[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:35

Zag dat bericht ook inderdaad.. was dat geen verkoper van barefoot? Ziet er inderdaad heel interessant uit, leuk om te zien!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:43

Ja dat was ex-Barefoot België zeg maar. Die besloten blijkbaar om een Barefoot door te zagen om eens naar de binnenkant te kijken. Met triple VPS en een zwarte toplaag kan dat eigenlijk alleen maar een Nottingham geweest zijn, die zijn pas een jaar verkrijgbaar dus een recenter zadel hadden ze niet kunnen kiezen +:)+

Ik wilde het ook al jaren doen maar heb nooit een zadel gehad dat zo slecht was dat ik er niet nog iemand blij mee kon maken voor een spotprijsje.... en dat vind ik dan leuker dan een zadel onbruikbaar kapot maken.

Lijkt me sterk dat deze wel zo slecht was, denk dat ze het gewoon zat waren en dachten we zagen (de laatste?) door en dan (zo leek het...) hopen dat ze daarmee de kwaliteit / naam van Barefoot onderuit konden halen.... maar ik vind het eigenlijk alleen maar reclame voor Barefoot, het ziet er precies zo uit als je zou hopen / verwachten *\o/*

Geen nare verassingen zoals je bij veel andere zadels wel ziet als je ze openmaakt :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:30

Kan niet bedenken wat hier slecht aan te noemen is zo van de foto, dus alleen maar leuk om zo eens van binnen te zien.

Ik heb een barefoot cheyenne pad te koop welke ik evt ook graag zou willen ruilen tegen een pad die mooi onder mijn western barefoot past ( lazy mountain)
Dus mocht er iemand willen ruilen +:)+

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:35

pmarena schreef:
Daarom, het was overduidelijk niet leuk bedoeld maar ik ben wel blij met de foto, super duidelijk zo dat het gewoon heel netjes in elkaar zit bij Barefoot +:)+

Maar het onderwerpje is alweer verwijderd volgens mij....ging zeker niet de gewenste kant op :P

Ja de Barrydale staat jullie ook super goed +:)+
Pad is wel jammer inderdaad, zeker bij een maat 2 ben je zeer beperkt...

Ja, dat flapje aan het zweetblad wil nog wel eens uitsteken :p
Gelukkig heb ik een maat 1, en die zou net wel/net niet moeten passen op de zadelvormige pads van Kifra. Runa uit dit topic heeft er eentje te koop, en die mag ik binnenkort passen. Hoop dat dat wat is :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:39

Ja dat flapje doet het hem hè :=

Is verder niet erg, het ziet er alleen een beetje lüllig uit :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:00

Tadaa! Burioni onder een BM, met Cousin It in de hoofdrol {:} :’)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog niet mee gereden, we hadden vanmiddag EquiBootcamp aan de hand. Hoop er dit weekend een ritje mee te kunnen maken :j Pad voelt wel heel fijn aan! Lekker dik, met een mooie ruimte voor ruggegraatvrijheid. Houdt qua ruimte niet over, maar zadel valt er net mooi overheen en steekt niet over de pad uit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:34

Mooie kleur :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:43

Berdien schreef:
Tadaa! Burioni onder een BM, met Cousin It in de hoofdrol {:} :’)
[ [url=m/pUVFVy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Kjcfer.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oUqilT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog niet mee gereden, we hadden vanmiddag EquiBootcamp aan de hand. Hoop er dit weekend een ritje mee te kunnen maken :j Pad voelt wel heel fijn aan! Lekker dik, met een mooie ruimte voor ruggegraatvrijheid. Houdt qua ruimte niet over, maar zadel valt er net mooi overheen en steekt niet over de pad uit.

*\o/*

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:43

Staat mooi! Gave pad :j

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:03

Haha, geweldig ontploft schaap!

Kitty komt hier morgen om een Freemax op mijn merrie te passen *\o/* Oorspronkelijk was dat al de planning en toen werd dat even bijgesteld omdat er onverwacht een tweede paard bij kwam en je geld heel flauw toch maar 1x kan uitgeven (heb toen eerst een Ghost gekocht).

Maar dankzij een meevallertje kan de Freemax er nu toch komen! Dus morgen nog een keer meten om te zien of de maat nog hetzelfde is (ze is 3,5 en laatste tijd weer aardig veranderd) en dan definitief besluiten welke variant ik ga bestellen. Zo'n zin in!

De Ghost Roma ga ik dan toch weer verkopen. Van het weekend maar even uitgebreid foto's van maken.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:05

Gaaf die ontplofte schapen <3

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:39

Flauw Bianca en het ziet er keurig uit..... +:)+

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 23:37

Ik kom hier even binnenvallen als dat mag en hopelijk wat advies inwinnen.

Het gaat om mijn Ghost piccolo met originele pad.
De pad schuift heel strak op de schoft, waardoor ik vind dat ik echt moet afstappen, singel los en pad weer omhoog, gek wordt ik ervan!

Ik dacht eerder dat ik de pad misschien nog goed genoeg omhoog had getrokken, maar ik krijg het niet opgelost dus er is blijkbaar iets veranderd (dat zou ook goed kunnen met een jong paard).
Geen optie om nu nog op mijn paard te rijden zo dus daarom nu een burioni pad besteld.
Ik heb het idee dat de originele pad ook gewoon niet echt goed omhoog kan, omdat de ruggengraat ook opgevuld is bij deze pad.

Vandaag had ik het idee dat mijn paard zijn spieren (links en rechts) net achter de schoft wat meer gespannen waren na het afzadelen. Ik heb het idee dat de spieren bij de schoft ook iets minder ontwikkelen dan op de rest van zijn rug. Mijn paard is jong dus we bouwen alles héél rustig op, maar hebben aan de hand ook getraind om de juiste bespiering te krijgen om überhaupt op te stappen. Hij is recent nagekeken door osteopaat en hij is juist overal heel los in zijn lijf dus dat wil ik graag zo houden!

Mijn vraag is nu, hoe check ik of en hoe mijn zadel écht goed ligt? Misschien moet ik mijn kussens iets meer of juist minder uit elkaar nu hij groeit en veranderd, maar waar let ik precies op?

Mocht iemand voorbeeld foto's hebben waar op te letten etc dan graag!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 00:16

Diesel? Hoe oud zijn pad en zadel?
Heeft je pad lusjes voor en achter ook de middennaad? Dan kan je hem met een veter vastbinden aan die ringen voor en achter, daardoor zakt hij niet meer naar beneden.

Verder heeft BuitenZinnig dan foto's nodig van hoe je zadel ligt, voor en na het rijden - liefst ook een foto met jou er op. Niet van heel dichtbij, maar zodat we (zij en ik) ook een overzicht hebben van hoe je zit en hoe het ligt. (we krijgen soms zulke close-ups te zien, dat we geen idee hebben waar we naar hebben zitten kijken)

Je kunt ook eventueel BuitenZinnig langs laten komen om je te helpen met alles - ze is behalve zadelpasser ook instructrice - ze kan je echt wel een beetje helpen, zeker met een jong paard.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:40

diesel_ schreef:
Mijn vraag is nu, hoe check ik of en hoe mijn zadel écht goed ligt? Misschien moet ik mijn kussens iets meer of juist minder uit elkaar nu hij groeit en veranderd, maar waar let ik precies op?

Mocht iemand voorbeeld foto's hebben waar op te letten etc dan graag!

Ik ben eigenlijk ook op zoek naar wat handvaten hiervoor :o Ik heb zojuist een Ghost Roma met nr. 3 kussens gekocht *D maar voor het verzenden moesten de kussens er sowieso onderuit...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:47

Het is heel lastig om echt richtlijnen te geven. Ieder paard is anders..
Het is belangrijk ze niet te dicht bij elkaar te doen, dan komt er druk op de ruggengraat. Te wijd uit elkaar is ook niet goed, dan zitten ze er niet mooi onder en wordt de druk ook niet goed verdeeld.
Hoe wijder, hoe hoger het zadel komt. Dus als je de schoft vrij wilt houden kunnen ze iets wijder aan de voorkant.

Hier nog wat kleine dingetjes. Er komt een nieuw filmpje, met de nieuwe kussens en een Ghost pad.

https://www.youtube.com/watch?v=RXFMwmz6gl4

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:15

Kwetal schreef:
Diesel? Hoe oud zijn pad en zadel?
Heeft je pad lusjes voor en achter ook de middennaad? Dan kan je hem met een veter vastbinden aan die ringen voor en achter, daardoor zakt hij niet meer naar beneden.

Verder heeft BuitenZinnig dan foto's nodig van hoe je zadel ligt, voor en na het rijden - liefst ook een foto met jou er op. Niet van heel dichtbij, maar zodat we (zij en ik) ook een overzicht hebben van hoe je zit en hoe het ligt. (we krijgen soms zulke close-ups te zien, dat we geen idee hebben waar we naar hebben zitten kijken)

Je kunt ook eventueel BuitenZinnig langs laten komen om je te helpen met alles - ze is behalve zadelpasser ook instructrice - ze kan je echt wel een beetje helpen, zeker met een jong paard.

Zadel is van mei 2015, pad ook, maar weinig gebruikt.
Pad heeft lusjes, maar die tip heb ik eerder gekregen en dat zit dan gewoon ZÓ strak dat het lusje al is gescheurd.

Ik heb (nu) even geen hele goede foto's, maar allicht geeft dit toch iets van een beeld.
Betere foto's kan ik anders maken!
Graag geen reactie op mijn houding, ik ben hier gewoon aan het praten, maar heb geen andere foto van de zijkant. Beugels iets aan de korte kant was bewuste keus ivm jong paard.

De pad heb ik bewust zo ver naar voren getrokken, omdat het anders bij het aansingelen al niet omhoog blijft in de kamer.

@Buitenzinnig, alles van die video kan ik gewoon doen dus hand eronder etc etc.. maar mijn hand niet onder pad en daarom wil ik zo niet rijden.

Voor de volledigheid; het zadel schuift niet naar voor/achter links of rechts en ligt verder heel prettig. Lilianne heeft diverse zadels gepast en deze kwam er als beste uit, daarom die later tweedehands aangeschaft. We hebben ook les (ook houding en zit) en ik krijg juist altijd te horen dat het zadel mij niet belemmerd in een goede zit dus ik ben verder heel tevreden :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze is oud en heb ik eerder feedback op gevraagd, het klapperde toen iets omdat ik het paard er even mee heb laten lopen zonder ruiter (om even te wennen). Dat was logisch begreep ik hier ivm het geen ruiter.
Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:08

Hier even een dikke tegenvaller. Vandaag is de osteopaat geweest, Alana heeft helaas flink veel spanning in haar rug, vooral op de plek waar het kussen van mijn boomzadel vaak een zweetafdruk achterliet vlak naast de ruggengraat. Ergens wel verwacht, maar niet zo erg, ze reageerde soms heel heftig op de behandeling.. Boomzadel gaat meteen de verkoop in.

We moeten het nu rustig oppakken aan de hand en een paar dagen daarna onder het zadel (lekker met de roma, daar loopt ze ook zoveel beter onder dan onder het boomzadel) met begeleiding van mijn instructrice die samenwerkt met de osteopaat... Alana was enorm eigenwijs en een drama queen (ook volgens de osteopaat), dus gaat nog een hele klus worden om dit weer goed te krijgen, maar heb er gelukkig vertrouwen in nu met mijn ghostje!!

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:23

Jeetje wat vervelend, Joanieke! Maar goed dat je er een osteopaat bij had zeg.

Ik heb vandaag heerlijk gereden op de kale duinen (de autumn desert trail) met mijn ghost! Ik had voor de zekerheid wel iets strakker aangesingeld met al die heuvels, maar alles bleef keurig liggen. Ik kon ook gewoon vanaf de grond opstappen zonder geschuif. Maargoed, Runa is dan ook niet zo groot. :o

En ondanks dat we toch wel tussen de 2,5 en 3 uur gereden hebben, heb ik geen zadelpijn gehad! Ook fijn, natuurlijk. Al hielp dat oversized bontje ook wel... :o
Afbeelding

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:52

Hoi allemaal,
Ik ben op het moment opzoek naar een ghost normale maat om te ruilen tegen mijn barefoot arizona. Ik hoor het graag als iemand interesse heeft om te ruilen :D

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 08:42

Wij mogen volgende week voor Barefoot model staan tijdens een fotoshoot, super leuk! Nu heb ik het zadel al geprobeerd en ik vind hem zo fijn dat ik er aan zit te denken zo een aan te schaffen. Het is de Barefoot Atlanta, maar eigenlijk wilde ik altijd al graag een western model, daarom zit ik naar de Arizona te kijken. Nu vroeg ik mij af of er echt verschil zit tussen deze twee zadels of dat het vooral is dat de Arizona met fork is. Niet dat ik straks dat zadel aanschaf en het echt een heel verschil is haha.. iemand ervaring met beide zadels?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:35

De basisvorm is natuurlijk hetzelfde, het grootste verschil is inderdaad de fork versus pommel maar natuurlijk ook de western rigging versus de Engelse singelstoten :)

Maar over het algemeen is het zo dat als je lekker zit in een Atlanta, je net zo zit in een Arizona.

MITS deze natuurlijk vergelijkbaar zijn qua maat, opbouw / leeftijd, zelfde pommelmaat, mate van ingereden zijn enzo want dàt kan natuurlijk wel enorm verschil maken :j

Er zijn ook zat mensen die bvb. zeggen dat ze wel eens een Arizona hebben geprobeerd maar het niks vinden. En een tijd later komen ze toch eens bvb. bij een vriendin voor een ritje toevallig weer terecht op een Arizona en dan zijn ze er helemaal van in de wolken :P

Dan is die 2e net een andere maat, beter ingereden of wat dan ook....

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:43

Afbeelding

Afbeelding

Wat denken jullie? Is deze te lang?
Dit is de arizona maat 2 met vps. Ik zit beter in een maat 1 me man beter in maat 2.
Met bontje zit ik ook goed in maat 2.
Beide fotoos zijn maat 2.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:41

Is het zadel op de onderste foto niet erg naar voren geschoven? Op de eerste foto kan ik het niet zo goed zien, omdat de foto dichtbij is. Maar hij lijkt te passen, qua lengte dan :-)

Runa, wat fijn. Is dat bontje van Ghost?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:10

Ik vind het er niet comfortabel uitzien zo als hij wipt aan de achterkant zeg.... vind hem daar ook behoorlijk naar voren liggen. Is de pommel de juiste maat? En zitten er erg dikke inlages in de pad?