hannatjuh schreef:hoi allemaal, ik rijd nu een aantal maanden met een barefoot cheyenne met daarbij de barefoot neopreen singel. ik vind hem echt heerlijk zitten maar nu heb ik een rondgeribt paardje en bijna geen schoft. pommel xxl past prima. maar het zadel schuift als een gek. tijdens het rijden is het goed te doen omdat ik hem dan recht houd met mijn eigen balans denk ik.
maar mijn paardje kan wel eens ff stout doen en bijvoorbeeld gisteren ging het een beetje fout en ze rent hard weg. het zadel schuift helemaal opzij bijna tot op haar buik. nu is alles goed afgelopen maar ik baal er toch wel erg van, het had heel anders kunnen aflopen!
wat kan ik hier nu mee doen? zelf zit ik te denken aan een leren anatomische singel. zou dit kunnen werken? en is er eventueel een singelspasservice? met andere worden ik weet het even niet meer
Kun je misschien een foto plaatsen in het topic van je paardje met zadel van de zijkant?
Daaruit blijkt 9 van de 10 keer wel iets dat een oorzaak zou kunnen zijn van het schuiven

Denk aan zadel dat te ver naar voren ligt, een verkeerde maat of vorm singel.... dat soort dingen.