Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Josien_ schreef:Een tijdje geleden hier advies gevraagd voor boomloos zadel passers.
Inmiddels lijk ik geslaagd te zijn met een Edix Emir, semi boomloos dus.
De komende tijd even wennen en uitproberen, maar ik verwacht weer veel rijplezier.
Ben heel benieuwd hoe hij bevalt.
Die heeft ook geruime tijd door mijn hoofd gespeeld. Al heb ik nu de Gfs Cob veelzijdig.
MaritB schreef:Josien_ schreef:Een tijdje geleden hier advies gevraagd voor boomloos zadel passers.
Inmiddels lijk ik geslaagd te zijn met een Edix Emir, semi boomloos dus.
De komende tijd even wennen en uitproberen, maar ik verwacht weer veel rijplezier.
Hè wat tof!
Ik wil voor Fleur wellicht een edix tudor kids.. en zat voor mijzelf ook te kijken, maar moet eerst even sparen haha!
Ben wel benieuwd hoe het jou over een tijdje bevalt!
_ENGEL_ schreef:Heeft er iemand ervaring met de ghost toscana? Vindt het een prachtige pad. Echter kan ik niks vinden over hoe deze zit. Ik heb een brede ijslander en kan met gewone pad zonder A zit niet rijden. Dan krijg ik binnen 10 minuten zo'n pijn in mijn onderrug waar ik dagen last van heb.
Petrichor schreef:Ik stel mijn vraag even hier omdat ik denk dat wel meerdere in dit topic het probleem herkennen.
Ik ben best een makkelijke ruiter dat wil zeggen dat ik het liefst zo met mijn outdoor laarzen aan op mijn paard stap, ik heb gewoon geen zin in een hele schoenen wissel.Echter loop ik met mijn Barefoot Barrydale tegen een probleem aan en dat is dan de beugelriemen in mijn onderbenen drukken en ik dus nu blauwe plekken krijg. Ik had dit probleem niet met mijn andere zadel gek genoeg....
Nu heb ik vandaag bij de EJ teugel beschermers gekocht om jawel om mijn beugelriemen te doen in de hoop dat dit wolletje toch wat demping bied.
Maar hebben jullie wellicht nog tips?
Hannanasjuh schreef:Ow dat klinkt positief! Is het leer ook een beetje zacht?
De verkoopster van mijn edix tudor zei dat ik wel echt zacht leren riemen moest gebruiken vanwege het leer en beschadigingen. Ik heb nu hun mono riemen erbij en dat geeft idd geen beschadigingen.
ricojoreen schreef:Ah, de christ heb ik geprobeerd, maar na 3x rijden ook weer verkocht. Die vond ik glad en totaal geen stevigheid..
De toscane is steviger en ook stroever door de suede zit. Er zijn ook zitversmallers te koop, ik weet alleen niet of dat werkt op de cavallin basis.
De edix union zit smaller, maar is ook weer meer zadel.
Welke omgeving zit je? Misschien dat ik eens langs kan komen, dan kun je wel meerdere pads proberen