[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:27

De reden waarom ik de kussens er onder vandaan haalde en liever met inlages in een pad werkte geldt nog steeds :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:48

Vps loze barefoot london incl grandeurpad wat vinden jullie daarvoor een schappelijke prijs? Zie er nu eentje op de boktmarkt staan maar vind 'm erg prijzig (zit er ook erg oud en afgereden uit..)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:06

vind de prijs mooi.
Mijn barefoot london heb ik 200 betaald en ziet er nog afgeleefder uit en de singelstoten bij die nu te koop staat zien er nog netjes uit.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:09

Art_Ificious schreef:
vind de prijs mooi.
Mijn barefoot london heb ik 200 betaald en ziet er nog afgeleefder uit en de singelstoten bij die nu te koop staat zien er nog netjes uit.

Dat vind ik niet, beetje hetzelfde. Natuurlijk is dat duurder vanwege de pad. Maar vindt dat bedrag erg veel. Maar dat is mijn mening.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:11

Maartje1990 schreef:
Art_Ificious schreef:
vind de prijs mooi.

Dat vind ik niet, beetje hetzelfde. Natuurlijk is dat duurder vanwege de pad. Maar vindt dat bedrag erg veel. Maar dat is mijn mening.

de london die ik heb ziet er zo netjes niet uit hoor. Singelstoten is moeilijk te zien maar grote kans dat die eens gaan afbreken bij de mijne.

Een grandeurpad met HD inlages is natuurlijk ook niet erg goedkoop

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:24

Maartje1990 schreef:
Art_Ificious schreef:
vind de prijs mooi.

Art_Ificious schreef:
de london die ik heb ziet er zo netjes niet uit hoor. Singelstoten is moeilijk te zien maar grote kans dat die eens gaan afbreken bij de mijne.

Een grandeurpad met HD inlages is natuurlijk ook niet erg goedkoop

Ik heb dat zadel irl gezien. En wat ik zo van de foto kan zien is jouw zadel vergelijkbaar qua "afgereden". Verder staat er niet dat er hd inlages bijzitten.

Maargoed, is natuurlijk wat de gek er voor geeft. Jij vind het een prima prijs. Ik vind het te prijzig. Ik zou minstens €70 minder realistischer vinden.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:26

Je kan toch gewoon een bod doen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:31

Rwc is ook al binnen, maar heb ik laten leveren bij mijn moeder dus moet wachten tot het weekend tot ik er om kan.
Vandaag wel de flexee kunnen testen (nieuw zadel, veel wind, regen, donker met een paard dat drie weken stilgestaan heeft door een hoefzweer ...)
Een aantal fikse bokken gekregen en zadel bewoog niet :). Nu zit de breedste boom erin en ik weet niet of die breed genoeg is of dat het wel gaat, na aansingelen ligt die volgens mij recht, maar moet ik nog even beter bekijken. Moet wel behoorlijk aansingelen om het niet te laten schuiven,maar paard is ook wel erg breed en rond.
Zadel valt wel groter uit dan verwacht, bij de trekpaarden geen ramp, maar valt bij bv een hafje wel ruim.
Wat komiek is, eenmaal het erop ligt ligt mijn been achter de kniewrong, op het dunste gedeelte van het zweetblad. Het is wat raar dat ik zoveel zweetblad voor mijn been heb, maar het zit wel lekker smal en bij een rare sprong toch genoeg steun.
De bredere zitting is ook wel fijn, erg raar dat het zo breed is ter hoogte van de zitbeenknobbels, maar in eerste instantie wel comfortabel

Afbeelding

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:09

Arlette1991 schreef:
Hallo,

Ik kom hier even binnen vallen met een vraag over mijn Hidalgo Venice 2.
Ik heb het zadel ruim een jaar nu en het is een verademing na al het gedoe met verschillende boomzadels.

Vandaag is mijn osteopate en tevens zadelmaakster geweest om mijn paard te behandelen.
Zelf doet ze in boomzadels en was blij verrast over de ligging en kwaliteit van het zadel.

Wel zou ze liever hebben dat de voorste singelstoot ook een v-strap zou zijn, omdat mijn paard de druk van de voorste singelstoot niet fijn vind.
Heeft iemand ervaring met de voorste singelstoot van een Hidalgo te laten vermaken tot een v-strap?

Ik ga sowieso de zadelmaker bellen waar ik het zadel gekocht heb maar dacht misschien heeft iemand er al ervaring mee.

Wist je osteopate (die ook zadelmaakster is zeg je) niet of het mogelijk was?
Het wordt sowieso iets lastiger om de singelstoot te verplaatsen, omdat de singelstoten normaal gesproken aan de boom vast zitten.

Je wilt de voorste singelstoot hebben zoals de achterste singelstoot? Zo een V-strap?
Wat zadelmakers vaak doen, als het een boomzadel betreft, als de voorste singelstoot het paard belemmerd, hem iets naar achter te leggen en bevestigen.
Als ik eerlijk ben weet ik niet of ik het zou aandurven met een Hidalgo, de singelstoot veranderen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:18

Die zit toch gewoon op het zweetblad genaaid? (de stoot van de Hidalgo)

Mooi zadel Duhelo - helt hij ook achterover als je er op zit? (hij ligt ook best ver naar voor)

Bianca, daar kunnen wij eeuwig over van mening verschillen - In geval van Ghost zit er niet heel veel verschil tussen VPS van Barefoot, alleen zit dat ingebouwd en kan je het dus niet ietsje aanpassen. Je zou er eens 1 moeten proberen... want zonder die kussens haal je de twist er uit...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:25

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:04

Kwetal schreef:
Mooi zadel Duhelo - helt hij ook achterover als je er op zit? (hij ligt ook best ver naar voor)

als ik zrop zit ligt hij vrij recht. maar ik zou eens iemand moeten laten kijken dan.
mag ie nog meer naar achter dan? zal het de volgende keer wat uitproberen.:)

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:41

Buitenzinnig schreef:
Arlette1991 schreef:
Hallo,

Ik kom hier even binnen vallen met een vraag over mijn Hidalgo Venice 2.
Ik heb het zadel ruim een jaar nu en het is een verademing na al het gedoe met verschillende boomzadels.

Vandaag is mijn osteopate en tevens zadelmaakster geweest om mijn paard te behandelen.
Zelf doet ze in boomzadels en was blij verrast over de ligging en kwaliteit van het zadel.

Wel zou ze liever hebben dat de voorste singelstoot ook een v-strap zou zijn, omdat mijn paard de druk van de voorste singelstoot niet fijn vind.
Heeft iemand ervaring met de voorste singelstoot van een Hidalgo te laten vermaken tot een v-strap?

Ik ga sowieso de zadelmaker bellen waar ik het zadel gekocht heb maar dacht misschien heeft iemand er al ervaring mee.

Wist je osteopate (die ook zadelmaakster is zeg je) niet of het mogelijk was?
Het wordt sowieso iets lastiger om de singelstoot te verplaatsen, omdat de singelstoten normaal gesproken aan de boom vast zitten.

Je wilt de voorste singelstoot hebben zoals de achterste singelstoot? Zo een V-strap?
Wat zadelmakers vaak doen, als het een boomzadel betreft, als de voorste singelstoot het paard belemmerd, hem iets naar achter te leggen en bevestigen.
Als ik eerlijk ben weet ik niet of ik het zou aandurven met een Hidalgo, de singelstoot veranderen.

We hebben het zadel lang bestudeerd maar het werd niet helemaal duidelijk waar de singelstoot aan vast zit/begint. Daardoor kwamen we er niet uit of er überhaupt wel de mogelijkheid voor is. Heb inmiddels twee dealers van Hidalgo gemaild, ben benieuwd wat ik daar op terug krijg.

Edit: al een antwoord terug, singelstoten lopen helemaal door over het zadel naar de andere kant. De nieuwe types zijn beschikbaar met meerdere typen singelstoten. Nog even de ander afwachten maar vrees dat we er niet veel mee kunnen zonder het hele zadel te slopen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:25

Ik ben alles behalve een zadelmaker, maar je kunt uiteraard die stoot afknippen en er op een andere plek 1 aan laten maken. Ik vind het nogal wonderlijk dat die stoot er helemaal overheen zou lopen???

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 02:04

Zie ook het linkje van de uit elkaar gehaalde hidalgo

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:08

Ik heb een tijd geleden een vps-loze bf London gekocht die er naar mijn idee netter uitzag dan die van Art :j inclusief oud model bf singel en grandeurpad met harde inlages heb ik €150 betaald :o die deal kon ik natuurlijk niet laten schieten :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:12

Pippaa schreef:
Ik heb een tijd geleden een vps-loze bf London gekocht die er naar mijn idee netter uitzag dan die van Art :j inclusief oud model bf singel en grandeurpad met harde inlages heb ik €150 betaald :o die deal kon ik natuurlijk niet laten schieten :P

Dat is indd een goede deal! Maar daarom vind ik 300 nog wat aan de hoge kant iig voor een vpsloosje en die van die advertentie vind ik er supernetjes meer uit zien. Heb er verder geen interesse in hoor. Maar was benieuwd wat daarvoor nu als normale prijs wordt gezien

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:29

Prijzen zijn ontzettend wisselvallig, maar ik denk dat je die superkoopjes die zo heel af en toe langskomen niet moet zijn als marktconform zeg maar maar echt als superkoopjes waarmee iemand gloeiende mazzel heeft :j

BZ: kussens zijn mij prima :j

Maar dan dus wel zo dicht mogelijk op de paardenrug en niet nog een dekje er onder.
Dan heb ik diezelfde kussentjes liever in het dekje zodat ze daar echt onderuit steken en de dikte van de kussens / inlages ook zo effectief mogelijk ruggengraatvrijheid bieden :)

Doe je er alsnog een dekje met inlages onder dan kan dat natuurlijk ook :j
Maar dan heb je dus 2x kussens / inlages en dat vond ik dan een beetje te gek, dus dan maar die van het zadel er onder vandaan (en eventueel DIE dan in het dekje stoppen).

Dat vind ik gewoon het fijnst.

Ik wil zoveel mogelijk ruggengraatvrijheid :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:34

pmarena schreef:
BZ: kussens zijn mij prima :j

Maar dan dus wel zo dicht mogelijk op de paardenrug en niet nog een dekje er onder.
Dan heb ik diezelfde kussentjes liever in het dekje zodat ze daar echt onderuit steken en de dikte van de kussens / inlages ook zo effectief mogelijk ruggengraatvrijheid bieden :)

Doe je er alsnog een dekje met inlages onder dan kan dat natuurlijk ook :j
Maar dan heb je dus 2x kussens / inlages en dat vond ik dan een beetje te gek, dus dan maar die van het zadel er onder vandaan (en eventueel DIE dan in het dekje stoppen).

Dat vind ik gewoon het fijnst.

Ik wil zoveel mogelijk ruggengraatvrijheid :j

Kwetal bedoel je denk? Of heb ik wat gemist haha

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:39

Citaat:
Kwetal bedoel je denk? Of heb ik wat gemist haha

Ze heeft nog moeite met de wissel :D moederschap-dementie vermoed ik :')

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:57

hihi, na bijna 3 jaar nog? :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:10

Oja, tja Don is xx jaar BZ geweest dus ja voor mij is dat dan de echte BZ zeg maar, sorry :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:15

hahaa, geeft niets hoor :) Er komen ook nog wel eens mails binnen met: Hallo Don...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:23

Ik heb besloten... Ik ga sparen voor de barefoot London pad met HD inlages (2 pads ter afwisseling) en steigbeugelriemen met steigbeugels van barefoot. Tegen de tijd dat ik mijn paardje kan inrijden heb ik alles bij elkaar ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:41

Dat geloof ik!

Denk dat veel mensen niet weten dat BuitenZinnig niet meer Don (& Ron) is, ik vind het ook best verwarrend eigenlijk als mensen elkaars Bokt-naam overnemen :P