Kwaliteitsverschil tussen twee hoofdstellen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xxmarloes

Kwaliteitsverschil tussen twee hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 20:37

Ik ben al een tijdje van plan om een nieuw hoofdstelletje te kopen,
alleen ben er nog niet helemaal uit welke. Ik heb twee hoofdstellen gezien op internet, die me beide wel aanspraken. Maar wilde toch even hier vragen of jullie misschien weten of er veel kwaliteitsverschil zit in deze hoofdstellen. En welke je zelf zou kopen & waarom?
Of misschien zijn er nog wel veel andere leuke hoofdstellen, rond deze prijsklasse (mag iets duurder), die jullie mij aanraden.

Hoofdstel 1.
http://www.tackshop.nl/shop_nl/product_info.php?products_id=1337&osCsid=e464e3417f959564eb86c367078f553c

Hoofdstel 2.
http://www.thehorsehousewebshop.nl/?menu=article&categoryID=10894&articleID=617612&article_values=2567#589

Cyruss_

Re: Kwaliteitsverschil tussen twee hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:20

ik vind de eerste t mooist, maarja das natuurlijk maar een mening. qua kwaliteit dit kun je natuurlijk niet van te voren weten. maar voor zown prijsje kun je niet te veel van verwachten. maar denk opzich wel ok. je kan natuurlijk bellen en om info vragen. (ook over ruilen e.d.) ik hou er meer van om gewoon in een winkel mn hoofdstel te kopen, weet ik gelijk wat ik in handen heb,

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:27

Ik denk dat het tweede nog iets betere kwaliteit is dan het eerste, maar dat is wel een gokje.
Toch kun je inderdaad voor de prijs geen geweldige kwaliteit verwachten, maar ook geen beroerd leer (zoals bijvoorbeeld bij de merkloze 'kartonleren' hoofdstellen van de divoza ofzo).
In de winkel is het wel handiger, omdat je vaak meteen kunt voelen wat voor kwaliteit je in handen hebt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:29

Met divoza heb ik ook geen slechte ervaringen.

Ik denk dat de tweede de beste kwaliteit heeft. Het is maar een gokje, maar je betaalt daar minder voor de liflafjes Lachen

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:47

De tweede lijkt wel van betere kwaliteit (ander leer lijkt het wel), vind zelf de eerste het mooiste. Zou dan toch voor de 1e gaan denk ik. Die ziet er ook gewoon goed uit.

Pagony hoofdstellen hebben volgends mij ook wel goeie kwaliteit en zelfde prijs. Ik zelf heb er altijd net iets meer geld voor over, maar dan ook weer niet te gek. Heb er eentje van Marengo, zo'n 5 jaar al. En heb dat hoofdstel bijna nooit hoeven invetten zo soepel leer. 70,- is een hoofdstel van Marengo ongeveer. Succes ermee. Lachen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:49

Voor zo'n klein bedrag mag je weinig eisen stellen. Kwaliteit kan het niet zijn. Zou sowieso in een winkel kopen, dan kan je het leer voelen. Als er meteen barsten inspringen als je een riempje buigt moet je het laten hangen. Via internet is dat vaak lastig omdat je wel de verzendkosten moet betalen ook als je het terug stuurt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:39

[quote="suus_romy"]De tweede lijkt wel van betere kwaliteit (ander leer lijkt het wel), vind zelf de eerste het mooiste. Zou dan toch voor de 1e gaan denk ik. Die ziet er ook gewoon goed uit. Lachen/quote]

Zo denk ik er idd ook over. Ik vind die eerste erg mooi. Over kwaliteit valt eigenlijks pas iets te zeggen als je het echt gebruikt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:58

de prijs kwaliteit verhouding van royal vind ik iets beter dan avulon

verder zijn er genoeg hoofdstellen te verkrijgen in die prijsklasse
die idd normaal leer zijn (en je dus ook kan buigen zonder kraken )

bij de echt goedkopere 20 euro idee , ja
dan weet je het zelden , bepaalde merken hebben voor dat geld leuke hoofdstellen maar sommige ...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:05

Ik vind het wel grappig om te lezen dat de meesten ervan uit gaan dat goedkoop slecht is.

Was even offtopic.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:24

Ik ken beide merken niet. Je zou het gewoon moeten proberen. Ik ben niet kapot van beide. Houd niet van koper kleurige gespen en van het tweede vind ik de gespen te groot. Gewoon bestellen wat je mooi vind.