[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:38

oh wauwwww

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:42

Ze zaten hemels!!
Ik.twijfel om de christ te verkopen en deze te kopen voor de jongste telg... iets meer houvast dan de christ, voor mijn dochter dan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:55

geloof ik best anita haha echt moooi

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:13

Heb je wel nog hetzelfde close-contact gevoel zoals bij de Christ of is het net meer een zadel gevoel?

Ze lijken me wel leuk voor korte buitenritjes en hetgeen waarvoor ik de Christ nu gebruik (rechtrichtend rijden, beetje dressuurmatig) Dat er beugels aan kunnen vind ik wel een plus, in de zin dat ik dan net wat meer steun heb als paardlief ergens niet mee eens is :+

Zou gaaf zijn moest iemand met deze een PLIP test kunnen doen.

Buitenzinnig, heb je ook testservice tot in België?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:25

Bedankt voor de leuke reacties!

Ik had nagenoeg hetzelfde close contact gevoel, misschien een klein beetje minder maar dat is te verwaarlozen. Iig meer close contact dan met een zadel/Ghost!

PLIP vind ik een lastig iets, als er maar iets teveel druk op 1 kant komt omdat je paard krap door de bocht gaat/het op/af stappen niet helemaal goed gaat, de ruiter scheef zit etc. gaat de klei al weg. Die komt niet meer terug.

Wat betreft het testen in België, zolang Beterboomloos nog geen bbp heeft dan mag het via mij :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:46

Ik wacht wel af tot Beterboomloos er misschien heeft. Is absoluut niet dringend. :) Maar wil er ooit wel eens met m'n kont op zitten haha.

Jammer dat je niet tevreden was van de PLIP. Dus jij vindt het geen realistisch beeld geven?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:50

Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn madriana..Hij zit heerlijk close contact maar dan wel stevig..Laat ik het zo zeggen,ik heb eindelijk de perfecte bbp gevonden O:) Voor de winter erg handig als ik meer paardjes achterelkaar wil rijden en met pad eronder kan ik ook mooi met beugels :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:51

Je komt er niet meer vanaf!

Nee,ik vind de PLIP geen realistisch beeld geven.
Je zou al recht van boven op je paard "getild" moeten worden. Bij het opstappen komt er altijd meer druk aan 1 kant. Als je scheef bent druk je de klei weg, als je paatd scheef is ook. Bij een sprongetje opzij waar de druk aan 1 kant meer wordt is de klei ook al weg. Het komt niet terug dus geeft dat geen realistisch beeld vind ik.

Ik ben een keer bij een "clinic" geweest waarbij werd gewerkt met een digitale drukmeetpad. Dan zie je het paard en de bevindingen direct op de laptop

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:10

Haha nee..Ik kom er bijna niet meer vanaf *D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:40

pleiada schreef:
Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn madriana..Hij zit heerlijk close contact maar dan wel stevig..Laat ik het zo zeggen,ik heb eindelijk de perfecte bbp gevonden O:) Voor de winter erg handig als ik meer paardjes achterelkaar wil rijden en met pad eronder kan ik ook mooi met beugels :)

Wat fijn!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:07

Goed nieuws allemaal over de Mandriana - Bedankt Pleiada voor je review. Het is elke keer weer spannend als we iets nieuws bedenken.... :=

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 07:56

Jackytje schreef:
Ik wacht wel af tot Beterboomloos er misschien heeft. Is absoluut niet dringend. :) Maar wil er ooit wel eens met m'n kont op zitten haha.

Jammer dat je niet tevreden was van de PLIP. Dus jij vindt het geen realistisch beeld geven?

Nu kan ik er moeilijk nog onderuit :=
Zijn er nog Belgen met interesse?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:43

Ik heb zelf die ervaring niet met de PLIP . Je moet er heel wat voor doen wil je de klei weg krijgen. Opstappen moet met een krukje. Mocht je scheef zitten en daardoor de klei wegdrukken dan is dat in mijn ogen een punt om aan te werken, dat hoeft niet een negatief punt van een zadel te zijn. :)

Digitaal is ook niet alles, dat kun je vaak maar kort en in de buurt van een pc testen, maar wat als je endurance ruiter bent en normaal veel kilometers maakt. Dan is de PLIP wel interessant. :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:44

Oh wat gaaf die schaapjes!! Hoe zit dat met de drukverdeling en stijgbeugels? En uit wat voor schaapjes kun je kiezen? :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:00

Gelukkig is jou ervaring niet zo Kitty ;) Die van mij wel.
Het scheef zijn hoeft inderdaad niet een negatieve uitslag van het zadel te zijn, maar er zijn mensen die overal het zadel van de schuld geven..

Bonjoy, zie de foto's op de vorige pagina.
Standaard medicinaal wol (zelfde als de Christ pads) in naturel, grijs, bruin en zwart
naturel (quadro piccolo):
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5AA69F2D

Rotondo normale maat zwart:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A64C2CA

Rotondo grijs:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5AAD456F

Quadro bruin:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A72351B

Dan is er nog de keuze uit "wild" schaap, zoals op de foto's die ik hiervoor heb gepost. Dat is net wat er op voorraad is, dus dat moet even overlegd worden.

Ongeacht welk "schaap" je kiest, de prijs is €407

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:04

De omgevingsfactoren bij een PLIP zijn idd belangrijk, maar ook bij een computerdruktest kan degene aan de knoppen een uitslag maken en breken.
Ik zie het beide niet als dé manier, maar als 'een' manier en altijd je eigen common sense bij de hand houden :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:11

Dat laatste moet altijd ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:18

Kitty_ schreef:
Ik heb zelf die ervaring niet met de PLIP . Je moet er heel wat voor doen wil je de klei weg krijgen. Opstappen moet met een krukje. Mocht je scheef zitten en daardoor de klei wegdrukken dan is dat in mijn ogen een punt om aan te werken, dat hoeft niet een negatief punt van een zadel te zijn. :)

Digitaal is ook niet alles, dat kun je vaak maar kort en in de buurt van een pc testen, maar wat als je endurance ruiter bent en normaal veel kilometers maakt. Dan is de PLIP wel interessant. :)

Kitty, dat klopt natuurlijk wat je zegt. Maar als de klei weg is doordat de ruiter scheef zit, hoeveel kun je dan nog zeggen over hoe het zadel zit? En dat is natuurlijk hetgeen je wilt weten met zo n PLIP.

Eerlijk gezegd vind ik het altijd een mooi streven om keurig netjes recht in het zadel te zitten en je paard keurig rechtgericht. Maar als we er eerlijk naar kijken, zijn er maar weinig ruiters die perfect zitten en weinig paarden die perfect lopen. Ik weet van mezelf dat ik ook scheef ben en ook scheef zit. Daar word ik voor behandeld en ik probeer er op te letten. Maar dat is nog best lastig, want mijn gersenen denken nl wel dat ik recht zit. Dus om problemen te voorkomen, laat ik 2 x per jaar mijn paard nakijken, of er niks vast zit, blokkades zijn of wat dan ook. Als dat niet het geval is, ga ik er maar vanuit, dat zadel en houding van paard en mij nog best ok zijn.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:20

Buitenzinnig schreef:
Gelukkig is jou ervaring niet zo Kitty ;) Die van mij wel.
Het scheef zijn hoeft inderdaad niet een negatieve uitslag van het zadel te zijn, maar er zijn mensen die overal het zadel van de schuld geven..

Bonjoy, zie de foto's op de vorige pagina.
Standaard medicinaal wol (zelfde als de Christ pads) in naturel, grijs, bruin en zwart
naturel (quadro piccolo):
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5AA69F2D

Rotondo normale maat zwart:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A64C2CA

Rotondo grijs:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5AAD456F

Quadro bruin:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A72351B

Dan is er nog de keuze uit "wild" schaap, zoals op de foto's die ik hiervoor heb gepost. Dat is net wat er op voorraad is, dus dat moet even overlegd worden.

Ongeacht welk "schaap" je kiest, de prijs is €407

Thanks, die foto's op de vorige pagina en op de Facebook van Ghost had ik inderdaad gezien. Ik was misschien iets te oppervlakkig in mijn vraag, ben vooral benieuwd naar de 'wilde' schaapjes die in hun geheel er overheen zitten. Zijn die ook in dezelfde prijs? En zou je zelf eentje uit kunnen kiezen?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:25

Fabster, mooi verwoord!

Zoals de bruine, dat is het hele schaap wat er overheen zit.
Of die dezelfde prijs is moet ik navragen. De gevlekte van de foto is ook een "wild" schaap zeg maar, maar wel in vorm van de Rotondo of Quadro. Die is sowieso €407.

In principe kun je er zelf 1 uitzoeken op https://www.schaapsvacht.nl/

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:57

zijn er ook van die schaapdingen los voor over je gewone Ghost? Die bovenste is wel heel mooi, maar ik begrijp dat dat een complete zitting is? Lijkt me lekker warm aan de beentjes van de winter {:) {:)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:59

Het hele schaap zeg maar, zoals op de foto (bruine) is ook €407

Lotje, ja hoor, als seat saver of zalea!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:46

Thanks dat wou ik even weten!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:03

Buitenzinnig schreef:
Fabster, mooi verwoord!

Zoals de bruine, dat is het hele schaap wat er overheen zit.
Of die dezelfde prijs is moet ik navragen. De gevlekte van de foto is ook een "wild" schaap zeg maar, maar wel in vorm van de Rotondo of Quadro. Die is sowieso €407.

In principe kun je er zelf 1 uitzoeken op https://www.schaapsvacht.nl/

Dat klopt niet meer - we halen nu de schaapjes zelf bij de groothandel vandaan - vandaar ook dat we de wilde schaapjes voor de zelfde prijs kunnen aanbieden. Je kunt wel aangeven wat voor kleur je dus ongeveer leuk vindt en dan zoeken wij er de beste match tussen uit. (wat je uiteraard van te voren mag goed- afkeuren)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:19

Excuses, ik was wel up to date, maar het standaard verhaal kwam nog even uit mijn vingers ;)