 inch en een 17,5 inch.

Voor je paard is het wel goed om te kijken wat voor type zadel je neemt. Het ene zadel heeft meer schoftruimte dan de andere. Daarnaast moet het op maat gemaakt worden voor je paard (de kussens aan de binnenkant) Hoe groot het zitvlak van het zadel is, dat is de enige echte "maat" die je nodig hebt. Lachen

En natuurlijk het onderscheid tussen dressuur, veelzijdigheid en springen niet vergeten Knipoog

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:39

Dit zelf meten en weten is niet zo simpel Lachen
Je hebt met 2 dingen te maken, je eigen bouw en die van het paard. Het beste kun je een goede zadelpasser/maker laten komen.

hanozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:21

Misschien eens even naar een zadelmaker gaan en je laten informeren. Deze kan je adviseren over geschikte zadels voor je paard. Persoonlijk hou ik wel van KN-zadels.