[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:42

Pasterza schreef:
Het VPS zorgt bij mij voor te breed zitten. Op mijn VPS-loze met dikke inlages zit ik een stuk minder breed :)
Het VPS stopt halverwege mijn dijbeen, wat erg pijnlijk is. Vervolgens ligt daardoor mijn knie los, kan een vuist tussen knie en zadel stoppen terwijl mijn houding verder wel netjes is.
Zou de rand van VPS niet iets dunner gemaakt kunnen worden? Gaat nu zo abdrupt.

Het breed zitten ligt bij mij misschien ook wel wat aan mijn paarden..... Belgische trekpaarden zijn over het algemeen toch iets breder gebouwd :P

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:32

Breed zitten gebeurd hier ook wel. Zelf had ik er bij mijn merrie geen last van met Barefoot. Maar bijrijdster op mijn ruin nu wel. Die heeft ook wel extreem brede ruggenwervels.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:50

tjaakje schreef:
Nayan, wat voor zadel heb je geprobeerd? Bij mij op stal ligt een Cherokee zonder VPS waar ik echt niet op kan rijden.... Door het breed zitten krijg ik binnen 10 minuten pijn in m'n liezen en knieen. Zelf heb ik een Atlanta met VPS en er ligt ook een Cheyenne met VPS. Op die twee zadels zit ik prima. Het kan dus ook echt aan het type Barefoot liggen.

Cheyenne heb ik geprobeerd. Ik kan nu toch nog niks aanschaffen dus ik heb alle tijd om me er wat verder in te verdiepen en evt. nog wat te proberen. Ik heb ook wel een ietwat bredere pony hoor, maar toch niet zo extreem dat ik er last van zou moeten hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:47

In principe mag er op mijn paard bij ons in de bak wel proef zitten op het zadel, maar niet iedereen durf op mijn fjord is namelijk niet altijd een lievertje. :+

Maandag nog met buitenritje van 20 minuten nog een luchtsprong gehad en door zijn actie heel stuk van zijn achter hoef af (en de achter hoeven zijn knetterhard). Heel hoor mensen die bij een info bord staan te overleggen. :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:25

Haha marcella.

Ik denk dat het toch een kwestie van proberen is. Ik vond de barefoot cheyenne breed, maar de trekker luxus heb ik een week getest en die zat zooo breed dat ik m'n knieën nieteens kon aansluiten. 25 min rijden en ik had overal pijn. Niks voor mij dus, terwijl men over het algemeen bij trekker juist niet klaagt over breed zitten.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 07:53

Nelleke ik had ook last bij het trekker zadel. Ook al kon je de verplaatsbare wrong eruit halen. Zadels met een terug gesneden zweetblad of dressuurmodellen maken het allemaal nog moeilijker omdat je al snel in een houding gezet wordt. En met lange beugelriemen moet rijden om niet op de wrong te komen. Breed paardje breed zadel tja dan is het afzien voor je spieren en gewrichten. Bij de cherokee zit ik gelijk met pijn op mijn paardje.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 07:56

Jomaro, kan kloppen hoor. Zal wel een combinatie van lange benen, grote wrong en brede haflinger zijn.

Maargoed, dat is dus per zadel en per paard anders.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:13

Eens in de drie maanden trek ik de pommel uit m'n zadel om hem even op de blote rug te passen. En hij begint nu toch wat krap te worden. Dus op zoek naar een maatje groter. Ik heb mijn zadel overgenomen van iemand die zei dat er pommelmaat L in zat. De pommel paste, dus ik heb me er verder niet druk om gemaakt. Nu ik een grotere nodig heb, ben ik eens gaan opzoeken welke maat dit nu eigenlijk is. Hij is grijs, wat zou betekenen dat ik op mijn dikke brede Belg tot nu toe met een M pommel gereden heb! Best absurd dat dat tot nu toe paste... Mocht er iemand nog een L hebben, hou ik me aanbevolen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:06

Het is zelfs nog per ruiter anders.... de ene vindt iets fijn waar de andere van gruwt. Hoe vaak ik dat niet gehoord heb.... :o Dat je zéker weet dat een bepaalde combinatie zou moeten passen en dat ze er dan niets aan vinden...en omgekeerd ook, uiteraard ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:41

Ja Kwetal, dat is zeker waar :j

Ik vind de Ghost zo'n mooi zadeltje <3 en helemaal wat ik zoek qua flexibiliteit en zit, zo op het plaatje :j Zou helemaal moeten passen :j Maar in de praktijk kon ik er gewoon niet op zitten :n Ik zat te breed, mijn knieën hingen in het niks (kon zo een vuist tussen knie en paard/zadel) en ik ging er allemaal rare dingen van doen om dat te compenseren.

Terwijl de Hidalgo die ik heb juist níet is wat ik mooi vind qua type, ik eigenlijk wel iets flexibelers zou willen....maar ponylief loopt er super onder en ik zit er ook heel fijn in. Tja :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:48

Blijheid schreef:
Terwijl de Hidalgo die ik heb juist níet is wat ik mooi vind qua type, ik eigenlijk wel iets flexibelers zou willen....maar ponylief loopt er super onder en ik zit er ook heel fijn in. Tja :+

wahaha dat heb ik met mijn boomzadel. :=

Ik ben erg benieuwd naar de ghost. Als ie tegenvalt, is dan iig wel goed voor mijn portemonnee. _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:55

En dat is het voornaamste: een blij paard met een blije ruiter !

Wij zijn ook weer terug naar de basis: voor mij blijkt de oude, vps-loze Barefoot toch de meest ideale schakel tussen mij en fjordin te zijn <3

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:26

Heerlijk zo'n vps loze!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:22

Echt, he ?

Vind het zo fijn om er weer eentje te hebben !

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:34

Ik vind VPSloos ook heerlijk, maar voor pony werkt mijn Cherokee met VPS goed, dus ik laat het zo.
Ik heb gisteren een fotoshoot gehad met paard en zadel, dus ik zal binnenkort wat foto's plaatsen in het andere topic en misschien wel zelf een topic aanmaken ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:36

Leuk !
Ben benieuwd :j

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:20

Ik ben benieuwd Pipaa wil toch nog steeds graag een Cherokee ;-)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:21

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:37

Ik ben nu helemaal fan van anky dekjes onder mijn zadeltje.
Dat ze veel te lang zijn in verhouding en soms ook te kort maakt ze eigenlijk heel geschikt voor mijn zadel.
Nooit gedacht dat ik er ook nog eens zou kopen, voor onder een gewoon zadel vind ik het maar rotdingen :=

Afbeelding

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:20

Alle mensen die mij hebben gepbt.
De cherokee is verkocht :D
nieuwe eigenaar is er erg blij mee.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:26

romylover fat staat erg leuk inderdaad! zijn de bandages niet wat te groot/lang?

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:29

romyloverrr schreef:
Ik ben nu helemaal fan van anky dekjes onder mijn zadeltje.
Dat ze veel te lang zijn in verhouding en soms ook te kort maakt ze eigenlijk heel geschikt voor mijn zadel.
Nooit gedacht dat ik er ook nog eens zou kopen, voor onder een gewoon zadel vind ik het maar rotdingen :=

[ Afbeelding ]

Leuk zeg!
Heb je er een halfpad onder?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:06

Romylover wat een leuke pony <3
Dat rood staat erg mooi!

Ik heb mijn zadel verkocht en er is een ander zadel onderweg! Hopelijk is die beter

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:51

Dat is fijn No_No. Wat voor zadel is er nu onderweg?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:55

Weer een hidalgo. Hopelijk is deze wel goed