Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JenniferU schreef:Sentir schreef:Veel zadelpassers hebben ook tweedehands opties. Je kan altijd iemand contacteren die een ruim aanbod heeft in 2dehands zadels.
En echt een passer zoeken. Geen verkoper.
Je gaat meer geld kwijt zijn aan elke keer een 2dehands zadel te kopen die niet past. Dan het vanaf de eerste keer goed te hebben.
Ik denk dat het verhaal dan gewoon op houdt, kan ik beter een andere bbp kopen zonder een m hoge achterkant.
Het zadel is bedoeld voor een pre pensioen stapritje en met een zadelpasser ben ik gewoon teveel geld kwijt. Dit heb ik al in mijn boomzadel gegooit die elke 3 maanden aangepast moet worden wegens verandering paard
Duhelo schreef:ja, dat is ook mijn idee uudje.
De investering voor een TCS met speciale pad en zitting vind ik ook niet interessant genoeg voor dit specifiek paard, vooral omdat je voor die prijs idd een prima zadel kan vinden.
De kunststof TCS alleen kost echter niet zo heel veel,
https://webshop-boomloos-in-balans.nl/p ... ar_id=2623
er ligt al een goede bbp op dat paard, dus in principe kan je gewoon de bbp in combi met die tcs gebruiken en heb je het BBP gevoel maar met de veiligheid en opstapmogelijkheid van beugels.
Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
pmarena schreef:Vanwege die schoft die er zo uitkomt lijkt het mij echt niet de meest voor de hand liggende oplossing.....
ricojoreen schreef:Tja, het is niet dat ik het meteen afkraak, ik vind wel dat er kritisch naar gekeken moet worden.
Wat er inderdaad gezegd wordt dat hij op de goede plek moet liggen is voor de 1 misschien vanzelfsprekend, maar voor de ander misschien niet. Evenals gebruik met een goede pad met drukverdeling. Ik denk ook echt wel dat als alles op de juiste plek ligt met de juiste pad eronder en de juiste balans van de ruiter dat het een goede optie kan zijn.
Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben hoe dit zadel in elkaar zit en hoe je deze op een barebackpad legt (waar laat je de singelstoten van je barebackpad?).![]()
Dan zit ik ook nog een beetje ermee dat het ruitergewicht ook een rol speelt, lijkt mij? Een iets zwaardere ruiter icm met meer rijuren per week zal veel belastender zijn voor het paard dan een lichte ruiter die 1 a 2x per week rijdt ten opzichte van een normaal zadel?
Voor mij en mijn paarden ziet het er niet naar uit dat het een betere optie zou zijn dan mijn ghost (kunnen ook beugels aan) of barefoot barebackpad.
pmarena schreef:Vanwege die schoft die er zo uitkomt lijkt het mij echt niet de meest voor de hand liggende oplossing.....
JenniferU schreef:ik kom even binnen vallen hier haha. ik ben sinds een tijdje Edix Fan, wij gebruiken met het boomzadel de 8 pockets maar het volgende:
Paard 24jr oud heeft vorig jaar april peesblessure opgelopen, sinds dien spiermassa erg afgenomen, ruiter is wat vetjes rijker. Boomzadel past niet lekker meer en we zijn het gezeur met bomen een beetje zat.
aan de longe loopt paard vaak zuiver, in de paddock rent en springt hij als een hert met de jonkies in zijn groep. ,maar als we hem opzadelen met t boomzadel loopt hij vaker onregelmatig dan doen. dierenarts heeft recent nog een check gedaan. we neigen dus naar de pasvorm van het zadel en begin de boomzadels een beetje zat te raken en nu ben ik me aan het oriënteren voor een boomloos zadel.
Edix Tudor ga ik maandagavond passen.
Ik heb een Barefoot Physio support waar hij fijn mee loopt maar kom er zelf niet op ivm hoge achterkant. paard staat niet stil naast een ladder of baal stro, krukje wel.
Wie heeft er tips wat we zouden kunnen proberen qua boomloze zadels? echter is het budget laag omdat ik niet weet hoelang we nog kunnen rijden ivm zijn onregelmatigheid.
[ Afbeelding ]
pmarena schreef:Ik heb deze zelf nooit geprobeerd (had ik al eerder gezegd) maar kan me wel een voorstelling maken van hoe dit werkt, zo ingewikkeld zit het natuurlijk niet in elkaar
Ook zijn er best wel wat beelden van deze singel in gebruik waarop je wel kan zien wat de praktische voor- en nadelen zijn.
Daarop baseer ik dat dit me nu niet de meest voor de hand liggende rug & situatie lijkt om heel specifiek naar een TCS te zoeken omdat ik voor deze rug en situatie van TS niet echt voordelen er in zie ten opzichte van een "gewoon zadel" zeg maar.
Was het nu een heel kort paardje geweest met weinig zadelruimte. Of al -tig zadels geprobeerd maar te ronde of overbouwde of weet-ik-wat pony waar zadels niet lekker op willen blijven liggen. Of zou TS aangeven dat ze specifiek naar iets bijzonders op zoek is en daar best wel wat geld aan uit wil geven.
Maar nee het is een rug met zat zadelruimte, waarbij de dip sowieso opgevuld zal moeten worden. Dat gaat wellicht al wel met de pads die TS heeft? En na het wat uitvlakken / opvullen van die dip zie ik geen enkele reden waarom je er niet gewoon 1 van de vele tweedehands te koop staande flexibele zadeltjes op zou leggen die prima zouden moeten werken.
Ik vind dat TCS best een leuk ding dat zeker weten een uitkomst kan zijn
Maar in deze situatie zie ik geen enkel voordeel tov gewoon een leuk tweedehands zadeltje, wat TS aangeeft te willen gaan zoeken![]()
En wellicht was de Edix die ze zou gaan proberen al een succes?
Marjolijn van Boomloos in Balans had het er een paar weken geleden wel over dat ze een leuke combi in het TCS zag met de Barefoot Ride-on-Pads, dus als TS die graag wat meer als zadel zou willen gebruiken kan dat wel een optie zijn denk ik. Maargoed ze wilde graag een 2e hands zadeltje