Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:2005 schreef:Ik heb een RWC dressage. Net gepast met het allerbreedste kopijzer, mag misschien zelfs nog een smaller. Ben niet heel bekend met Barefoot, dus alle meningen zijn welkom.
Ben er in ieder geval heel blij mee!
En was het speciale dekje vergeten, die komt volgende keer.
http://myalbum.com/photo/xRwWkzEHfVLF/1k0.jpg
welk speciaal dekje?
SarahIlse schreef:Hihi, sorry, 2005.Wel fijn dat je er nu alsnog één hebt! Heb je er al mee gereden?
Ik was héél opgelucht, want pmarena zei daarna dat ik nét op tijd was.
Maar bij de RWC heb je dus niet per se een speciale pad nodig? Dan kan ik weer lekker dekjes shoppen.
2005 schreef:Ja, ik klikte niet meteen op bestellen, dacht drie seconden na en weg was hij! Maar goed, nu heb jij er ook een! Heb nog niet echt gereden, ik had de verkeerde beugelriemen mee (enkele, dat kan niet wat je hebt geen haakje maar een ring).
Zover ik begrijp hoef je geen speciale pad te gebruiken, maar ik ga dat wel doen. Weet nog niet precies welke. Wil proberen het kopijzer net iets te breed te houden en dat op te vangen door een extra pad. Paard heeft zoveel nare ervaringen met knijpende bomen dat dit mij nu de beste oplossing lijkt.
pmarena schreef:Mooi hoor!
Kan die alleen niet net een stukje verder naar achteren...? Lijkt me iets comfortabeler zitten
De RWC Dressage zadels worden als het goed is vandaag bij alle bestellers bezorgd
Ik vind zelf dat ik er liever een dekje met inlages onder zie dan de kussentjes (of extra er onder) omdat de rugnaad van een normaal dekje toch weer tussen die kussens gaat zitten en de ruggengraatvrijheid minder maakt.
Maarja ik ben dan ook notaire niet-fan van kussens onder een flexibel zadel
pmarena schreef:Mooi hoor!
Kan die alleen niet net een stukje verder naar achteren...? Lijkt me iets comfortabeler zitten
De RWC Dressage zadels worden als het goed is vandaag bij alle bestellers bezorgd
Ik vind zelf dat ik er liever een dekje met inlages onder zie dan de kussentjes (of extra er onder) omdat de rugnaad van een normaal dekje toch weer tussen die kussens gaat zitten en de ruggengraatvrijheid minder maakt.
Maarja ik ben dan ook notaire niet-fan van kussens onder een flexibel zadel
Safiera schreef:De normale maat QuiltyHet zadel ziet er wel groot (lang) uit maar anders zou ik op/tegen de cantle zitten en dat vind ik ook niet fijn.
Bij onze JustAdjust moest ik 'm ook op z'n grootst instellen, en met maat 38/40 is dit wel een betere keus denk ik. Ook als ik hier een foto zie van iemand die heel slank is op haar fjord maar die het zadel toch goed vult, dan zou het mij waarschijnlijk te klein zijn.
pmarena schreef:De Ghost heeft natuurlijk geen compleet vaste kussens
Maar ik haalde zelf bij de oude Ghost zadels ook altijd de kussens er onder vandaan en verving die door een pad met inlages. In de praktijk werkte dat gewoon duidelijk beter en dat is in mijn ervaring bij de meeste flexibele zadels en paarden zo, dat de boel gewoon lekkerder / makkelijker past met een pad met inlages dan met een zadel met kussens