Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fabster schreef:Nee, ik ken wel mensen die paarden hadden waarbij de witte vlekken van de pad kwamen. Andere pad eronder (zelfde zadel) en vlekken gingen weg. Dus inderdaad ademend vermogen etc. Maar dat verschilt ook weer per paard. De 1 heeft nergens last van en de ander wel.
Duhelo schreef:Hangt ervan af wat je ermee wil doen.
Een halfuurtje gaan stappen op een paard met verzonken ruggegraat en voldoende bespiering.
Of telkens pittige buitenritten met veel draven en galopperen op een paard die niet erg goed bespierd is...
J0anieke schreef:Ik ben vandaag voor het eerst een rondje buiten geweest met mijn Ghost, wat een verademing! Als ze nu aandribbelt voel ik haar rug weer op en neer gaan ipv stuiteren op zon hard zadel... Ik kan m'n paard weer aanvoelen! <3
darkadia schreef:Zijn er hier ook al mensen die de wellington hebben getest eigenlijk? Kan t zo gauw even niet vinden met zoekbalkje en Google.
Hier komt mogelijk weer een paardje erbij, en ivm op dit moment slechte bespiering wil ik dan eigenlijk boomloos beginnen. Heb in het verleden op oa Barefoot NH, Barefoot Arizona, Barefoot Lexington en Ghost Firenze Piccolo gereden.
Paard heeft een vrij hoge schoft, en vond zelf Barefoot fijnste maar wel iets breder dan Ghost. Is de Wellington echt smaller door andere zweetbad?
Vind dat namelijk wel echt een mooi zadel. En is die ook ergens te testen zonder pasconsult?
pmarena schreef:darkadia schreef:Zijn er hier ook al mensen die de wellington hebben getest eigenlijk? Kan t zo gauw even niet vinden met zoekbalkje en Google.
Hier komt mogelijk weer een paardje erbij, en ivm op dit moment slechte bespiering wil ik dan eigenlijk boomloos beginnen. Heb in het verleden op oa Barefoot NH, Barefoot Arizona, Barefoot Lexington en Ghost Firenze Piccolo gereden.
Paard heeft een vrij hoge schoft, en vond zelf Barefoot fijnste maar wel iets breder dan Ghost. Is de Wellington echt smaller door andere zweetbad?
Vind dat namelijk wel echt een mooi zadel. En is die ook ergens te testen zonder pasconsult?
Er zijn nog maar heel weinig mensen die op een WELLington gezeten hebben omdat ze nog zo zeldzaam zijn, sinds vorige week komen ze eindelijk een beetje binnen en die zijn dus nog gloednieuw
Ik hoor wel dat mensen het wat smaller vinden zitten. Maar qua breed zitgevoel sla je de beste slag door geen (zadel met) kniewrongen meer te gebruiken want die zorgen echt voor een spreidzit.
Een wrong die wat onder je been ligt moet je dan gewoon zien te vermijden. Een dijwrong die tegen je been aan ligt is dan beter: geeft wel veel steun maar geen bredere zit
Maar daar ook oppassen dat het geen dun wrongetje is dat als een wigje onder je been komt te liggen.