[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Himawari

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:20

Ik ben ook benieuwd naar een foto op het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:45

pmarena schreef:
Blijheid schreef:
Oh, dat is raar. Ik heb wel vaker contact gehad met Bert en kreeg altijd snel een reactie :?

Nog heel even terugkomend op mijn CRB, ik heb hem een stuk strakker gedaan (lusjes grotergemaakt, neus smaller). Hij zit nu zo

[ Afbeelding ]

en dichtbij
[ Afbeelding ]

Dit is dus al een heel stuk strakker dan hij zat, en als het weer een beeeeetje mee zit (dikke onweersbui net na het maken van de foto's!) ga ik het vanmiddag even zo testen :)

Hopelijk blijft hij zo beter zitten.

Voor mij blijft het een waar-de-loos ding zo, ik zou hier zelf echt niet mee willen rijden omdat het niks meer met een CRB te maken heeft en de juiste werking er zo niet is. Ik zou hier zelf echt niet mee de straat op gaan :P

Het mag ook eigenlijk geen CRB genoemd worden vind ik :o

Hoe hij nu geknoopt zit heb je amper zijdelings stuur als je eens wat meer je handen nodig hebt om paardlief te overreden om toch langs iets engs te gaan ofzo, wat ik wel graag achter de hand wil hebben in geval van nood onderweg :)

Hij zit trouwens nog erger verkeerd dan ik dacht nu ik hem in detail kan zien :=

Hij zit nog verkeerd-om geknoopt ook. Het kaaktouwtje dat van links komt, hoort aan de rechterteugel te bevestigen, samen met het neustouwtje van de rechterkant. Zodat je zeg maar de zijdelingse werking van een kaakgekruist bitloos hoofdstel krijgt, zonder de stropwerking ervan :)

Bij die van jou komen de touwtjes precies van de andere kant :P

Niet dat het veel uitmaakt bij deze want door de ruimheid van het geheel heb je toch al amper een rechts- links inwerking van je teugels :P

Ik vermoed dat je inderdaad zelden of nooit de teugels wat korter pakt om daar even wat extra stuur mee te geven? Dan kan ik me voorstellen dat je het stuur niet gemist hebt :)

In my defense; dat hij zo niet werkt zoals hoort maakt het geen waardeloos ding natuurlijk. Ponymans is er blij mee, en dat is met iets anders nog niet gelukt. Het is alleen blijkbaar geen crossrope bridle maar een ander soort 'touwding'. Lijkt meer op die Indian Bosal die iemand in het topic hier suggereerde.

Links- rechtsinwerking is er juist wel, maar alleen op de zijkant van de neus, niet op het kaakdeel. Simpel gezegd, deze is kingekruist, niet kaakgekruist. Op de detailfoto is dat goed te zien :j
Teugels korter pakken doe ik soms wel, eergisteren nog toen er ineens paardetende springbalkjes in de bak lagen :+ Hij was daarin heel makkelijk te corrigeren, ook met kortere teugels. Ik zie dus weinig gevaarlijks aan er mee rijden op deze manier :) Er mee naar buiten gaan zal ik niet doen, maar goed, dat zou ik met een 'echte' CRB ook niet doen, in zo'n geval vind ik een bit toch prettiger. (en ja, dat is een 'tussen de oren' kwestie)

Ik snap natuurlijk wel dat jij de CRB hebt uitgevonden zoals hij helemaal naar je zin is, en je het naar vind als iemand je ontwerp zo 'verkeerd' in elkaar zet, maar 'waardeloos' en 'niet mee te rijden' is het allerminst. Het is alleen geen CRB maar een ander systeem :)

Ik sta er ook best voor open om een 'echte' CRB te proberen, als die mogelijk nog fijner werkt is dat wel de moeite waard en gelukkig zijn ze niet heel prijzig. Heb jij nog een goed adres waar ze ze wel goed knopen? De 'dinges' die ik nu heb, heb ik overigens gekocht bij Maascreations.

@No_No; Superfijn dat je zadel er is *\o/* Hoop dat dit wel helemaal goed gaat passen voor jullie!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-08-14 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:03

No_No schreef:
<3 <<)

Hij is mooi *\%/*

Foto... Eeeeuh kan dat via mobiel?

:D jeehj hij is binnen! Hij is van mij geweest trouwens. Laatste weken heb ik hem alleen maar ingevet haha.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:33

Laurrren schreef:
Misschien dat ik dan beter eens bel naar Bert?

En wat vonden jullie van de passervice bij hem?

ik ben heel goed geholpen geweest omdat mijn Haf heel vette schouders heeft en alle zadels schoven weg.
Dit zadel gaf het meeste schoudervrijheid en bleef liggen, het eerste zadel dat ik geen krukje nodig had om op te stappen.
Hij gaf me tips voor de singel en het plaatje klopte, Bert nam zijn tijd, een hele lieve man :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:27

Blijheid: Ik heb het over mijn eigen situatie hè, dat hij voor mij zo waardeloos en gevaarlijk zou zijn om mee op weg te gaan met Rena :)

Ze hadden de kaaktouwtjes net zo goed weg kunnen laten, die hebben geen enkele functie meer terwijl die bij het originele ontwerp juist ook voor een goede ligging van het geheel zorgen :)

Het is zo inderdaad alleen maar een soort kingekruist iets, maar wel leuk dat het voor jou iets blijkt te zijn dat goed werkt.

Van Lovelance weet ik dat ze ze netjes maakte altijd :j

Een van de weinigen want heel veel knutselaars prutsen er iets anders van en verkopen het onder de naam CRB wat zoveel verwarring geeft... soms alleen veels te grote lussen, soms alles veels te wijd, en soms dus ook totaal anders geknoopt en met het ringetje anders bevestigd :P

Is op zich niet erg maar noem het dan geen CRB als je hem niet maakt zoals een CRB bedoeld is :)

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:07

iana schreef:
Laurrren schreef:
Misschien dat ik dan beter eens bel naar Bert?

En wat vonden jullie van de passervice bij hem?

ik ben heel goed geholpen geweest omdat mijn Haf heel vette schouders heeft en alle zadels schoven weg.
Dit zadel gaf het meeste schoudervrijheid en bleef liggen, het eerste zadel dat ik geen krukje nodig had om op te stappen.
Hij gaf me tips voor de singel en het plaatje klopte, Bert nam zijn tijd, een hele lieve man :)

Welk model heb je? Heb ook een paard met brede schouder, korte rug,... (kortaf: een moeilijk geval bij de boomzadels)

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:27

Even een vraagje tussendoor: Ik ben op zoek naar de smalle kniewrongen van Barefoot. Deze zaten bij het testzadel van de London erbij en bij mijn zadel die ik later gekocht heb, zaten kniewrongen waar ik niet zo blij van werd. Deze heb ik eraf gehaald maar aangezien mijn paard nogal eens behoorlijk kan bokken heb ik toch wel iets van steun nodig voor mijn knieën. Ik zoek dus de wrongen op foto 1. De wrongen op foto 2 heb ik nu, dus die zoek ik niet.

Afbeelding

Afbeelding

Als iemand de wrongen heeft van foto 1 en je doet er niets mee, dan heb ik zeker interesse om deze over te nemen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:16

@Laurrren, het was de Freeform Enduro

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:38

Moeten ze van barefoot zijn?
Ik heb namelijk wrongen die daarop lijken van een ander merk!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:47

Zinook Zal ook eens kijken wat er bij mij op de plank ligt.

No_No wat een mooi zadel.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:53

Die kleine wrongetjes lijken ook erg op de normale van Wintec! En van Wintec kosten ze niet veel :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:58

minikatje schreef:
super mayalyn!
Heb jij de echte heavy duty of de stevige inlages voor vpsloos?

Ik heb HD inlages gekocht.
Ik dacht... Gewoon zware kwaliteit... altijd goed!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:18

No_no mooi! ! ik vind het nog steeds jammer dat ik daar niet inpaste met mijn billen!

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:45

Maakt me niet uit van welk merk ze zijn. Als ze maar met klitteband passen... :D

Zou ik dan bij mijn paszadel van Barefoot Wintec wrongen erbij gekregen hebben? Raar toch?

@ romylover: Heb je een foto toevallig? Of is het teveel moeite om deze te maken?
@ Jomaro: Fijn dat je wilt kijken. Mocht je ze hebben, dan heb ik zeker interesse!

Alvast allemaal bedankt voor het meezoeken. Ik ga ook nog even googlen op Wintec. Mocht ik ze niet 2-hands kunnen kopen, dan gaan we maar voor een stel nieuwe.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:12

Hoe lang moeten ze zijn, Zinook ?
Heb hier ook nog twee van die zwarte bananen liggen.

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:45

@ Shirley Op marktplaats heb ik er gevonden die 23.5 cm lang zijn. Ik weet niet of dit gaat passen qua lengte maar ze zijn smal en breed. Ik ga morgen even de lengte van het klittenband opmeten, dan weet ik meer.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:54

Dat is goed, dan zal ik de mijne ook even opmeten morgen :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:55

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:34

Ik ben echt heel benieuwd wanneer mijn zadel binnenkomt. Ze zeiden dat hij nog voor de zomerstop van de fabriek gemaakt zou kunnen worden, en dat ze eind juli bij hidalgo binnen zouden komen maar heb helaas nog niets gehoord :(

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:42

Balen superLiesje -O-

Buitenzinnig gefeliciteerd! *\o/*

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:05

Gefeliciteerd Buitenzinnig! ! :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:09

Gefeliciteerd Buitenzinnig!

Superliesje balen dat je nog van niets weet zeg! Hoop dat je hem snel binnen hebt :) Ben ookwel heel nieuwsgierig

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:23

SuperLiesje schreef:
Ik ben echt heel benieuwd wanneer mijn zadel binnenkomt. Ze zeiden dat hij nog voor de zomerstop van de fabriek gemaakt zou kunnen worden, en dat ze eind juli bij hidalgo binnen zouden komen maar heb helaas nog niets gehoord :(

-O- Wat balen! Hopelijk komt hij snel!

Ik heb mijn Hidalgo Mallorca te koop staan, omdat ik volledig over ga op western. Western rijden in een dressuurzadel gaat helaas ten kosten van mijn zit.. Iemand interesse?
http://link.marktplaats.nl/m835487872

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:50

muppetmayo schreef:
Gefeliciteerd Buitenzinnig!

Superliesje balen dat je nog van niets weet zeg! Hoop dat je hem snel binnen hebt :) Ben ookwel heel nieuwsgierig

Haha ik ben zelf ook heel erg nieuwsgierig hoe het zadel er uiteindelijk uitziet!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:54

Afbeelding

Gefeliciteerd, Buitenzinnig !