pmarena schreef:Het gekke is dat ik de laatste tijd vaker hoor dat mensen niet goed in de London zadels passen, heel erg raar!
Mensen die prima in een maat 1 zadel zouden moeten passen, ruilen hem om voor een maat 2, en mensen die prima in een maat 2 zouden moeten passen sturen hem terug omdat hij toch te klein valt.
Maar ondertussen zijn er ook mensen die wel gewoon prima passen in de maat die ze ook inderdaad zouden moeten hebben, dus ik kan nu ook weer niet zeggen dat er echt iets niet klopt ofzo. Ik zie ook niks raars aan de zadels of wat dan ook.
Het gekke is wel dat ik het alleen van de London hoor.
Het waren begin van het jaar 2 mensen met een maat 2, nouja, dat kan toeval zijn. En nu een week of 2 geleden iemand met een maat 1 die toch liever een maat 2 wilde.
En nu dan jullie 2 ook nog. Echt heel apart.... maar tussendoor dus ook gewoon andere mensen waarbij het wel gewoon "klopt" zeg maar.
Zouden jullie de zittinglengte eens op willen meten voor de grap, recht over de zitting van het zadel (waar de ruggengraat loopt zeg maar) precies tussen de pommel (bovenkant) en cantle (onderkant)?
En hebben jullie wellicht ook iets van foto's die je wilt laten zien om te kijken hoe het er uit ziet?
Hebben jullie misschien vrij lange benen, waardoor je meer ruimte in het zadel nodig hebt?
Ik wil best foto's maken hoor. En ik heb echt geen lange benen
was het maar zo.
Vind het trouwens een beetje makkelijk om maar te roepen: "het ligt aan je eigen zit!". Ik kan echt van mijzelf zeggen dat ik een prima zit/houding heb. Scoor er altijd hoog op dus dat is wel erg makkelijk om te roepen.. Daarbij zit ik 85% van de tijd door ipv dat ik lichtrijd.