voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Swift

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:19

Graag gedaan raya00. Het kan ook nog best zo zijn dat je pony over een tijdje nog wat groeit en ook nog wat langer wordt in de rug. Mijn Haf is ook laat (van z'n 3e tot z'n 6e) nog flink doorgegroeid, uitgezwaard en ook langer geworden (te zien aan zweetdeken). Ook onze Tinker kruising van bijna 5 heeft net nog een groeispurt gehad.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:43

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om dit topic binnen te vallen en eigen zadels te koop aan te bieden. Hiervoor hebben we de boktmarkt.
www.bokt.nl/markt
Evenals het bespreken van marktplaatsadvertenties is niet toegestaan.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:53

Revanches schreef:
Het is niet de bedoeling om dit topic binnen te vallen en eigen zadels te koop aan te bieden. Hiervoor hebben we de boktmarkt.
http://www.bokt.nl/markt
Evenals het bespreken van marktplaatsadvertenties is niet toegestaan.

Over wie van ons heb je het nu????

@Raya - je paard zal zeker nog wat langer worden in de nabije toekomst. het skelet is pas klaar met groeien rond het 6e levensjaar. Dus beginnen met rijden is de eerste paar jaar nog niet aan de orde (als je er lang plezier van wilt hebben :o )

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:49

Buitenzinnig schreef:
Het zelfde gaat op voor de Hidalgo zadels - ook een driepunts V-singeling waarvan de achterste stoot verplaatsbaar is, ook te leveren met korte kussens in diverse vormen. De Spaanse modellen en de Nevada zijn goed geschikt voor recreatief en langere afstanden

Dat wist ik nog niet, geld dat ook voor de Valencia II???
En waar kan je dat doen doen? Ik moet nog even met de kussens bezig (staan nu wel erg ver uit elkaar), dus misschien kom ik het vanzelf tegen.. het was me nog niet opgevallen en bij de Valencia I kan het volgens mij sowieso niet..

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:57

ZO zien je singelstoten er uit. De achterste stoot zit aan een V en je kunt die stoot over die V heen en weer schuiven, dus beetje naar voren of beetje naar achteren. Ik bedoelde niet dat je de stoten er af kunt halen en ergens anders kunt plakken (dat had alleen de Ghost) De Nevada heeft zelfs 2 van die V's, dus ook voor de voorste stoot. De aansingeling voor alle Valencia's is eender, ook voor de Valencia l

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:46

Buitenzinnig schreef:
@Raya - je paard zal zeker nog wat langer worden in de nabije toekomst. het skelet is pas klaar met groeien rond het 6e levensjaar. Dus beginnen met rijden is de eerste paar jaar nog niet aan de orde (als je er lang plezier van wilt hebben :o )

Klopt, ze is nog lang niet uitgegroeid. Maar had eigenlijk vooral gerekend op nog wat omhoog en in de breedte. Als er dan ook in de lengte nog wat bijkomt is dat natuurlijk een mooie bonus :)
Ik was van plan er nog héél lang plezier van te hebben, dus rijden is inderdaad zeker nog niet aan de orde! Maar alvast een beetje oriënteren op zadels vind ik wel fijn (en leuk ;))

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:52

Denk in zeer weinig centimeters, Raya :+ Een merrie wordt meestal wat langer dan een ruin/hengst. Hoger kan, breder vast als je lekker blijft voeren :D

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:00

Buitenzinnig schreef:
ZO zien je singelstoten er uit. De achterste stoot zit aan een V en je kunt die stoot over die V heen en weer schuiven, dus beetje naar voren of beetje naar achteren. Ik bedoelde niet dat je de stoten er af kunt halen en ergens anders kunt plakken (dat had alleen de Ghost) De Nevada heeft zelfs 2 van die V's, dus ook voor de voorste stoot. De aansingeling voor alle Valencia's is eender, ook voor de Valencia l

Oh zo, ja klopt dat heeft de Valencia I ook. Ik heb daarbij wel eens geprobeerd om de singelplaats te veranderen, maar hij zoekt toch altijd weer hetzelfde punt op. Misschien dat het wel wil in combi met een banaansingel oid..

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 07:11

Ik heb ook weer eens een vraag :)

Wat voor zadelhoes past er om de barefoot barrydale (maat 2)? Ik weet van een vriendin dat de standaard barefoot hoes nauwelijks om haar London (maat 1) past, dus gok dat ie dan niet over de barrydale past...

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:24

SuperLiesje schreef:
Ik heb ook weer eens een vraag :)

Wat voor zadelhoes past er om de barefoot barrydale (maat 2)? Ik weet van een vriendin dat de standaard barefoot hoes nauwelijks om haar London (maat 1) past, dus gok dat ie dan niet over de barrydale past...

Awel ik vroeg mij al af hoe die dressuurmodellen dat deden! Ik heb hem voor mijn stella en dat is al net aan (en hij is al gescheurd -O- ) kan me niet inbeelden dat hij lang genoeg is voor dressuurmodellen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:04

Er was voorheen een maat 1 en maat 2 Engelse zadelhoes, nu is er sinds een paar maanden een nieuwe in 1 maat die om alle modellen heen moet passen.

MadeeFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:16

Aangezien mijn pony bij de vorige eigenaar 'drukplekken' heeft opgelopen, (en ik er nu achter ben gekomen dan ze heel erg gevoelig is voor drukplekken) ik rij nu al een tijd met een gewoon zadel, en de druk plekken die ze heeft opgelopen verdwijnen langzaam, maar nu zag ik ineens op een andere plek iets wat op een drukplekje lijkt, en dat willen we natuurlijk niet!,
Ikheb veel op internet enso gelezen, en heb nu toch besloten om over te gaan op een boomloos zadel, nu kwam in op Marktplaats een leuk zadeltje tegen, ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met dit zadel?

Hier de link vanaf Marktplaats :
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:50

Madeetje schreef:
Aangezien mijn pony bij de vorige eigenaar 'drukplekken' heeft opgelopen, (en ik er nu achter ben gekomen dan ze heel erg gevoelig is voor drukplekken) ik rij nu al een tijd met een gewoon zadel, en de druk plekken die ze heeft opgelopen verdwijnen langzaam, maar nu zag ik ineens op een andere plek iets wat op een drukplekje lijkt, en dat willen we natuurlijk niet!,
Ikheb veel op internet enso gelezen, en heb nu toch besloten om over te gaan op een boomloos zadel, nu kwam in op Marktplaats een leuk zadeltje tegen, ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met dit zadel?

Ik! Is op zich wel een fijn zadeltje, maar voor mij een (hopelijk) tijdelijk zadeltje. Hij gaat wel heel fijn naar je kont vormen! (: Trouwens niet geloven dat ze zeggen dat je er geen dekje+inlages onder hoeft te leggen, want als je dat niet zou doen kan ik niet geloven dat dat goed kan zijn voor een paard.

MadeeFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:38

PeerAppel schreef:
Madeetje schreef:

klinkt allemaal wel goed :) nu nog een kleur uitkiezen haha ;p

Ik! Is op zich wel een fijn zadeltje, maar voor mij een (hopelijk) tijdelijk zadeltje. Hij gaat wel heel fijn naar je kont vormen! (: Trouwens niet geloven dat ze zeggen dat je er geen dekje+inlages onder hoeft te leggen, want als je dat niet zou doen kan ik niet geloven dat dat goed kan zijn voor een paard.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:56

Ik heb volgens mij gewoon zwart. ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:28

PeerAppel schreef:
Ik heb volgens mij gewoon zwart. ;)

Weet je dat niet??? Je eigen zadel?? :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:44

PeerAppel schreef:
Madeetje schreef:

vind zelf dat een lekker dik bontje, met ruggegraad vrijheid hier ook onder past. maar ind. niet zonder dekje oid. heb net woensdag m'n blauwe zadel binnengekregn

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:12

Buitenzinnig, naja het is een beetje moeilijk om te zeggen omdat ie ook wel een beetje blauwig lijkt. :')

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:14

Dat komt door de kou PeerAppel :brr: :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:16

Tja, met deze kou kunnen zelfs zadels het koud hebben! :D

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:06

Ik ben inmiddels gewoon best tevreden met mijn barefoot, maar nog steeds erg nieuwsgierig naar alle andere boomloze zadels voor kleinere pony's.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de pony maat van Trekker? Is dat nu echt een mini zadel of ook geschikt voor kleine volwassenen die ook in een barefoot maat 0 passen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:09

Zo, n zadel staat te koop op de bokt Markt van Eric thomas . Dus een mooiere uitvoering .

Ben eindelijk geslaagd .... tadaa tadaaa het is een startrekk geworden .
Met dank aan Equimaro . En aan een ieder die hier de info deelde waardoor ik beter wist waar ik zou gaan zoeken .
En raad eens , vanavond reed ik zomer Bare back . Dus zonder pad :D
Dus dat wordt het volgende als we weer wat gespaard hebben . Een schapen vel :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:10

Op de vraag terug komen van hoe een trekker pony bevalt .
Super mooi zadel aanpasbaar en dochter is er gek op .
Denk dat je best met een kleine maat in een pony past .

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:15

Ik baal een beetje.. -O-

Heb 2 weken geleden een hele mooie Barefoot London gekocht. (van Pmarena)
En het zadel past super goed op mijn paard alleen ik zelf pas er niet zo goed in..

Ik kom steeds een beetje tegen de pommel aan heb een enorme blauwe plek
in mijn rechterlies. Ik heb een maat 2 zadel, en ik heb broekmaat 42. Dat zou
toch gewoon moeten passen? Ik paste ook met gemak in mijn 18inch dressuur zadel.
Het zadel is nog wel hoog/nieuw en een beetje stug, komt dit nog goed?!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:26

misschien de beugels eens een gaatje langer doen ?