voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:21

:= Die zwart/grijze vind ik ook echt niet mooi! Bruin/nut wel :) En die zwart/nut had ik ook heel gaaf gevonden, maarja die was er niet meer :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:21

pmarena schreef:
Och, de zwart-nootbruine...ik wilde die zo graag, en hij was zo mooi toen ze hem gemaakt hadden en afleverden :+:

Van mij mogen ze de zwart-grijze en bruin-nootbruine helemaal afschaffen en vervangen door de zwart-bruine :P

Als jullie nou een groepje vormen van mensen die er 1 willen , dan wil ik wel vragen of ze hem nogmaals maken hoor O:)

Nou, mocht die Madrid nooit af-ontwikkeld zijn dan houdt ik me aanbevolen. :D

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:12

pmarena schreef:
Even snel: de kniewrong-slide-over-fenders zijn op zich niet echt nieuw, verschillende endurance-merken hebben fenders met wrongen er op, dat komt dus vrij veel voor.

Deze van Barefoot schuif je natuurlijk over bestaande beugelriemen heen maar als ze er eenmaal omheen zitten dan merk je eigenlijk weinig verschil met fenders uit 1 stuk.

De kniewrong die zakt dat zie ik ook niet gebeuren :P

Het is gewoon stevig materiaal, het zit zoals het zit :)

Ze zijn nog niet zo lang leverbaar, ik heb er pas een stuk of 10 verkocht.

Wat ik eigenlijk bedoelde met dat hij zakt is dat stel jij rijdt altijd met korte beugels en ik met lange. Als de slide-over dan op het laagste punt van de beugelriem hangt (dus net boven de beugel) zit de kniewrong bij jou hoger dan bij mij. Hoe weet je dan of hij op de goede hoogte zit voor jouw knie? Of maak je hem vast bij de beugelophanging, zodat hij op één bepaalde hoogte blijft hangen, ongeacht of je de lengte van de beugelriemen verandert?

Oh ja, die zwart-bruine Barrydale :~ Ik meld me voor het ik-willem-groepje! :D

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:32

Hoe vaker ik die Barrydale zie, hoe leuker ik hem ga vinden. Al moet ik zeggen dat heb ik bij alle barefoot zadels :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:40

Simone0308 schreef:
pmarena schreef:
Even snel: de kniewrong-slide-over-fenders zijn op zich niet echt nieuw, verschillende endurance-merken hebben fenders met wrongen er op, dat komt dus vrij veel voor.

Deze van Barefoot schuif je natuurlijk over bestaande beugelriemen heen maar als ze er eenmaal omheen zitten dan merk je eigenlijk weinig verschil met fenders uit 1 stuk.

De kniewrong die zakt dat zie ik ook niet gebeuren :P

Het is gewoon stevig materiaal, het zit zoals het zit :)

Ze zijn nog niet zo lang leverbaar, ik heb er pas een stuk of 10 verkocht.

Wat ik eigenlijk bedoelde met dat hij zakt is dat stel jij rijdt altijd met korte beugels en ik met lange. Als de slide-over dan op het laagste punt van de beugelriem hangt (dus net boven de beugel) zit de kniewrong bij jou hoger dan bij mij. Hoe weet je dan of hij op de goede hoogte zit voor jouw knie? Of maak je hem vast bij de beugelophanging, zodat hij op één bepaalde hoogte blijft hangen, ongeacht of je de lengte van de beugelriemen verandert?

O, zo bedoel je :)

Tja, ik ben zelf 1m60 en heb sowieso al niks aan zulk soort dingen of normale kniewrongen. Moet me dan in een rare bocht wringen om überhaupt een beetje de bovenkant van de wrong te raken :P

Wat dat betreft is het toch een kwestie van proberen denk ik hoe je benen uitkomen bij een wrong.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:41

_Nelleke_ schreef:
pmarena schreef:
Och, de zwart-nootbruine...ik wilde die zo graag, en hij was zo mooi toen ze hem gemaakt hadden en afleverden :+:

Van mij mogen ze de zwart-grijze en bruin-nootbruine helemaal afschaffen en vervangen door de zwart-bruine :P

Als jullie nou een groepje vormen van mensen die er 1 willen , dan wil ik wel vragen of ze hem nogmaals maken hoor O:)

Nou, mocht die Madrid nooit af-ontwikkeld zijn dan houdt ik me aanbevolen. :D

Edit: verkeerd gelezen. Ik wil juist die Madrid!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:55

Ik wil ook juist de Madrid maar als ik Pmarena heb begrepen kan dat nog wel even duren. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:04

Ik ben er bang voor...want dat is wat de bazin van Barefoot heeft gezegd, dat hij nog niet klaar voor productie was. Nieuwe zadels die wel klaar zijn voor productie laten ook nog minstens 3 maanden op zich wachten.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:09

Nouja, ik heb gewoon een goed passend fijn zadel, dus wat dat betreft heeft het geen haast. Wil een barefoot voor erbij, gewoon om nog 1x te proberen. :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:55

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:02

Die zadeltjes hebben volop op ebay gestaan, heb er zelf geen ervaring mee, maar dit is een van de advertenties
[url]http://www.ebay.de/itm/Kunststoffsattel-Sattel-Baumlos-Aspect-Glattlederoptik-Kunststoffsattel-div-Gr-/310621590783?pt=Reitsättel&var=&hash=item48527d54ff#ht_814wt_689[/url]

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:14

Best grappig zadeltje . Maar zou dan toch weer voor een trekkertje of barefootje kleine maat gaan .
Of zo, n uberschattig wintec pony zadel :-D
Die heeft mijn zoontje voor zijn Annelie .

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:56

Ja die 15" mini-wintecs zijn schattig op een shet!

Ik heb er nog weleens met mijn toen iets dunnere kont (maatje 36) opgezeten. Uit de kluiten gewassen shet van 1.15 die even 10 minuten een wat consequentere ruiter nodig had. :') Gelukkig woog ik toen nog geen 60kg dus ik denk dat er shetjes zijn die ergere dingen meemaken.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:53

Denk dat de onze maar 12" is ofzo .
Zal eens een foto maken .

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:10

Wie kan mij vertel hoe ik de pad aan de barefoot zadel bevestigt?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:51

Met de lusjes :)

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:52

Hoe dan als ik vragen mag?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:05

Haal de lusjes (klittenband) door de ringetjes aan je zadel en plak de klittenband vast. :D

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:07

oke dank je wel voor het antwoord +:)+

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:28

pmarena schreef:
Simone0308 schreef:

O, zo bedoel je :)

Tja, ik ben zelf 1m60 en heb sowieso al niks aan zulk soort dingen of normale kniewrongen. Moet me dan in een rare bocht wringen om überhaupt een beetje de bovenkant van de wrong te raken :P

Wat dat betreft is het toch een kwestie van proberen denk ik hoe je benen uitkomen bij een wrong.

Tja, daar stuiten we gelijk op het probleem: ik vind die fenders toch wel vrij prijzig om even uit te proberen, mocht het niet werken dan heb ik er toch een beste smak geld aan uitgegeven. Maar goed, dan nog maar even over nadenken :)

Mocht er overigens nog iemand een Arizona maat 2 in de aanbieding hebben dan hou ik me aanbevolen! Ik wil graag op mijn 'jonkie' (6 jaar inmiddels) een zadel leggen wat al ingereden is, niet zo'n stijf ding. Dus mocht er iemand iets weten..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:20

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:18

Dat is de Barefoot- service! :D

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:28

Heeft iemand hier een schapenwol seatsaver?

Ik heb sinds een week een barefoot cherokee classic, maar nu schuurt mijn been tegen de zijkant van het zadel.
De rand van de zitting zeg maar.

Ik vroeg me af dat als je de zitting vervangt door de wollen seatsaver of dat randje dan verdwijnt?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:51

Misschien, maar je kan ook zelf een schapenvel kopen en op maat snijden, ik denk dat het net wat zachter en dikker is dan een kant en klare, en je kan dan zelf zorgen dat het echt over dat randje valt :) Ik ga zelf ook nog een seatsaver snijden voor mijn zadel.