Gezien inderdaad BZ, die Quevis is precies zoals ik hem zou willen Maar mijn paard is sinds kort afgekeurd om (lang) te rijden en dan zit ik met nóg een zadel. Waarschijnlijk gaan we lekker rustige ritjes met de BBP maken, dat bevalt ons beide het meeste
Waarschijnlijk komt mijn zeer nette Barefoot Cherokee maat 2 binnenkort dan ook te koop door bovenstaande reden. Ik heb hem sinds eind 2013 in mijn bezit, maar er is helaas weinig mee gereden. Ik wil hem nu nog niet actief te koop zetten, maar bij serieuze interesse kan ik kijken wat ik ermee ga doen. Niets dan lof over het zadel, mijn tinker met schoft en opliggende ruggengraat heeft er heerlijke ritjes mee gemaakt. Ze liep er echt aanzienlijk beter mee dan alle zadels die we ervoor hebben gehad
Oef die ghost roma picollo is waarschijnlijk perfect voor mij... Maar weet niet of ik beter in een picollo firenze zit.... En of het goed ligt op mn paard. Maar zwart vetleer is precies wat ik wil... *zucht* heb helaas alleen geen geld...
Misschien ga ik het ook overwegen. Vandaag bijna van mijn pony afgevallen omdat mijn Barefoot Cherokee schuift (hij ging aan de kletter). Zit al een elastische singel aan die ik goed strak aantrek. Schuiven omdat ik scheef zit moet ik gewoon oplossen maar dit vind ik echt gevaarlijk.
hobbelheks
Geplaatst: 23-01-16 16:46
Hier voor de 2e keer op de purple ghost gezeten. Door sneeuw en ijs dat op sommige stukken nog ligt maar een klein stuk draf en een boel druk gestapt maar voor nu ben ik tevreden. Zit zelf prettig en vond vooral het lichtrijker erg makkelijk gaan. Hopelijk binnenkort een langere test
Ik blijf voorlopig bij mijn Ghost voor paard van mijn kennis en mijn Bf London voor mijn eigen paardje. Al zal de London over een jaar of twee wel vervangen worden door een ander zadel. Of enkel de singelstoten laten vervangen is ook een optie.
droomy
Geplaatst: 24-01-16 18:25
Ik kom even binnenvallen
Ik ben benieuwd naar de F.R.A Tiamo! Daar de keuze wat zwarte westernzadels behoorlijk beperkt is lijkt me dat een heel mooi alternatief.
Zou die ergens uitgeleend worden zoals dat met Barefoot zadels kan?
Onder welk merk boomloos zadel SarahIlse? En op wat voor paard???
NotYourLine
Geplaatst: 24-01-16 20:51
Kwetal schreef:
Onder welk merk boomloos zadel SarahIlse? En op wat voor paard???
In dit geval ben ik nieuwsgierig naar Barefoot, maar andere merken zijn altijd interessant om te weten. Type paard maakt niet veel uit, in mijn geval voor een Fries.
gewone dekjes ipv pads zijn bij de meeste boomloze geen optie. Je hebt effectief die inlages nodig om de druk te verdelen, zonder de inlages rij je simpelweg je paard kapot. Een gewoon dekje met een halfpad kan uiteraard wel, enige nadeel dat je hiervan hebt is dat de boel durft scheef te gaan.