Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:06

Kifrahorse heeft ook nepperds, als je die nog niet had gezien. Verder heb ik geen tips, sorry!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:49

woepsie90 schreef:
Kifrahorse heeft ook nepperds, als je die nog niet had gezien. Verder heb ik geen tips, sorry!

Thanks!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:20

__Astrid schreef:
woepsie90 schreef:

Thanks!

Ik heb 1tje van Kifrahorse. Vond het leer beter dan de echte!!

Qua pasvorm kan ik nog niet veel zeggen, moet hem nog passen.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:10

Het leer van de eerste productie was inderdaad prut, heb nu 2 nieuwere en die zijn echt wel soepel...

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:31

@FatCat: nou snel maar eens passen en een foto maken dan, ben benieuwd! :D

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:44

__Astrid schreef:
@FatCat: nou snel maar eens passen en een foto maken dan, ben benieuwd! :D

Hahah ja zal ik doen! Zal pas voor binnen 2 weken zijn want ben op reis voor mijn werk :)

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:36

Ik heb eindelijk die van mij binnen!
Hoe vinden jullie hem zitten? Hij zit nergens te strak, moet nog wel even vormen. Als ik de neusriem nog hoger doe ben ik bang dat hij onder niet meer vastgemaakt kan worden.
Afbeelding

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:02

@Janntjuh: welke is dit?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:06

Hij zit mooi! Neusriem zit hoog genoeg.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:35

__Astrid schreef:
@Janntjuh: welke is dit?

Dit is de micklem competition deluxe :)

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:54

Ik wil graag de Multi bestellen bij agradi maar vroeg mij af wat ik er nu bij krijg? Zitten de bitriempjes erbij? En alle bitlozen spullen? het staat er niet echt bij en zou hem graag vanavond willen bestellen :o

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:05

femkepien schreef:
Ik wil graag de Multi bestellen bij agradi maar vroeg mij af wat ik er nu bij krijg? Zitten de bitriempjes erbij? En alle bitlozen spullen? het staat er niet echt bij en zou hem graag vanavond willen bestellen :o

Krijg je er allemaal bij, enkel geen teugels.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:11

Djeradalover schreef:
femkepien schreef:

Krijg je er allemaal bij, enkel geen teugels.

Super dankjewel! Dan ga ik hem maar bestellen en hopen dat de maat goed is. Ik ga maat cob bestellen voor mijn Arabier, maar gelukkig heeft hij niet echt het typische arabieren hoofdje. Bij zijn huidige hoofdstel (cob) moet alles op het kleinste staan behalve de neusriem, maar bij de Multi gaat hij als lage neusriem zitten dus ik denk dat het wel gaat passen :D

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:21

Nog even een vraagje, als ik hem ga bestellen bij agradi en hij past toch niet kan ik hem dan nog terug sturen of kan dat niet omdat hij dan van het karton af is? Want als hij niet past is het wel zuur als ik hem niet kan terugsturen...

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:17

Ik geloof dat het hoofdstel vastzit met van die buigbare ijzeren draadjes, maar is lang geleden dat ik een nieuwe kocht dus durf het niet met zekerheid te zeggen.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:26

bij mij met tie wraps dus die kun je wel vervangen denk ik

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:30

Ik heb het toen gewoon los op het karton teruggestuurd met alles erbij in de zak en werd gewoon geaccepteerd als retour

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:03

ik lees al een tijdje mee en kon er laatst 1 uitproberen. maar dat was een cob en wat aan de krappe kant bij mn paard van 1m69 :D .
Twijfel of ik m nu "gewoon" koop, of eerst nog ga proberen, er 1 te lenen om een weekje uit te kunnen proberen.

Janntjuh: mooie frontriem!
En zit er op de competition deluxe altijd zo'n wit stiksel op de neusriem?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:01

Getup schreef:
ik lees al een tijdje mee en kon er laatst 1 uitproberen. maar dat was een cob en wat aan de krappe kant bij mn paard van 1m69 :D .
Twijfel of ik m nu "gewoon" koop, of eerst nog ga proberen, er 1 te lenen om een weekje uit te kunnen proberen.

Janntjuh: mooie frontriem!
En zit er op de competition deluxe altijd zo'n wit stiksel op de neusriem?

Ja en hetzelfde zit ook op de frontriem. Heb nu mijn eigen er aan gehangen :)
Ik mocht hiervoor ook maat cob van iemand proberen, maar ik kreeg de neusriem net niet dicht, nu met de full krijg ik hem net wel dicht dus het maatverschil is naar mijn idee niet supergroot.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:34

ok, dank je. En die frontriem gaat er sowieso af :o , vind ze niet zo mooi.

Wat is dan het verschil tussen de competition ( https://www.equiva.com/micklem-competit ... dle-28771/ ) en competition deluxe? dat witte stiksel?

vind t lastig qua maat. Dus ga echt even op zoek naar iemand, waar ik m keer kan lenen om te passen. Die cob van nichtje zat aardig , totdat iemand me vertelde, dat ik de neusriem hoger moest doen, en toen paste het echt niet dicht :')

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:09

Capriootje schreef:
Ik heb het toen gewoon los op het karton teruggestuurd met alles erbij in de zak en werd gewoon geaccepteerd als retour

Oke! Dan ga ik hem vandaag maar bestellen, zal hem toch pas dinsdag binnen krijgen denk ik dus dan zal ik ook wel al bericht terughebben wat betreft het terugsturen.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:20

@Getup de competition is aardig plat vergeleken met de deluxe. Vind de deluxe een stuk zachter. En natuurlijk het stiksel.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:31

Wat betreft maat en pasvorm denk ik dat maat groter niet vaak is vanwege lengte hoofd, maar wel vanwege breedte, ik heb nu mijn 1.415 grote pony met een full lopen en keelriem zit op laatste gaatje, rest is groot zat zal ik maar zeggen. Normaliter heeft ze cob. Dan heb ik zwarte nog die heeft altijd full, die past ook in deze full. \

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:57

Ik kom weer even binnenvallen met een vraag over mijn Rambo Micklem. Ik heb de Multibridle overgenomen via Marktplaats, nog nagenoeg nieuw, niet gebruikt alleen gepast. Máár eenmaal in gebruik bleek wel dat het waarschijnlijk een oudere uitvoering is want de gespen waren dus verbogen.

Ik heb eerder weleens gelezen over een productiefout, heb het ook zelf eigenlijk nog nooit meegemaakt met een hoofdstel. Maar dit valt dus niet onder de garantie heb ik even gauw gelezen, klopt dat?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:13

_Nancy_ schreef:
Ik kom weer even binnenvallen met een vraag over mijn Rambo Micklem. Ik heb de Multibridle overgenomen via Marktplaats, nog nagenoeg nieuw, niet gebruikt alleen gepast. Máár eenmaal in gebruik bleek wel dat het waarschijnlijk een oudere uitvoering is want de gespen waren dus verbogen.

Ik heb eerder weleens gelezen over een productiefout, heb het ook zelf eigenlijk nog nooit meegemaakt met een hoofdstel. Maar dit valt dus niet onder de garantie heb ik even gauw gelezen, klopt dat?

Ik had hem gekocht bij Agradi en had ook dit probleem, Agradi heeft toen netjes mijn klacht afgehandeld en ik heb een nieuwe gekregen en moest de "kapotte" retour sturen. Maar dat kwam denk ik eerder vanuit service van Agradi dan vanuit garantie van horseware.