Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jildau schreef:Hoe zit het met boomloze zadels en een paard met hoge schoft, kan dat?
Even een schoft foto:
[ [url=m/mtuBq4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gaat daar een boomloos (interesse in de London) op passen?
Art_Ificious schreef:Vraagje van mijn kant weer.
Mijn Bf London op mijn jonge pony past leuk. Alleen zelfs met een goed dikke pad moet ik de singel (50/55cm) op het laatste gaatje doen waardoor er enorm lange singelstoten overblijven. Dit staat niet netjes en in de singel wegsteken lukt niet goed omdat ze elkaar overlappen. Is het mogelijk de singelstoten in te korten door gewoon een stuk af te knippen? Mijn pony wordt sowieso niet veel dikker of groter meer.
pluche_pluus schreef:Jildau schreef:Hoe zit het met boomloze zadels en een paard met hoge schoft, kan dat?
Even een schoft foto:
[ [url=m/mtuBq4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gaat daar een boomloos (interesse in de London) op passen?
Moest even grinniken hoor, als we nou eens vanuit een foto kunnen bepalen of iets past. Dan had Teteltee geen werk meer![]()
Interessant die druk verdeling. Weten jullie ook de leveranciers van het schuim in de pads?
Ben namelijk van de week naar een schuim fabrikant geweest. Het rest schuim werden ook samen geperst en her gebruikt. De grondstof prijs is hierdoor erg laag doordat het rest materiaal bedraagt.
De densiteit van het schuim van het rest afval bepaalt hierdoor ook de densiteit van deze hergeperste schuim blokken.
Densiteit is als ik het goed heb begrepen dus de 'dikheid' van het schuim. Hierbij heb je W, gemiddelde 30/35. M, 50/55 en H, 60/65. Zou dan de HD schuimpads van barefoot onder de H (hard?) vallen?
kvulden schreef:Hallo,
Ik heb een veulen Tinker waar ik natuurlijk een keer een zadel voor moet aanschaffen. Ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van. Ik heb bij mijn merrie een veelzijdigheid zadel. En die heb ik al jaren en samen met het paard gekocht.
Wat is de reden om een boomloos zadel te kopen?
dabbo19 schreef:Kvulden ben ik ook benieuwd naar. Kun je bij een boomloos ook je gewone dekjes gebruiken of moet je andere dekjes voor hebben?
Duhelo schreef:Eventjes heel kort:
Boomloos is soepel en past zich volledig aan aan je paard, dus ook als je paard breder wordt, mee bespierd wordt etc.
Een boomzadel heeft een vaste boom die mss wel past bij stilstand, maar nooit meebeweegt tijdens de beweging (dus bv tijdens het bollen van de rug, inbuigen). Boomloos doet dit wel.
een boomzadel die niet past zal vlugger blessures geven.
Daarnaast heb je veel meer contact met je paard, voel je je paard beter en paard voelt beter je hulpen.
Jildau schreef:[... en zijn inmiddels bij zadel 5 of 6 en het wordt gewoon een erg duur (en zeer vervelend!) grapje.
Buitenzinnig schreef:Voor als jullie je afvragen of een Ghost ook op een heel breed paard past, hier op een kruising Shire van 164cm, en even breed (bij wijze van spreken natuurlijk)
Foto komt van de Franse dealer
[ Afbeelding ]
Citaat:Zo simpel zou ik het zeker niet zien, schuim is zó ontzettend verschillend!
Nu is het heus geen extreem bijzonder spul dat Barefoot gebruikt hoor, maar het zijn geen harde blokken zeg maar, iets kan zacht zijn en heel makkelijk in te drukken, of zacht en veerkrachtig bvb. Of stevig en veerkrachtig.
Buitenzinnig schreef:Art_Ificious schreef:Vraagje van mijn kant weer.
Mijn Bf London op mijn jonge pony past leuk. Alleen zelfs met een goed dikke pad moet ik de singel (50/55cm) op het laatste gaatje doen waardoor er enorm lange singelstoten overblijven. Dit staat niet netjes en in de singel wegsteken lukt niet goed omdat ze elkaar overlappen. Is het mogelijk de singelstoten in te korten door gewoon een stuk af te knippen? Mijn pony wordt sowieso niet veel dikker of groter meer.
Is dat je nog niet ingereden pony waar je het nu over hebt?