Ervaringen Knightrider zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlis_

Ervaringen Knightrider zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 16:01

Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met deze zadels. Ik ben aan het sparen voor een goed zadel, maar dat gaat nog wel even duren. Tot die tijd zou ik toch graag willen rijden. Zou dit zadel zolang iets kunnen zijn of absoluut niet? De foto is van de website http://www.allesvoorpaarden.nl, zij verkopen het zadel ook.

Afbeelding

Edit: het is een zadel met een verwisselbare boom.

Sence

Re: Ervaringen Knightrider zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:27

De dressuurversie ervan, verschrikkelijk! Van een bijrijpaard, ik gleed de heletijd onder uit. Ik kon niet normaal recht op het zadel blijven zitten. Het zadel hadden ze op een Fries en lag bijna tussen de oren tijdens het rijden (zadel lag ook niet goed). Kwaliteit weet ik niets over te zeggen.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:29

Kwaliteit prijs verhouding is zeer goed!
Ik vond een heel groot nadeel dat je erg in een stoelzit word gezet en je dus helemaal in het zadel zakt.
Voor de rest vond ik het een fijn zadel

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:33

Ik heb er zelf 1, voor 1x per week naar het bos en af en toe een sprongetje, vind hem prettig zitten. Er loopt ook een manegepony mee en dat zadel is al meer dan een jaar oud en veelvuldig gebruikt, maar nog prima.
Ik vind het prima zadels met een fijne pasvorm.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:38

Ik heb er zelf 1, weet even niet welk model..
Maar ik vind het een fijn zadel,
bij mij was het wel door een andere zadelmaker dan waar ik het gekocht had helemaal omgebouwd,
waar ik hem had gekocht wisten ze er blijkbaar niet veel van, want hij lag toen echt slecht..
Maar nu ligt het zadel eindelijk goed en ik vind het ook wel goed kwaliteit hoor Ja

_Marlis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 20:22

Sence schreef:
De dressuurversie ervan, verschrikkelijk! Van een bijrijpaard, ik gleed de heletijd onder uit. Ik kon niet normaal recht op het zadel blijven zitten.

Kwam dat dan doordat het zadel te glad was, of wat moet ik me hierbij voorstellen?? Of kwam dat gewoon omdat het zadel niet goed lag?

Maar op zich begrijp ik dat dit dus op zich wel voor een overbruggingsperiode van een jaar ofzo wel wat kan zijn?

Hoe zit het trouwens met de singelstoten, ik meende ergens gezien te hebben dat die van nylon zijn, klopt dat? Zijn ze dan wel stevig en goed aan te singelen? En willen de pinnetjes van de gespen dan wel een beetje door de gaten?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:36

Ik heb de spring/vzh variant.

Ik gebruik het zadel alleen voor af en toe dressuur wedstrijden, en voor de SGW/Eventing.

Vind het een fijn zadeltje voor die prijs. Dressuurvariant ziet er niet echt comforttabel uit

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 22:35

_Marlis_ schreef:
Sence schreef:
De dressuurversie ervan, verschrikkelijk! Van een bijrijpaard, ik gleed de heletijd onder uit. Ik kon niet normaal recht op het zadel blijven zitten.

Kwam dat dan doordat het zadel te glad was, of wat moet ik me hierbij voorstellen?? Of kwam dat gewoon omdat het zadel niet goed lag?

Maar op zich begrijp ik dat dit dus op zich wel voor een overbruggingsperiode van een jaar ofzo wel wat kan zijn?

Hoe zit het trouwens met de singelstoten, ik meende ergens gezien te hebben dat die van nylon zijn, klopt dat? Zijn ze dan wel stevig en goed aan te singelen? En willen de pinnetjes van de gespen dan wel een beetje door de gaten?

Ik denk omdat het zadel niet goed lag. Als andere mensen er geen last van hebben, het uit onderuit glijden, denk ik dat het daardoor kwam Ja

Staat me wel iets van bij dat de singelstoten van nylon zijn, ik kreeg die gespen er ook nooit goed in, niet als bij leer. Het was altijd even prutsen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 22:44

Ik heb geen problemen met de singelstoten. Ook de beugelriemen zijn van nylon, gebruik je leer op kunststof dan krijg je kale plekken op het zadel, met nylon niet.

Ik vind de dressuurvariant inderdaad minder prettig als de veelzijdigheid.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:24

een stalgenoot van mij heeft er eentje. Ik heb hem toen ook voor mijn paard een tijdje gebruikt, ik moet zeggen een erg fijn zadel met een stevige zit (dressuur). De prijs/kwaliteitverhouding is ook erg goed bij knightrider vind ik..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:27

Hoe zit het eigenlijk met de inchmaat?
Heb hem eens zien hangen en vond hem er toen ontzettend klein uitzien.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:31

Ik heb ook de vzh, ben er erg blij mee. Ik gebruikte m 1x per 2 weken voor het springen.
Voor die prijs heb ik nog niet eerder zo`n goed zadel gehad. (Mn stubben dressuurzadel blijft favoriet, maar voor een sprongetje is deze vzh beter)
De singelstoten zijn iets onhandiger als die van leer, maar beter dan de wintec, want daarvan scheurt de buitenste laag vaak kapot.

_Marlis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:34

Na alle reacties hier ben ik toch aardig overtuigd dat het weleens een goede oplossing kan zijn! Dus bedankt allemaal! Alleen jammer dat hij besteld moet worden, zodat ik hem van te voren niet in het echt kan zien, maar misschien kan ik daar nog iets op verzinnen.

Silence schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de inchmaat?
Heb hem eens zien hangen en vond hem er toen ontzettend klein uitzien.

IK heb inderdaad begrepen (na zoeken hier op bokt) dat je hem beter een halve maat groter kan bestellen dan je normale zadelmaat zeg maar. Dus normaal rij ik in een 17 1/2 inch, dan kan je van dit zadel beter de 18 inch nemen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:29

Bij onze ruitershop zijn ze op voorraad, heb er al 3 gekocht,(niet alleen voor mezelf). als je bij mij in de buurt woont kan ik je het adres geven, kun je hem ook terug brengen als het niet past.