Ik dacht, waar kan ik dat beter vragen dan hier..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Celebi schreef:Iemand tips voor een fijne half pad die ik onder een Christ Premium Plus, een Barefoot Ride on Pad, een longeersingel, mijn normale zadel en eventueel een TCS kan leggen? Ik ben duidelijk op zoek naar iets veelzijdigs wat goede vrijheid geeft aan de schoft (niet heel hoog overigens) en ruggengraat. Hij heeft een wat verzonken rug, dus het geheel moet wel voldoende ophogen.
Ik dacht, waar kan ik dat beter vragen dan hier..
ricojoreen schreef:Ik heb van alles.. Voor onder de barefoot ride on pad vind ik een normaal dekje voldoende aangezien er dus al een pad onder zit. De Christ heeft ook inlages in de pad zelf, dus als je deze zonder beugels gebruikt zou ik daar ook gewoon een normaal dekje onder doen, want dan blijft hij mooi schoon.
Terwijl je voor de tcs toch wel weer wat meer 'opvulling' nodig hebt om de druk beter te verdelen.
Bij een normaal boomzadel die goed past zou ik dan ook weer niet te veel opvulling tussen het zadel en je paard, maar dat hangt ook weer af van je zadel en je paard..
Voor mijn boomzadel een kentucky halfpad, voor mijn barefoot rop een normaal dekje, voor mijn edix union een edix 8 pocket dressuurpad en een equinate pad (misschien is dat nog een goede optie gezien de prijs en je kunt makkelijk inlages wisselen https://www.equinate.nl/Equinate-Allrou ... suur-zwart).
Heb je misschien een stalgenoot of iemand in de buurt waarvan je iets kunt proberen? Want het is ook vooral heel persoonlijk wat geschikt is voor jou en je paard
Celebi schreef:Onder mijn Ride On Pad zit inderdaad ook die halfpad met inlagen. Hij liep er altijd prima mee, maar heb nu toch het idee dat die inlagen niet optimaal zijn voor hem. Ze steken erg ver naar voor bijvoorbeeld en de TCS lag er niet lekker mee (met de ROP + de bijbehorende physio halfpad). Dus ik twijfelde dus voor een andere halfpad die ik daaronder kan gebruiken en eventueel ook onder mijn Christ Premium Plus.
Helaas nog niemand gevonden waarvan ik dingen even kan passen en lenen. Had wel het fijnste geweest ja. Weet jij toevallig ook hoe het zit met die Prolite pads en andere half pads met pockets. Ik vraag me altijd af of die overgang tussen twee losse inlagen niet te voelbaar is voor de rug van het paard. De optie om voor/achter/midden iets meer op te vullen vind ik met die ouwe van mij wel heel interessant. Hij heeft toch best een dip inmiddels achter zijn schoft, dus hem goed kunnen ondersteunen op zijn rug is essentieel.