[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

uudje

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 10:53

Gister voor het eerst gereden met de happy valley. Wat een heerlijk zadel zeg! En ligt echt super stabiel. Had er al een beetje rekening mee gehouden dat wat zou schuiven omdat ie nieuw is, maar helemaal niet dus! Zelfs niet met opstappen. Stap wel op met krukje, dus weet niet wat ie doet met opstappen vanaf de grond. Het zadel moet wel nog een tikkie naar achteren, zag dat vooral toen ik de foto's zag. En mijn beugelriemen waren wat te kort.die zaten nog op de maat van mijn mandriana. Dus die worden bij volgende keer rijden ook wat langer,want had nu een beetje de neiging in stoelzit te willen gaan zitten.
Morgen/ maandag ga ik lekker een buitenrit maken en kijken hoe dat bevalt.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 12:53

Staat echt prachtig uudje :D

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 13:06

Lijkt me heerlijk <3

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 13:19

Echt prachtig!!! En wat is je paard mooi zo bijzonder! Fijn dat gewone dekjes er ook onder passen. Persoonlijk ook weinig tot geen ervaring dat een barefoot zadel schuift :D en ik stapte op vanaf de grond.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 13:52

Die van mij is ook binnen! Bedank voor snelle verzending pmarena!

Vanmorgen gelijk gebruik van gemaakt :D
Afbeelding
Afbeelding

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 17:07

Narcissa schreef:
Staat echt prachtig uudje :D

Dank je wel!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 17:10

Sentir schreef:
Echt prachtig!!! En wat is je paard mooi zo bijzonder! Fijn dat gewone dekjes er ook onder passen. Persoonlijk ook weinig tot geen ervaring dat een barefoot zadel schuift :D en ik stapte op vanaf de grond.

Ja zeker fijn dat er gewone dekjes onder passen. Dit is een maat full met maat 1 zadel, maar een maat 2 word dan wel te groot voor zo'n dekje. Ben er wel blij mee dat ie er zo mooi onder past. Want hij lag onder mijn cheyenne pro die ze vorig jaar gestolen hebben. En helaas paste dit dekje niet onder mijn ghost buttera normale maat.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 17:11

Celebi schreef:
Lijkt me heerlijk <3

Top zadeltje. Erg blij mee. Morgen even lekker samen op pad over de dijk. Kijken hoe hij dan bevalt.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 17:14

Oh MarjanB wat gaaf! Snel al zeg. Heerlijk ook nu om je zadel lekker in te rijden. En mooi dat blauwe dekje. Wilde die eerst ook kopen, ook in dezelfde kleur! Maar heb nu een andere besteld. Dezelfde als op mijn foto's maar dan blauw.Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 18:03

uudje schreef:
Oh MarjanB wat gaaf! Snel al zeg. Heerlijk ook nu om je zadel lekker in te rijden. En mooi dat blauwe dekje. Wilde die eerst ook kopen, ook in dezelfde kleur! Maar heb nu een andere besteld. Dezelfde als op mijn foto's maar dan blauw.[ Afbeelding ]

Is die ook met inlages?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 18:29

MarjanB schreef:
uudje schreef:
Oh MarjanB wat gaaf! Snel al zeg. Heerlijk ook nu om je zadel lekker in te rijden. En mooi dat blauwe dekje. Wilde die eerst ook kopen, ook in dezelfde kleur! Maar heb nu een andere besteld. Dezelfde als op mijn foto's maar dan blauw.[ Afbeelding ]

Is die ook met inlages?

Nee, zit een halfpad van christ onder.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:01

Het is officieel! Ik heb mijn mandriana te koop. Die als bijnaam Samson( samson en Gert) heeft gekregen. Wel zonde en zal dit zadel wel missen, maar 3 zadels vind ik toch wel veel. En moet dan de keuze maken tussen de mandriana en de happy valley.
Afbeelding
Afbeelding

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:27

Uudje wat heb jij toch een prachtige pony! Die Mandriana ben je vast zomaar kwijt, ziet er erg comfortabel uit.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 20:48

tennan schreef:
Uudje wat heb jij toch een prachtige pony! Die Mandriana ben je vast zomaar kwijt, ziet er erg comfortabel uit.

Dank je wel. Ben ook wel erg trots op haar. Is een heel fijn zadel die mandriana. En hij staat ook mooi op haar. Doet me ook wel pijn hem weg te doen. Maar 3 zadels is gekkenwerk. En ik weet dat ik dalijk toch het meeste met de barefoot ga rijden, want dat is echt een toppertje. En ook mijn buttera wil ik niet kwijt. Dus tja dan word het de mandriana helaas.maar hoop dat er iemand heel veel plezier van gaat krijgen.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 10:39

Ik heb even een vraagje ik heb een barefoot Cherokee met de juiste pad nu op mijn net op mijn merrie liggen die net zadelmak is ze doet het goed met het zadel alleen twijfel ik of mijn M pommel niet net te breed is. Hoe dicht mag het zadel bij de schoft liggen. :)

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 10:58

Op de barefoot website staat waar de pommel moet liggen met een foto.

Ook een pommel die te klein of te groot is gaat schuiven naar een plek waar het 'wel'goed zit.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 11:49

Klopt dat heb ik gezien en gelezen. Ik twijfel toch nog een beetje vandaar dat ik het hier nog even vraag :D

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 17:18

Oh man wat hebben Fimke en ik gister genoten van het mooie weer en onze buitenrit met de happy valley.
Hier kan je echt uren in zitten, zonder een centje pijn. Fimke loopt er ook heerlijk onder. Gister onverwacht schrikmomentje, maar door de dijwrongen word je prima opgevangen. Moest ook een stijle weg naar beneden en waar ik in mijn ghost dan naar voren schuif, word ik nu heerlijk opgevangen door de wrongen.

Wat me nog het meeste opvalt,na het rijden heb ik geen stijve rug en been spieren, wat ik met mijn andere zadels dus wel heb. Eigenlijk tot nu toe alleen maar pluspuntjes. Alleen zadel moet nog echt mooi zakken. Maar dat komt vanzelf.
Gister met haar nieuwe blauwe dekje gereden, vind die toch wel chique staan.Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 17:21

Hier hetzelfde qua lijf. Nergens last meer van! Wij scheuren ook lekker door het bos

Afbeelding
Afbeelding

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 17:58

Wat een leuke foto van jou Marjanb. Heerlijk als je zo lekker door het bos kan crossen. Hier helaas geen bos dichtbij. Maar kan echt heerlijk rijden over de dijk. En als het dalijk warmer weer word kunnen we ook heerlijk het water opzoeken. Bevalt de pad van edix goed? Blijf dat toch ook een mooie pad vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 19:18

Marja en Uudje: echt superfijn +:)+

Jullie hebben dus dezelfde ervaring als ik, nergens last meer van in de Lazy / Happy.
Het is zo'n super fijn zadel :+:

Sjafrane: zolang de pommel maar niet op de schoft rust, dan is het prima. Bij een boomzadel heb je het 3 vingers verhaal, omdat je daar met je gewicht natuurlijk de hele boom naar beneden duwt en ook het deel boven de schoft. De stijgbeugelophanging zit ook erg aan de voorkant dus je hebt wat ruimte nodig om te voorkomen dat je (vooral al lichtrijdend) die voorkant teveel op / in de schoft duwt.

Bij een Barefoot ligt de pommel er in principe maar bovenop, je gewicht komt niet op de pommel dus je duwt die ook niet naar beneden :)

En met een degelijke pad met inlages er onder heb je ook nog dat vrije kanaaltje dat de pommel nog een beetje optilt :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 19:22

Uudje, pad bevalt goed, wil er nog 1 bij maar wil iets hips _O- dus ff kijken of ik wat geks kan vinden. Dus mocht iemand iets weten?

Pmarena ja t is zo’n fijn zadel <3

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 19:28

Ik had laatst gepost over mijn barefoot cherokee en dat die zo groot lijkt op mijn IJslander. Nu kon ik voor een mooi prijsje een barefoot Madrid overnemen. Deze staat toch wat beter en ik zit hier zelf ook een stuk fijner :D vrije zit maar toch stevig door het suede.
En het staat hem best goed vind ik zelf :o

Afbeelding

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 20:28

MarjanB schreef:
Uudje, pad bevalt goed, wil er nog 1 bij maar wil iets hips _O- dus ff kijken of ik wat geks kan vinden. Dus mocht iemand iets weten?

Pmarena ja t is zo’n fijn zadel <3

Jou zou een dekje kunnen laten maken maken bij jv zadeldekjes. Kan je een leuk hip printje uitzoeken. En bepalen hoe het dekje er uit moet zien.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 20:32

Diva_Jenny schreef:
Ik had laatst gepost over mijn barefoot cherokee en dat die zo groot lijkt op mijn IJslander. Nu kon ik voor een mooi prijsje een barefoot Madrid overnemen. Deze staat toch wat beter en ik zit hier zelf ook een stuk fijner :D vrije zit maar toch stevig door het suede.
En het staat hem best goed vind ik zelf :o

[ Afbeelding ]

Ja dat ziet er veel beter uit. Ik heb er ook een gehad. Fijn zadel. Maar lag totaal niet goed op mijn paard. Was een toen nog een model met dubbel vps of hoe heet dat ook alweer. Dus zadel weer verkocht.
Maar deze ligt erg mooi op je ijsje.