[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Swift

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:32

Graag gedaan! Het is ook echt super fijn!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:47

Dat ziet er zeer prettig en praktisch ui.
Maar hoe ziet het wilde schaapmodel er dan uit?
Ik zie nu een ontploft wollig en harig monster voor me ( and I really dig it :P )

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:14

pmarena schreef:
Oh je hebt lekker de ruimte +:)+

Chique zadelbokken zeg! Wel lomp groot om mee te nemen :P

Leuk de Lazy Mountain zo vooraan, dat zal wel uitnodigen om even lekker op te gaan zitten :+:
Die Maremma (toch?) links ook, lekker wild schaap ligt daar op :D

Ja, de bokken zijn groot om mee te nemen, maar super degelijk en staan ook heel chique! Dat is ook belangrijk, dat het geheel er netjes uit ziet!

De LM heeft veel verschillende ruiters gehad het weekend, tezamen met de USA. Ook de nieuwe barebackpads van Ghost hadden veel bekijks (en bevoels ;) )

Mooie foto's zo van de Mandriana's!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:15

minikatje schreef:
Dat ziet er zeer prettig en praktisch ui.
Maar hoe ziet het wilde schaapmodel er dan uit?
Ik zie nu een ontploft wollig en harig monster voor me ( and I really dig it :P )

Dit is dan niet een Mandriana, maar een Florac met hetzeflde schaap als waarvoor gekozen kan worden alszijnde Wild Schaapmodel haha
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:19

Ze zijn wel erg leuk! :D zien er comfi uit!
Mooie stand weer dit weekend. :j

missanita84 schreef:
Vandaag gereden met de western ghost, om te testen, ik had via equiday deze prijs gewonnen.
Na een poosje te hebben gereden mijn huidige freemax er op gelegd, ik vind de stevigheid die de freemax bied toch fijner. Wel zat de ghost boterzacht !
Maar we hebben.nog even. Verschil tussen deze twee zadels was ik vooral benieuwd naar .

Beide zadels heb ik de christ onder met inlagen.
Ghost
[ [url=m/Kc1aLg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Freemax

[ [url=m/nAd7Sl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beide mooie zadels! Is het een standaard maat USA? Hoe valt dat nou tov de Freemax? Is de Freemax veel langer?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:57

weet iemand of de christ roundskirt pad goed ligt op een ronde tinker? wil hem er evt bij voor mn freemax

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:24

Leo schreef:
Ze zijn wel erg leuk! :D zien er comfi uit!
Mooie stand weer dit weekend. :j

missanita84 schreef:
Vandaag gereden met de western ghost, om te testen, ik had via equiday deze prijs gewonnen.
Na een poosje te hebben gereden mijn huidige freemax er op gelegd, ik vind de stevigheid die de freemax bied toch fijner. Wel zat de ghost boterzacht !
Maar we hebben.nog even. Verschil tussen deze twee zadels was ik vooral benieuwd naar .

Beide zadels heb ik de christ onder met inlagen.
Ghost
[ [url=m/Kc1aLg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Freemax

[ [url=m/nAd7Sl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beide mooie zadels! Is het een standaard maat USA? Hoe valt dat nou tov de Freemax? Is de Freemax veel langer?

Is de normale maat idd, wbt lengte vind ik ze redelijk hetzelfde vallen, aangezien mijn tinker een vrij korte rug heeft, (heb de short versie van de feemax overigens)
De christ pad ligt er ook goed onder, onder beide zadels

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:10

Ik vind het wel een interessant concept! Vooral ook om mijn eigen onafhankelijke zit te verbeteren. Ik heb door scheefheid in mijn rug de neiging om de boel negatief te compenseren mbv de stijgbeugels waar het paard dan ook hinder van ondervind. Dit zou best een mooie optie kunnen zijn voor 'erbij'. Rij momenteel niet, maar wellicht voor de toekomst.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:47

Waar een barefoot zadel toch allemaal niet goed voor is. Kids willen nu elke dag rijden en willen niet meer stoppen met rijden. Hiervoor reden ze maar twee drie keer per week een twintig minuten nu blijven ze elke dag rijden en is het ruzie wie er eerst mag. Nog steeds heel tevreden van de barefoot. Pony loopt ze zoveel fijner mee

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:41

Buitenzinnig schreef:
Wild Schaapmodel haha
[ Afbeelding ]

bitje eng hoor, had vandaag bij rondje weiland de hele kudde schapen achter me aan..
Nog even en dan achtervolgt dit wilde harige ding me ook nog dag & nacht :')

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:56

De xadeltassen erop geknoopt voor as zondag. Herfstplusrit heb der zin an
Afbeelding

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:10

Hoi hoi, mag ik even binnen vallen? Sinds kort heb ik een ghost Roma zadel. Super blij mee, zit lekker paardje loopt er lekker onder maar.... een nadeel. De ribbels van de sympanova (?) Pad staan 3 dagen later nog in zijn vacht. Omdat het een hele ronde haflinger betreft wil ik liever geen wol. Ik ben bang dat dat te glad is. Zijn er ook pads met een katoenen onderkant?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:33

horsier schreef:
Hoi hoi, mag ik even binnen vallen? Sinds kort heb ik een ghost Roma zadel. Super blij mee, zit lekker paardje loopt er lekker onder maar.... een nadeel. De ribbels van de sympanova (?) Pad staan 3 dagen later nog in zijn vacht. Omdat het een hele ronde haflinger betreft wil ik liever geen wol. Ik ben bang dat dat te glad is. Zijn er ook pads met een katoenen onderkant?

Er zijn andere merken pads met katoen er onder, maar wollen pads zijn niet altijd te glad hoor - Ik denk dat BuitenZinnig wel ergens iets heeft wat je mag proberen? (pad met ribbels??? die maken we al lang niet meer??? :? )

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:52

Grandeur kan zover ik weet in ieder geval met katoenen onderkant, dat wil ik ook graag (en een vierkante pad) :)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:54

missanita84 schreef:
De xadeltassen erop geknoopt voor as zondag. Herfstplusrit heb der zin an
[ [url=m/NC6gCP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kun je es laten zien wat je zoal onder je zadel hebt liggen ?
Verbaas me toch wel vaker waarom een westernzadel zo veel minder hoogte heeft als bv onze Ghost.
Das echt een heel pakket wat je ziet bij Ghost, je zit er echt bovenop voor het gevoel.

Hoe zit je bv met de rugvrijheid en rond schoft met dit soort platte zadels ?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:04

Ik heb de kifrapad.eronder liggen met de standaard inlagen. ruggen graat vrijheid genoeg altijd droog.en als ik erop zit kan ik dat ook voelen. Ghost is meer een torentje .zie mijn eerdere berichten .ik heb een ghost western te testen.
Daar staan foto.s bij
Freemax is zeker geen plat zadel

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:26

J0anieke schreef:
Grandeur kan zover ik weet in ieder geval met katoenen onderkant, dat wil ik ook graag (en een vierkante pad) :)

Ik verbeter mezelf even: alleen de opties sympanova en wol... Ik ga nog even navragen of katoen geen mogelijkheid is. :Y)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 00:39

Grandeur heeft de mogelijkhrid tot katoen. Dan heb je de inlagen bovenop.
Voor ghost modellen beschikbaar in zadelvorm, bij een ghost dealer te bestellen (van grandeur)

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:06

Kwetal schreef:
Er zijn andere merken pads met katoen er onder, maar wollen pads zijn niet altijd te glad hoor - Ik denk dat BuitenZinnig wel ergens iets heeft wat je mag proberen? (pad met ribbels??? die maken we al lang niet meer??? :? )

Wol niet altijd glad? Misschien toch maar eens proberen voor ik het afschrijf dan.
Ik ben echt nog een leek in het boomloos gebeuren. Maar ik zit al jaren te klooien met boomzadels die steeds weer schuiven. De laatste keer dat er weer een andere zadelmaker kwam bleek de boom scheef. Toen was ik er klaar mee en ben voor boomloos gegaan. Maar ik ben dus een beetje panisch voor schuiven .

De pad is tweedehands dus die kan al wat ouder zijn. Zijn de nieuwe vlakker aan de onderkant?

Buitenzinnig schreef:
Grandeur heeft de mogelijkhrid tot katoen. Dan heb je de inlagen bovenop.
Voor ghost modellen beschikbaar in zadelvorm, bij een ghost dealer te bestellen (van grandeur)

J0anieke schreef:

Ik ga eens kijken bij grandeur, bedankt!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:32

Ik heb een hele ronde fjord en die ribbels van de sympanova vond ik ook niks. Dus over gegaan op wol, maar dat heeft nog nooit geschoven.

En ik zie hier maar dat Ghost een torentje is, maar dat gevoel heb ik echt helemaal niet. Zit er juist heerlijk in! Maar goed, ik ken die westernmodellen ook niet, dus mss vergeleken daarmee weer wel.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:00

Ik had met boomzadels ook dat het altijd schoof, maar met barefoot zadels nooit geen geschuif gehad. Heb originele barefoot pad, een grandeur met kunstvacht onderzijde en 2 kifra square pass met echte vacht onderzijde. Denk meer doordat het zadel op zich beter kan vormen naar het paard dat het daarom niet meer schuift.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:54

BopjeBo schreef:
Ik had met boomzadels ook dat het altijd schoof, maar met barefoot zadels nooit geen geschuif gehad. Heb originele barefoot pad, een grandeur met kunstvacht onderzijde en 2 kifra square pass met echte vacht onderzijde. Denk meer doordat het zadel op zich beter kan vormen naar het paard dat het daarom niet meer schuift.

Merk je verschil tussen de pads qua vacht? Is de kunstvacht van grandeur vergelijkbaar met echt of heb je voorkeur voor de Kifra met echt vacht (en waarom?)? Ik wil de inlages liever onder de pad, dus ben 'bang' dat ik alsnog moet kiezen tussen kunstwol of sympanova...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:20

Ik heb een grandeur net nepwol en daar kreeg mijn fjord witte vlekken van (alhoewel dat ook van het Hidalgo zadel had kunnen zijn). Sinds ik over ben op echt wol en Ghost is er geen irritatie meer en zijn de witte vlekken inmiddels weg getrokken.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:25

En qua stof? Verschil in ademend vermogen? Ik denk dat de witte plekken eerder door het zadel komen (misschien in combinatie met de pad), maar niet enkel door de pad alleen, dus aan die informatie heb ik denk ik niet heel veel... :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:46

Nee, ik ken wel mensen die paarden hadden waarbij de witte vlekken van de pad kwamen. Andere pad eronder (zelfde zadel) en vlekken gingen weg. Dus inderdaad ademend vermogen etc. Maar dat verschilt ook weer per paard. De 1 heeft nergens last van en de ander wel.