[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 13:57

Nee precies, in het specifieke geval van TS vind ik het geen optie waar je het eerst aan denkt in de top-zoveel zeg maar.

Terwijl het voor een andere situatie heus een geweldige uitkomst kan zijn dat zoiets er is :j

Skogan

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:07

Nieuwe modellen van Ghost C-line.. Wie heeft het getest?

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:43

Ik ben benieuwd of iemand anders hier dezelfde ervaring heeft. Ik heb sinds een paar maanden een Edix Courville zadel. De eerste tijd heb ik hier best fijn mee gereden, wel alleen op buitenrit want in de bak vond ik het niet prettig rijden. Daarna heb ik door omstandigheden een tijdje alleen maar in de bak gereden, en dus alleen maar op mijn springzadel. Nu ben ik weer met de Courville op buitenrit geweest en ik vond het ineens verschrikkelijk zitten -O- Ik kon vooral niet wennen aan de extreem brede zit, en ik voelde me totaal niet veilig. Het gekke is dat toen ik het zadel net had (ik had toen nooit eerder boomloos gereden) ik dat gevoel helemaal niet had. Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? Ik verlangde op buitenrit zo naar mijn vertrouwde springzadel :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 10:32

Vaak is het ook gewoon een kwestie van wat je gewend bent. Als je een tijd exclusief op zadel A rijdt, dan ben je dat gewend. Ga je dan op zadel B dan "klopt het niet". Maar als je dan weer een tijd lang op zadel B rijdt raak je daar weer aan gewend en dan zal zadel A weer heel onwennig aanvoelen.

Heeft je springzadel flinke wrongen...? Dan kan ik me goed voorstellen dat je die mist als die ineens weg zijn zeg maar.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 10:40

Mijn springzadel heeft redelijke wrongen maar wel een heel open zit. De Courville is voor mijn gevoel precies het omgekeerde, weinig wrong en een opgesloten zit... Ook kreeg ik gewoon pijn in mijn heupen van de brede zit. Het gekke is dat ik van dit alles totaal geen last had toen ik het zadel net had, en toen had ik meer dan een jaar alleen met mijn springzadel gereden (en daarvoor een dressuurzadel, dus helemaal iets anders dan een boomloos zadel).

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 12:30

Skogan schreef:

Ik heb 'm aangeschaft. Wat wil je er van weten?
Afbeelding

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 23:41

Jinte schreef:
Skogan schreef:

Ik heb 'm aangeschaft. Wat wil je er van weten?
[ Afbeelding ]

Ziet goed uit. De leder is beetje zacht? Ik had veneto en buttera, alles verkocht.. Buttera zat te hoog en Veneto toch verkeerde blokjes.. Hoe beweeg je paard ermee?

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 08:16

Ja hij is enorm zacht. M'n paard loopt er super onder. Die is niet de makkelijkste met zadels, als het haar niet bevalt gaat ze staken en omhoog. Onder deze loopt ze heel fijn en ben er zelf ook erg blij mee.
Vroeger (met een ander paard) een Firenze gehad maar die was niet zo zacht als deze.
Heb zelf ook een lastig lijf met 3 rugoperaties maar ik vind hem waanzinnig fijn zitten

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:08

Bedankt om je ervaring mee te delen.
Ik vond de Buttera te hard zitten, zeker omdat mijn paard niet echt lekker zit met zijn gangen en ook gaat vrij snel met stijve rug lopen. Op deze moment ik kan alleen black county dressuur zadel opleggen, maar ik zou iets minder glad en met wat meer opgesloten zit (beetje) hebben.. En omdat hij toch erg veel veranderd tussen winter en zomer, toch aan het boomloos denken.. Edix heeft ook leuke zadels, maar ik zie dat de leer makkelijk verkleurd en ze blijven erg duur zelf tweedehands..

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 09:54

Misschien is een vogue wat voor je van Heather
Moffet. Ik heb die, heeft een memory foam zitting..

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:26

Een vraagje. Die barefoot tassen die je ziet, degene die je echt op je paard kan leggen. Dus niet aan het zadel. Heeft iemand die hier? Ik weet niet of die onder boomloze zadels vallen maar aangezien barefoot ze verkoopt zullen ze wel gelijkaardig zijn. Moet je die dingen met een pad aandoen?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 14:29

Sentir schreef:
Een vraagje. Die barefoot tassen die je ziet, degene die je echt op je paard kan leggen. Dus niet aan het zadel. Heeft iemand die hier? Ik weet niet of die onder boomloze zadels vallen maar aangezien barefoot ze verkoopt zullen ze wel gelijkaardig zijn. Moet je die dingen met een pad aandoen?

Barefoot heeft verschillende zadeltassen, dus welke bedoel je precies?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 15:16

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 16:02

Ja die mariett!

Zonder pad lijken mij die nogal oncomfortabel :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 16:38

Ze zijn op een goed bespierde rug prima zonder pad te gebruiken.
Bij een wat ouder, wat gezakt ruggetje of wat spitsere ruggengraat zou ik zelf wel graag een pad er onder gebruiken.
Sowieso is een pad altijd wel fijn natuurlijk voor wat extra schokdemping / padding onder het gewicht, als je de tassen flink vol zou stouwen :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 23:01

Dit lijkt me nou zo gaaf he. Zo'n paarden 'rugzak'. Lekker gewoon samen er op uittrekken en alles mee wat jij en je paard nodig hebben. En lekker samen wandelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 07:29

Ik heb het met Mareentje wel gedaan, naast de fiets en dan brood halen bij de bakker of appels of dat soort dingen :j

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 08:43

Ik zou het willen gebruiken wanneer mijn jaarling 3 a 4 is. Ik zie het regelmatig op facebook en Instagram dat mensen dit gebruiken maar blijft die ook goed liggen? Moest het paard gaan galoperen/draven/ vershieten/ enz.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 08:53

Hier wel, we draafden juist :j En ook wel eens een zijsprong ofzo. Je moet natuurlijk wel goed opletten dat je de tassen aan beide kanten ongeveer even zwaar vult, maar dat is logisch :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 21:22

pmarena schreef:
Ik heb het met Mareentje wel gedaan, naast de fiets en dan brood halen bij de bakker of appels of dat soort dingen :j

Ooh wat leuk! Fimke langs de fiets gaat hem niet worden. Volgende keer fim maar meenemen als ik bij AH boodschappen ga doen. Zet haar wel even in het magazijn neer hihi.

TinkerMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 21:47

Ha beste mensen. Wegens omstandigheden probeer ik mijn Barefoot London PRO te verkopen. Aangeschaft in 2025....Voor een hele redelijke prijs, maar op de 1 of andere manier krijg ik totaal GEEN reacties! Is Barefoot helemaal "uit" of wat is er aan de hand? Voorheen struikelde mensen over elkaar heen voor deze zadels? En dit is nog wel de PRO?? Ik snap er niks van!

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 21:49

Is met bijna alle zadels momenteel hoor. Mensen willen een zadel gratis. En niet voor de prijs dat wij betaald hebben. Er is ook een enorm groot aanbod boomloze zadels op de markt momenteel.

Gewoon blijven volhouden, elke dag posten in meerdere groepen.

TinkerMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 21:52

Sentir schreef:
Is met bijna alle zadels momenteel hoor. Mensen willen een zadel gratis. En niet voor de prijs dat wij betaald hebben. Er is ook een enorm groot aanbod boomloze zadels op de markt momenteel.

Gewoon blijven volhouden, elke dag posten in meerdere groepen.

Ja dat doe ik inmiddels al een paar weken...Ik heb er zelf het volle pond voor betaald ding is misschien 3 x op gereden dus ik verbaas me dat er niemand ook maar uberhaubt een bod doet...

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 21:54

En als ze een bod doen is het voor een appel en een ei. Heb je hem zo gekocht of via een passer? Als het via een passer is zou je hem eventueel via hun te koop kunnen zetten.

TinkerMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 21:57

Sentir schreef:
En als ze een bod doen is het voor een appel en een ei. Heb je hem zo gekocht of via een passer? Als het via een passer is zou je hem eventueel via hun te koop kunnen zetten.

via een ruiterwinkel. Daar gaat hij vrijdag naartoe om ge-etaleerd te worden in de hoop dat ik er dan nog een redelijke prijs voor krijg. Idd krijg je nergens meer een normale prijs voor..