[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:57

Zou er een smaller kopijzer in doen en beugelriemen met beugels eraan. De beugelriemen en beugel naar beneden doen en dan foto maken kan zien ook hoe de beugelriemen lopen. Deze zullen nu zeer waarschijnlijk te ver voren komen te liggen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:33

Duhelo schreef:
2005 schreef:
Ik heb een RWC dressage :). Net gepast met het allerbreedste kopijzer, mag misschien zelfs nog een smaller. Ben niet heel bekend met Barefoot, dus alle meningen zijn welkom.
Ben er in ieder geval heel blij mee!

En was het speciale dekje vergeten, die komt volgende keer.

http://myalbum.com/photo/xRwWkzEHfVLF/1k0.jpg

welk speciaal dekje?

Gewoon dekje, hoort bij het zadel. Geen inlages.

Ik weet door dit topic nu ook wie de allerlaatste rwc vlak voor mij heeft besteld :P. Wat was ik toen chaga, opeens was hij weg haha.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:12

Hihi, sorry, 2005. O:) Wel fijn dat je er nu alsnog één hebt! Heb je er al mee gereden?
Ik was héél opgelucht, want pmarena zei daarna dat ik nét op tijd was. :P

Maar bij de RWC heb je dus niet per se een speciale pad nodig? Dan kan ik weer lekker dekjes shoppen. *\%/*

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:33

SarahIlse schreef:
Hihi, sorry, 2005. O:) Wel fijn dat je er nu alsnog één hebt! Heb je er al mee gereden?
Ik was héél opgelucht, want pmarena zei daarna dat ik nét op tijd was. :P

Maar bij de RWC heb je dus niet per se een speciale pad nodig? Dan kan ik weer lekker dekjes shoppen. *\%/*

Ja, ik klikte niet meteen op bestellen, dacht drie seconden na en weg was hij! Maar goed, nu heb jij er ook een *\o/* ! Heb nog niet echt gereden, ik had de verkeerde beugelriemen mee (enkele, dat kan niet wat je hebt geen haakje maar een ring).

Zover ik begrijp hoef je geen speciale pad te gebruiken, maar ik ga dat wel doen. Weet nog niet precies welke. Wil proberen het kopijzer net iets te breed te houden en dat op te vangen door een extra pad. Paard heeft zoveel nare ervaringen met knijpende bomen dat dit mij nu de beste oplossing lijkt.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:19

2005 schreef:
Ja, ik klikte niet meteen op bestellen, dacht drie seconden na en weg was hij! Maar goed, nu heb jij er ook een *\o/* ! Heb nog niet echt gereden, ik had de verkeerde beugelriemen mee (enkele, dat kan niet wat je hebt geen haakje maar een ring).

Zover ik begrijp hoef je geen speciale pad te gebruiken, maar ik ga dat wel doen. Weet nog niet precies welke. Wil proberen het kopijzer net iets te breed te houden en dat op te vangen door een extra pad. Paard heeft zoveel nare ervaringen met knijpende bomen dat dit mij nu de beste oplossing lijkt.

Dat is inderdaad wel heel banketstaaf, haha. :Y)

Snap ik, ik ben er nog niet over uit wat voor dekjes ik wil gaan gebruiken. Ik ga het eerst met een "gewone" proberen, als dat niet goed genoeg zit naar mijn idee koop ik alsnog een pad.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:10

Heerlijk gereden net met mn nieuw gekochte geestje! Ben zo blij ermee!

Nu kijken wat ik ga doen met mn dekjes
Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:58

Leuk Dieseltje!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:08

Mooi hoor!

Kan die alleen niet net een stukje verder naar achteren...? Lijkt me iets comfortabeler zitten :)

De RWC Dressage zadels worden als het goed is vandaag bij alle bestellers bezorgd :)
Ik vind zelf dat ik er liever een dekje met inlages onder zie dan de kussentjes (of extra er onder) omdat de rugnaad van een normaal dekje toch weer tussen die kussens gaat zitten en de ruggengraatvrijheid minder maakt.

Maarja ik ben dan ook notaire niet-fan van kussens onder een flexibel zadel :P

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:43

pmarena schreef:
Mooi hoor!

Kan die alleen niet net een stukje verder naar achteren...? Lijkt me iets comfortabeler zitten :)

De RWC Dressage zadels worden als het goed is vandaag bij alle bestellers bezorgd :)
Ik vind zelf dat ik er liever een dekje met inlages onder zie dan de kussentjes (of extra er onder) omdat de rugnaad van een normaal dekje toch weer tussen die kussens gaat zitten en de ruggengraatvrijheid minder maakt.

Bedoelt het zadel of mn kont :+
Mn kont helaas niet maar ruimte zat verder en zit juist graag wat meer gesloten.
Wbt het zadel, hij ligt ruim achter de schouder of zou hij nog wat verder moeten?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:20

Ze bedoelt het zadel en het ligt idd wat ver naar voren, maar als de schouder er onderdoor beweegt...??? Dan zou ik me er geen zorgen over maken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:43

pmarena schreef:
Mooi hoor!

Heb inderdaad bericht gehad dat ze vandaag geleverd worden. Totnutoe nog niks gehoord van mij mama (:D), maar ik woon in belgie dus kan zijn dat die morgen pas komt.
Met de kussentjes eronder heb je idd wel punt van het dekje dat erin kan trekken. De flexee heb ik ook ontvangen en die heeft kussens zoals een gewoon boomzadel, dus voldoende ruggegraatvrijheid ook al komt er nog een dekje onder.
De eerste rwc's hadden ook vaste kussens, wat is de reden dat er nu met een halfpad gewerkt wordt?
(of is dat puur om het kunnen aanpassen van paard tot paard met inlages?)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:58

Hij wordt tussen 12:00 & 14:00 uur bezorgd .. Précies de tijd dat ik niet thuis ben. :+ Dat wordt dan waarschijnlijk morgen. :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:02

Omdat een zadel met vaste kussens i.m.o. (en die van de bazin van Barefoot bij nader inzien toch ook) gewoon niet goed werkt als je een zadel goed flexibel wilt houden.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:59

Mijn Ghost is al gebracht! Eerder dan postnl zei :D

Ben nu al zo blij er mee! Past voor mij perfect de maat, en de wrongen lijken ook goed te zitten (heb op m'n bankleuning gezeten natuurlijk)... Misschien vanmiddag toch nog maar naar stal om 'm te proberen op ponylief! Heb natuurlijk gelijk het zadel uit elkaar gesloopt en weer in elkaar gezet, (zadel-nerd) maar wat ik zag bevalt me wel :D

Helemaal blij :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:21

haha, ik test-zit ook altijd op de bankleuning :D

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:32

Hij heeft vertraging. *\%/* Nog nooit zo blij geweest met vertraging, haha, want nu ben ik thuis. Laat hem maar komen! :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:58

pmarena schreef:
Omdat een zadel met vaste kussens i.m.o. (en die van de bazin van Barefoot bij nader inzien toch ook) gewoon niet goed werkt als je een zadel goed flexibel wilt houden.

Ben je dan van mening dat de ghost zadels niet goed flexibel zijn?

Safiera: welke ghost heb je?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:04

de ghost heeft geen vaste kussens, die kun je aanpassen ;)
Vaste kussens is zoals van de flexee bv

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:05

De Ghost heeft natuurlijk geen compleet vaste kussens :)

Maar ik haalde zelf bij de oude Ghost zadels ook altijd de kussens er onder vandaan en verving die door een pad met inlages. In de praktijk werkte dat gewoon duidelijk beter en dat is in mijn ervaring bij de meeste flexibele zadels en paarden zo, dat de boel gewoon lekkerder / makkelijker past met een pad met inlages dan met een zadel met kussens :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:05

Helder.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:13

Hallo,

Ik kom hier even binnen vallen met een vraag over mijn Hidalgo Venice 2.
Ik heb het zadel ruim een jaar nu en het is een verademing na al het gedoe met verschillende boomzadels.

Vandaag is mijn osteopate en tevens zadelmaakster geweest om mijn paard te behandelen.
Zelf doet ze in boomzadels en was blij verrast over de ligging en kwaliteit van het zadel.

Wel zou ze liever hebben dat de voorste singelstoot ook een v-strap zou zijn, omdat mijn paard de druk van de voorste singelstoot niet fijn vind.
Heeft iemand ervaring met de voorste singelstoot van een Hidalgo te laten vermaken tot een v-strap?

Ik ga sowieso de zadelmaker bellen waar ik het zadel gekocht heb maar dacht misschien heeft iemand er al ervaring mee.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:33

De normale maat Quilty :) Het zadel ziet er wel groot (lang) uit maar anders zou ik op/tegen de cantle zitten en dat vind ik ook niet fijn.

Bij onze JustAdjust moest ik 'm ook op z'n grootst instellen, en met maat 38/40 is dit wel een betere keus denk ik. Ook als ik hier een foto zie van iemand die heel slank is op haar fjord maar die het zadel toch goed vult, dan zou het mij waarschijnlijk te klein zijn.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:48

Safiera schreef:
De normale maat Quilty :) Het zadel ziet er wel groot (lang) uit maar anders zou ik op/tegen de cantle zitten en dat vind ik ook niet fijn.

Bij onze JustAdjust moest ik 'm ook op z'n grootst instellen, en met maat 38/40 is dit wel een betere keus denk ik. Ook als ik hier een foto zie van iemand die heel slank is op haar fjord maar die het zadel toch goed vult, dan zou het mij waarschijnlijk te klein zijn.

Dat is zeker eigen voorkeur hoor, ik vind het juist wel fijn een beetje opgesloten zitten(en dus prop ik me met mn maat 38 in een piccolo :D ) en heb met een normale maat juist het idee dat ik het hele zadel doorga :+
Gelukkig is er keuze!

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:01

Mijn RWC is er!! *\o/* *\o/*
Hij is echt prachtig, haha. <3 Morgen tijd voor een testrondje.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:15

pmarena schreef:
De Ghost heeft natuurlijk geen compleet vaste kussens :)

Maar ik haalde zelf bij de oude Ghost zadels ook altijd de kussens er onder vandaan en verving die door een pad met inlages. In de praktijk werkte dat gewoon duidelijk beter en dat is in mijn ervaring bij de meeste flexibele zadels en paarden zo, dat de boel gewoon lekkerder / makkelijker past met een pad met inlages dan met een zadel met kussens :)

Bij de nieuwe Ghost is dat echt niet nodig - doordat die metalen strips er niet meer in zitten is hij helemaal flexibel - ik denk zelfs flexibeler dan menig Barefoot O:)