Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
minikatje schreef:Nou de Libra is schoon en kan de verkoop in.
Daarna op zoek naar een barefoot cheyenne maat 0/1 zonder VPS, zoekprijs ong. 150 euro.
Voor een kaal zadel lijkt me dat wel redelijk.
Nu alleen nog bedenken of ik mn rode pad wil verkopen of houden.
Dacht je met boomloos zadels het makkelijker te hebben dan met boomzadels![]()
_Nelleke_ schreef:Je paardje had er zin in zie ik…
Ik vind die pommel netjes aansluiten hoor. De singel trekt het geheel wel erg naar voren maar als het zo blijft liggen na het rijden lijkt het me geen probleem (als het naar voren schuift is het dus wel een probleem) en zou ik naar een c-singel kijken.
Hij komt wat omhoog aan de achterkant maar dit verdwijnt als het goed is gewoon als je erop zit, klopt dat?
_Nelleke_ schreef:Tsja, persoonlijk vind ik een singelstoot die wat meer naar voren ligt (zoals bij de barrydale) vaak beter passen bij de wat buikige/ronde paarden. Vind Barefoot over het algemeen de voorste singelstoot best ver naar achteren hebben liggen.
Ik zou het daarom in eerste instantie toch zoeken bij de singel. Kijk eens wat je met een goede anatomische singel kan oplossen. Liefst eentje die 'corrigeert' dat de singelplek zo'n end naar voren ligt.
Mayflower_ schreef:Ik zou ook kiezen voor een wat meer anatomische singel zodat het zadel meer op zijn plek blijft liggen.
Die fenders met kniewrongen zien er wel heel comfortabel uit moet ik zeggen!
Blijheid schreef:Die Cheyenne word er wel stoer van zeg, met zulke fenders er aan! Leuk!
Ik ben het met mijn voorgangers eens, ik zou ook een anatomische of C singel proberen zodat de singelstoten recht blijven liggen, dat zou best wat kunnen schelen.
Met welke inlages rijd je?
Mijn ervaring was namelijk dat met de gewone VPS inlages het prima werkt om de pommel bloot op de rug te passen, maar met dikkere inlages niet. Ook al paste de pommel bloot op de rug prima, en ging het met VPS inlages ook zonder schuiven, met HD inlages schoof het bij mij wel wat. Met een ruimere maat pommel was dat direct over. Ik denk dat dat komt omdat de HD inlages zelf een aardige dikte hebben en ook onder de pommel liggen.
Verder is opzij schuiven met een modelletje XXL altijd moeilijk...
Blijheid schreef:Hmm, dan ligt het daar dus ook niet aan. Lastig.
Je zou, naast het proberen van een andere singel, ook aan een andere pad kunnen denken. Bijvoorbeeld een HAF pad, die hebben een sympanova onderkant, dat is ook net wat stroever dan het schaap op de barefoot pads.
Ik bedoel, het is eigenlijk een kunstgreep zulke dingen, maar als dat voorkomt dat het zadel bij een gekke sprong onder de buik hangt....Denk dat je dit probleem met andere zadels ook gaat hebben namelijk, gezien de bouw van je paard.
maralyn schreef:Ik heb mijn HD inlages, via Equixantos.
Heb mn vriend op pad gestuurd. En hij schrok hoe dik ze waren. Ook dat je ze bijna niet kan inknijpen.
Ook de verkopers "Onder een VPS zadel hoeven geen HD inlages." Waarop mijn vriend zei "Ik heb er echt geen idee van. Mijn vriendin heeft dit uitgezocht en dit had ze nodig."
En inderdaad....
Wat een enorm verschil, en absoluut niet negatief.
Ik had met mijn VPS loze zadel, met standaard inlages totaal geen steun.
Voor mij geen punt. Op je kont zitten, balans houden en sturen maar.
Zelfs als mijn merrie rodeo bedacht, kon ik prima blijven zitten.
Mee genomen naar een dressuurstal op stage, viel mijn zadel minder in smaak.
Niet omdat ze boomloos idee niets vinden. Nee, omdat ze geen steun hadden.
"Petje af voor de ruiters die hier zo gemakkelijk in zitten" Dus bij dezen
Mijn HD inlages er in. Mijn merrie reageerde helemaal niet vreemd.
Eenmaal echt aan de bak, had ik het wat meer "Zadel" gevoel onder mijn achterste.
Helemaal niet vervelend, juist erg prettig.
Ook het "breede" Gevoel ervaarde ik niet.
Doorzitten was al geen probleem. Maar ik had nu echt het "Ik zit" gevoel.
Van schuiven geen last!
Zelfs mijn vriend heeft er op gezeten. Ook hij was zeer te spreken over de inlages.
Hij voelde zich "veiliger" op zijn manier in het zadel.
Wat nu dus beloofd, dat we samen meer gaan rijden. Helemaal niet erg, aangezien ik straks weer in de studie zit.
Hij vond het uitstappen een genot. En ik grapte "Nou, volgende week maar op buitenrit? Ik op de fiets en jij in t zadel?"
Zonder enige verbazing met een rechte blik antwoorde hij "Ja LEUK"
Straks ben ik mn paard kwijt... Nee grapje
vind t maar al te leuk, dat hij rijden ook leuk vind.
hannatjuh schreef:zo ik heb foto's kunnen maken. nu ik er beter naar kan kijken door de foto's vallen mij wel wat dingetjes op maar ik wacht even jullie reacties af.
de xxl pommel:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
leni met de barefoot cheyenne en fenders met kniewrong. singels: neopreen, geheel elastisch van barefoot:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
pmarena schreef:hannatjuh schreef:zo ik heb foto's kunnen maken. nu ik er beter naar kan kijken door de foto's vallen mij wel wat dingetjes op maar ik wacht even jullie reacties af.
de xxl pommel:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
leni met de barefoot cheyenne en fenders met kniewrong. singels: neopreen, geheel elastisch van barefoot:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Duidelijke foto's
Die pommel lijkt zowat op maat gegoten te zijnDie is zo te zien niet te wijd
De singelstoten van het zadel liggen op zich ook op de juiste plaats, alleen door het ronde buikje ligt de singel te ver naar voren waardoor de singelstoten ook schuin naar voren getrokken worden en dat kan een minder stabiele ligging van het zadel geven, zowel voorwaarts als zijwaarts.
Dit is echt een typisch model paard waarvoor een C-vormige singel sowieso een goede investering lijkt te zijn
Kniewrong-fenders op een Cheyenne zou overigens mijn keus niet zijn, krijg je hier geen enorm brede zit van? Zeker nog eens met zo'n rank Arabiertje eronder