Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wisdem schreef:Ik ben omvoor wat betreft het boomloos rijden dus dat wordt het wel voor mijn pony. Nou ben ik dus driftig op zoek want rij nu een testzadel cheyenne mt 1. In December heb ik testzadel mt 2 gehad maar kon het zadel kort testen ivm ziekte. Gelukkig is mijn pony nu helemaal beter. Nou volg ik dit topic en hoop dat jullie me kunnen helpen. Gevoelsmatig zit ik wat ruimer in de 2 en dus fijner maar lijkt het voor mijn pony wat aan de grote kant. Daarin tegen de maat 1 ligt prima maar zit ik meer opgesloten. Nu heb ik in de informatie gelezen dat je zitmaat (je billen dus) niet te veel op de Canter moet zitten. Nu heb ik het gevoel dat ik er iets tegen aan zit. Niet veel. Van de pommel heb ik geen last met rijden dus waar moet ik nu voor gaan de 1 of de 2? Want begreep dat het voor het plaatje dan niet zo heel veel uitmaakt. Zal morgen wat foto's plaatsen. Maar misschien weten de kenners onder ons het antwoord al. Gr. Margaret.
suuske schreef:Hallo Allemaal,
Ik heb een vraag en hoop dat jullie me even kunnen helpen. Ik wil graag een cherokee classic gaan aanschaffen. Nu heb ik de maat tabellen voor de pommels (van barefoot) uitgeprint en op karton geplakt en heb ik deze op mijn paardje zijn rug geplaatst. Nu is het zo dat ik nu twijfel tussen twee maten. De L past naar mijn mening perfect sluit mooi aan, aan de zijkanten van zijn schoft. De XXL sluit niet helemaal aan en zakt dus wat meer omlaag (komt niet op de schoft). Maar mijn paardje (Vlaams paard, soort trekpaard) is nu nog jong bijna 3 jaar dus hij moet nog wat uitzwaren en hij wordt nog wat breder. Ik wil hem langzaam inrijden (lees minimaal 1x per week 30 min, kijken wat hij zelf aangeeft, ik wil niks forceren maar hij wil heel graag werken, en wandelen en wat longeren is niet voldoende voor hem) als hij 3 is (20 april wordt hij 3). Maar kan ik dan beter voor de bredere pommel gaan of toch gewoon de L aanhouden?
Ik heb een paar foto's gemaakt om het jullie te laten zien. Rechtsboven aan de kaartjes zien jullie welke maat het is.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Wat vinden jullie het best aansluiten?