Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje09

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:10

Astrid waar komt deze vandaan?

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:15

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:49

Geen anatomisch hoofdstel maar een anatomisch kopstuk.
Wat vinden jullie ? Past dit goed of niet ? Het lijkt mij of die "bocht" alsnog tegen het oor prikt , maar ik zie ook nooit iemand hiermee dus kan ook niemand vragen haha :')

Afbeelding

Alvast bedankt!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:06

marleen_a_a schreef:
Geen anatomisch hoofdstel maar een anatomisch kopstuk.
Wat vinden jullie ? Past dit goed of niet ? Het lijkt mij of die "bocht" alsnog tegen het oor prikt , maar ik zie ook nooit iemand hiermee dus kan ook niemand vragen haha :')

[ [url=m/UHwAdR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alvast bedankt!

Dit lijkt me nog minder prettig dan een gewoon recht kopstuk, errlijk gezegd. Gek idee misschien, maar zou je het kopstuk niet andersom moeten doen?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:20

Kopstuk zit denk ik wel goed zo, deze horen zo naar achter te liggen als ik het goed heb.
Misschien is het een idee om een andere grotere frontriem erop te doen? Zodat hij nog iets naar achter kan liggen?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:56

Zou het kopstuk geen maatje groter mogen?
Als ik zie waar de stiksels stoppen (waar dus eigenlijk je frontriem moet zitten), vind ik het relatief krap ogen!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:18

__Astrid schreef:
Zou het kopstuk geen maatje groter mogen?
Als ik zie waar de stiksels stoppen (waar dus eigenlijk je frontriem moet zitten), vind ik het relatief krap ogen!

Dit is een full :j dus dat word lastig
J0anieke schreef:
Kopstuk zit denk ik wel goed zo, deze horen zo naar achter te liggen als ik het goed heb.
Misschien is het een idee om een andere grotere frontriem erop te doen? Zodat hij nog iets naar achter kan liggen?

Dat zal ik eens proberen.

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:59

__Astrid schreef:
Ik heb vandaag de micklem versie van Nika binnen gekregen. Voor een goeie €60 excl verzenden kreeg ik een hoofdstel in super fijne kwaliteit leer, heel zacht en blinkend glad leer, gok dat 1 laagje olie meer dan genoeg zal zijn. Waren meegeleverd: 2 paar bit riempjes, deze die er nu aan zitten en 1 paar dat een gat en de punt van het riempje korter is en bitclips en een paar teugels (webband met stops, blinde sluitingen)
Gelijk gepast en ben erg te spreken over de maatvoering! Dit is een cob op mijn 1,63 3 jarige merrie die een cob heeft (haar halsters passen op quasi dezelfde maat als een Welsh part bred van 1,45)
Heb overal voldoende ruimte om te verstellen, de frontriem is ruim genoeg en het kopstuk fijn anatomisch gevormd.
Ondanks de fantastisch enthousiaste kop van m'n paard denk ik wel dat ze m fijn vond, hevig kauwen was meteen gedaan als die goed stond versteld,iets te los verstellen en was meteen terug mis. :+
Ben benieuwd wat het geeft tijdens training! :)
Voor dit geld echt een fijn hoofdstel, heb de 'echte' (competition) dit weekend snel even vast gehad, en die is qua kwaliteit zijn geld niet waard en zeker geen extra €100 in vergelijking met deze!!!
Ik denk dat hij zo wel goed zit of niet? 1 gat hoger gaat echt tegen haar jukbenen zitten, denk niet dat dat de bedoeling is?

[ [url=m/lrqkY0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe bevalt hij tot nu toe?
En zijn er al meer mensen die deze versie hebben?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:38

Heb hem heel even ingevet, 1 à 1,5 laagje olie was meer dan genoeg, hele fijne kwaliteit leer.
't Is even uitproberen met verstellen, maar ik denk dat ik het wel heb gevonden nu.
Paardje liep voor het eerst in maanden terug goed, als in: ze liet eindelijk terug wat meer van haar mooie beweging zien. Was al een tijd dat dat niet meer was, en was nu duidelijk zichtbaar terug wat aanwezig.
Geen idee of het komt door het hoofdstel of door het feit dat ze sterker wordt, maar er is voor de rest niks veranderd...
Lekker kwijlbekje aan béide kanten, niet aan 1 kant zoals met standaard hoofdstel en blijft goed zitten als ze weer een uitbraak aan de longe doet :+

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:39

Voor meer enthousiasme zorgt het hoofdstel helaas niet _O-
Afbeelding

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:58

Iemand ervaring met de teugels van rambo micklem multi? Zijn ze echt zo kort?

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:40

Mawrr schreef:
Iemand ervaring met de teugels van rambo micklem multi? Zijn ze echt zo kort?

Die van mij niet....

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:58

Hm. Ik lees er zoveel verhalen over dat ze kort zijn. En dik en lomp.
Twijfel of ik ze nou moet nemen of niet.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:34

Dik en lomp zijn ze zeker!!!!!Je hebt echt veel in je handen, ik vond ze niet fijn.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:42

Heb de Kramer Felix Buhler anatomical pro besteld.
Ben heel benieuwd.
Mijn paard is nogal gevoelig op zijn hoofd en door de vorm van zijn hoofd past een standaard gecombineerde neusriem niet zo mooi vaak. Ben heel tevreden over mijn fenton fairfield van hooks.

Overigens merk ik geen verschil met rijden bij mijn paard. Wel dat hij een hekel heeft aan te veel kermis aan zijn hoofd. Zachte aanraking vind hij heerlijk maar te hard of te veel vind hij maar niets. Dat is de reden dat ik kijk naar een hoofdstel wat iets meer rekening houd met comfort.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:54

Er is dud niemand hier met n extra full? Mijn paard heeft geen extreem groot hoofd, dus lijkt t me niet nodig.

Hebben jullie die op hypostore gezien, met mooie frontriem? Die frontriem leek me ook niet groot overigens.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:40

Ik heb een extra full. Van kieffer had ze gewoon een full, maar heb voor de Rambo toch maar voor de zekerheid een extra full gedaan omdat ze wel een lang hoofd heeft.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:10

Voor mn haflinger met maat full in 'gewone' hoofdstellen heb ik ook een full micklem.

Voor mn 3 jarige trekpaardXfriesXarabofries die tussen full/xfull zit heb ik ook een full.Afbeelding

Afbeelding

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:23

Ik heb een Multibridle van Kifrahorse besteld. Vandaag gepast en vind het een hele fijne kwaliteit leer. Lekker zacht, mooie ruime frontriem ook. Ben benieuwd hoe mijn paard er tijdens het rijden op reageert
Afbeelding

lidewei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:51

Afbeelding
Zit dit hoofdstel zo goed?
Gisteren had ze 2 kleine wondjes op der lip aan binnenkant ter hoogste van de neusriem aan bijde kante van der mond.
De neusriem zit niet strak kan er makelijk 2 vingers tussen doen.
Zou het vellentje klem komen te zitte tussen het bit en de neusriem?

Iemand hier er varing mee?

Hoofdstel Mischien verkeerd afgesteld?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:21

@lidewei: komt het niet door het passantje? lijkt me op een vervelende plaats zitten?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:39

Ik heb ook de namaak micklem van Kifrahorse. Leer is mooier dan die van horseware. Maar ik ben niet overtuigd van de pasvorm op mijn paard. Ze heeft een vrij lange neus. Hierdoor moet ik (denk ik) de bakstukken op het laaste gaatje zetten. Anders zit de bottom strap ook veel de hoog. Maar als ik hem dan pas met bit, zit het bit echt veel veeeel te laag in haar mond. Ik heb geen foto kunnen nemen met bit omdat ze er echt vervelend van werd. De bit riempjes zitten al op het strakste. Gaatje bijmaken in de bitriempjes kan wel - maar ik kan er echt niet genoeg bij maken (bit ringen zijn erg groot)

Iemand met het zelfde probleem of tips?
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:40

De hoek van bakstukken naar neusriem lijkt anders bij deze dan de echte micklem?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:30

de knik aan het stuk waar de bitriempjes zitten moet echt net op/onder het jukbeen liggen, ik zou dus zeker 2 gaatjes hoger gespen, daarbij de keel/kaak riem een stukje meer aanspannen, dan gaat de hele neusriem een stuk verder naar achter liggen is mijn ervaring.
Welke maat heb je trouwens? Ik vind het stuk dat over haar neus heen loopt best smal/kort ogen?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:32

Nika heeft nu ook goeie foto's van de micklem look-a-likes.
Ik vind ze juist door het fijnere leerwerk enorm mooi en daardoor past hij echt super op mijn paard met een heel erg fijne, maar brede kop _O_
Afbeelding
Afbeelding