Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Nelleke_ schreef:Hmpf! Geduld is een schone zaak. Sinds ik in m'n hoofd heb dat ik die Barefoot Madrid wil hebben kan ik niet meer wachten...
jokari schreef:Wat gek, ik heb ook snel last van mijn heupen en met de Trekker (wel de True Talent, weet niet of dat verschil maakt) zat ik echt heerlijk, nergens last van.
Zal vast iets te maken hebben met het soort klachten.
Zoek schreef:Was de barefoot dressage nu wel of niet geschikt voor bredere paarden?
StableDoor schreef:Ik heb vandaag voor het eerst met mijn nieuwe Cheyenne gereden! Rijdt lekker, maar hij zakt wel wat scheef (komt denk doordat het een nieuw zadel is). Ik heb nu al, na 1x een half uurtjr rijden slijtageplekken van mijn beugelriemen. Hoe kan ik dat verhelpen?
set_elkol schreef:Arabisch volbloed met een Startrekk shorty.
[ Afbeelding ]
waar die zwarte lijn loopt aan de rechterkant van de zweetplek is het zadel de rest is van de pad.
zadelafdruk:
[ Afbeelding ]
Wisdem schreef:_Nelleke_ schreef:Wisdem, ik heb een weekje op een dry tex cheyenne gereden en ging prima. Dit zadel had ik te leen dus weet niet hoe het zich houdt op langere termijn. Vond het geen verkeerd zadel hoor.
Dat heb ik nu als testzadel Nelleke. Alleen er zijn nu syntetische zadels in omloop. De goedkopere versie van de barefoot. Ben benieuwd naar de ervaringen hiervan. Omdat dit zadel namelijk prijsgunstig is. Vandaar.
Buitenzinnig schreef:Dit is een filmpje van Ansur, maar het gaat uiteraard op voor elk boomzadel. Dit is dus de reden waarom IK geen boomzadels wil verkopen....
[ Video ]
pmarena schreef:set_elkol schreef:Arabisch volbloed met een Startrekk shorty.
[ Afbeelding ]
waar die zwarte lijn loopt aan de rechterkant van de zweetplek is het zadel de rest is van de pad.
zadelafdruk:
[ Afbeelding ]
Lijkt mij een prima afdruk hoor!
Ruggengraat mooi vrij, wel iets ruimer droog rond de schoft maar dat kan prima komen doordat er daar simpelweg meer frisse lucht bij komt.
Ik zie hier dus niks waar ik me direct zorgen om zou maken
turtlelito schreef:Jaaaaaaaaaaaaa, het is gelukt!
Ik heb een tweedehands Arizona Nut kunnen bemachtigen.
Nog even wachten tot ie naar mij getransporteerd kan worden nu.
In de tussentijd kan ik op zoek naar een goede pad voor eronder. Heeft iemand ervaring met de western shock pads? Ik vind ze erg mooi en volgens mij kun je er ook inlages bij doen in doen als het nodig is, maar twijfel omdat er maar 1 maat is.
Weet iemand of er ook westernpads zijn die hier op lijken en ook voldoende ruggengraatvrijheid bieden?
Buitenzinnig schreef:Dit is een filmpje van Ansur, maar het gaat uiteraard op voor elk boomzadel. Dit is dus de reden waarom IK geen boomzadels wil verkopen....
[ Video ]