Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:21

Heb je een foto van op je hoofdstel? Dan ga ik hem bestellen! :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:36

Ik ben ook geïnteresseerd in een foto! :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:54

@ liekec ik wil hem ook graag gaan bestellen, ben er ondertussen achter dat de leer kwaliteit van Felix Buhler erg goed is(prijs/kwaliteit) wbt tuigage dus ga er vanuit dat het met deze niet anders is!

Ik wacht alleen nog heel even, over 2 weken ga ik naar duitsland en rij ik een kleine omweg langs een winkel van Kramer. Voor mij niet eens om te kijken of het wat is kwa kwaliteit dat vertrouw ik wel maar hoe ze vallen qua maat... Ik heb er namelijk 1 die raar hoofd heeft, fjord he dus bakstukken cob en de rest grote full....

Voor de geïnteresseerde, deze is het:

Afbeelding

Afbeelding

Link naar de site van kramer welke ze alleen verkoopt: https://www.kramer.nl/hoofdstel-Anatomi ... &ci=257488

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:59

dieseltje09 schreef:
@ liekec ik wil hem ook graag gaan bestellen, ben er ondertussen achter dat de leer kwaliteit van Felix Buhler erg goed is(prijs/kwaliteit) wbt tuigage dus ga er vanuit dat het met deze niet anders is!

Ik wacht alleen nog heel even, over 2 weken ga ik naar duitsland en rij ik een kleine omweg langs een winkel van Kramer. Voor mij niet eens om te kijken of het wat is kwa kwaliteit dat vertrouw ik wel maar hoe ze vallen qua maat... Ik heb er namelijk 1 die raar hoofd heeft, fjord he dus bakstukken cob en de rest grote full....

[ [url=m/uJaFKC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BTje4f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Link naar de site van kramer welke ze alleen verkoopt: https://www.kramer.nl/hoofdstel-Anatomi ... &ci=257488

Heel eerlijk... ik vind deze nog mooier ook :P
Wat zijn de verschillen tussen de rambo?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:14

Ik ben benieuwd of de neusriem blijft zitten bij het jukbeen, er zit daar niks van een riempje oid. Moet dan wel echt goed passen bij je paard wil het niet op de neus komen te liggen ipv ernaast zeg maar

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:21

Capriootje schreef:
Ik ben benieuwd of de neusriem blijft zitten bij het jukbeen, er zit daar niks van een riempje oid. Moet dan wel echt goed passen bij je paard wil het niet op de neus komen te liggen ipv ernaast zeg maar

Daar dat is bij micklem niet anders.... aangezien ik toch niet mag hopen dat de neusriem van micklem zijn steun vind aan het bit? Anders zou er ook niet bitloos mee te rijden zijn natuurlijk... De kaakriem lijkt zelfde plek te zitten als de micklem verder. Enige verschil is dat de bakstukken niet vast zitten maar dat vind ik denk juist met dat rare fjorden hoofd bij die van mij een uitkomst

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:26

Ja snap wat je bedoeld, maar vraag me gewoon af wat het lange bakstuk dan doet tegenover de micklem. Nieuwsgierig meer niet :D Rijd zelf niet meer met micklem al een hele poos maar vind het wel interessant.

Ben benieuwd als iemand hem hier heeft :j

Ik ben nog steeds enorm blij met m'n EQP. <3 Deze gaat naar een vriendinnetje en heb zelf een nieuwe (exact dezelfde) besteld in een andere kleur bruin bij m'n nieuwe zadel.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Capriootje op 01-06-17 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:27

xRiiannex schreef:
dieseltje09 schreef:

[ [url=m/uJaFKC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BTje4f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel eerlijk... ik vind deze nog mooier ook :P
Wat zijn de verschillen tussen de rambo?

De bakstukken.. bij rambo hangt het bit aan de neusriem, hier los. Dus geen andere werking dan een gewoon hoofdstel, wel anatomisch gevormd.

JustAndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:29

@capriootje Is dat hoofdstel ook verkrijgbaar in een licht bruin cognac/tobacco kleur?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:11

JustAndy schreef:
@capriootje Is dat hoofdstel ook verkrijgbaar in een licht bruin cognac/tobacco kleur?

Ik stuur je een pb :)

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:20

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:01

Gaaf! Lijkt qua uiterlijk wel iets op die van kramer.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:36

Hoi!

Ik heb een vraagje!
Ik zoek een anatomisch gevormd hoofdstel waarbij ik de neusriem kan verwijderen, zodat ik alleen de bakstukken overhoud. Ik keek bij Kramer, maar alle anatomische hoofdstellen hebben vaste neusriemen, die vastzitten een de bakstukken. Zie foto's

Afbeelding
Afbeelding

De reden: als ik de neusriem eraf haal, kan ik een losse bitloze neusriem aan de bakstukken hangen. En dan heb ik een anatomische side pull :D

Mijn huidige hoofdstel maat full is te groot om bitloos te gebruiken. Dus wil nu nieuw engels hoofdstel kopen in maat cob.

Zie hieronder: bakstukken kunnen niet meer hoger terwijl dat wel zou mogen. Dus maat cob nodig. Liefts anatomisch mét verwijderbare neusriem :D
Iemand tips? Marktplaats, Agradi en EJ zijn geen optie want ik woon niet in Nederland...

Afbeelding

Vast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:40

woepsie90 schreef:
Hoi!

Ik heb een vraagje!
Ik zoek een anatomisch gevormd hoofdstel waarbij ik de neusriem kan verwijderen, zodat ik alleen de bakstukken overhoud. Ik keek bij Kramer, maar alle anatomische hoofdstellen hebben vaste neusriemen, die vastzitten een de bakstukken. Zie foto's

[ [url=m/PPD3aH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3LxdYB.jpg]Afbeelding[/url] ]

De reden: als ik de neusriem eraf haal, kan ik een losse bitloze neusriem aan de bakstukken hangen. En dan heb ik een anatomische side pull :D

Mijn huidige hoofdstel maat full is te groot om bitloos te gebruiken. Dus wil nu nieuw engels hoofdstel kopen in maat cob.

Zie hieronder: bakstukken kunnen niet meer hoger terwijl dat wel zou mogen. Dus maat cob nodig. Liefts anatomisch mét verwijderbare neusriem :D
Iemand tips? Marktplaats, Agradi en EJ zijn geen optie want ik woon niet in Nederland...

[ [url=m/De73Ik.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vast bedankt!

Wat jij wil is niet logisch. Dat de neusriembakstukken geïntegreerd zitten in het kopstuk maakt het hoofdstel anatomisch. Je hebt namelijk geen drukpunten van het neusriembakstuk. Dus als je het neusriembakstuk los wil hebben zal je kopstuk minder anatomisch zijn omdat je dan wel drukpunten heb.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:44

Is het niet gewoon een idee om er 1 te kopen waarvan het kopstuk je bevalt en dan gewoon met een scherp mesje mooi het overbodige neusriem riempje er af snijden?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:12

woepsie90 schreef:
Hoi!

Ik heb een vraagje!

Vast bedankt!

Deze bij hypostore wellicht?

http://hypostore.nl/premiera-milano-zwa ... sriem.html

Trouwens zie ik dat zij ook een anatomisch gevormde sidepull verkopen van Harry's Horse. En 25% korting met Pinksteren :)

http://hypostore.nl/harry-s-horse-hoofd ... epull.html

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:34

eric thomas heeft simpele anatomische kopstukken.. waarom dan niet deze kopen en de bakstukken in de maat cob/pony?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:12

Anoniem schreef:
woepsie90 schreef:
Hoi!

Ik heb een vraagje!

Vast bedankt!

Wat jij wil is niet logisch. Dat de neusriembakstukken geïntegreerd zitten in het kopstuk maakt het hoofdstel anatomisch. Je hebt namelijk geen drukpunten van het neusriembakstuk. Dus als je het neusriembakstuk los wil hebben zal je kopstuk minder anatomisch zijn omdat je dan wel drukpunten heb.

Hmm. Klinkt best logisch eigenlijk :')
Dank je

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:35

Ik heb wel een anatomische waar de neusriem los overheen/doorheen zit. Zal even een foto zoeken.
Was net aan het zoeken maar zag toen je bericht dat Nederlandse winkels geen optie zijn.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:51

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 15:13

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:01

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:15

:wave:

Heeft iemand tips voor een frontriem en teugels voor het donkerbruine Micklem hoofdstel? De originele vind ik namelijk minder.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:45

Ik heb teugels van FRA, paar jaar geleden gekocht bij een ruitersportzaak. Fijne dunne teugels met binnenzijde van anti slip. Frontriem heb ik laten maken bij wwhippique maar raad ik niet aan want heb m pas 3 maanden en bijna alle steentjes zijn er al uitgevallen :\ . Vorige was van frontriemdesign en die heb ik echt járen gehad!

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:22

En jij hebt ook het bruine hoofdstel? Mijn vraag gaat met name even ivm de kleur namelijk. :)