[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:02

Laurrren schreef:
Kwetal: dank voor je antwoord. Jammer dat de dressuurvarianten niet zo mooi zijn. De westernvariant daarentegen vind ik wel mooi. Het is eerder het schuiven bij het opstappen dat ik bedoelde maar dat kan deels wel opgelost worden met een opstapkrukje denk ik.

De westernvariant ligt als een huis..... en je hebt ook opstaphulpjes die je mee kunt nemen naar buiten. Krukje achter je aan slepen is ook weer zo wat :+

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:43

Kwetal schreef:
Laurrren schreef:
Kwetal: dank voor je antwoord. Jammer dat de dressuurvarianten niet zo mooi zijn. De westernvariant daarentegen vind ik wel mooi. Het is eerder het schuiven bij het opstappen dat ik bedoelde maar dat kan deels wel opgelost worden met een opstapkrukje denk ik.

De westernvariant ligt als een huis..... en je hebt ook opstaphulpjes die je mee kunt nemen naar buiten. Krukje achter je aan slepen is ook weer zo wat :+

Die werkt ook echt ontzettend goed en fijn :j

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:27

Pippaa schreef:
Kwetal schreef:

Die werkt ook echt ontzettend goed en fijn :j

Ik heb m'n (plastic) opplooibaar krukje gisteren kapot gemaakt toen ik op m'n barebackpad wilde raken... Hahaha. Dus ik kan wel een nieuwe gebruiken. Waar haal je die meeneembare krukjes?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:55

Laurrren beval super. :D :j

Natuurlijk helemaal naar eigen wens laten samen stellen betreffende kleuren.
Afbeelding

Zie dat ik eigenlijk nog mooie zomerfoto's moet maken met zadel. :D

Himawari

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:36

Ziet er leuk uit Marcella! Dus je kan de kleuren enzo helemaal zelf kiezen bij dit zadel?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:37

Het is geen krukje Laurren - zoek maar even op de BuitenZinnige Opstaphulp

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:45

Ik kan binnenkort de ghost quilty testen, hiep hoi ! Topreiter zadelpad is verkocht, dus ik vind dat er best een ander zadel mag komen. :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:46

je kunt hier niet liken.... :)

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:49

Kwetal schreef:
Het is geen krukje Laurren - zoek maar even op de BuitenZinnige Opstaphulp

Ziet er erg handig uit!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:02

Laurrren schreef:
Ziet er erg handig uit!

Dat is het ook - binnenkort komen er nieuwe op de markt, gemaakt door Ghost (maar je kunt er uiteraard ook mee op andere zadels stappen :+ )

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:12

Laurrren schreef:
Ziet er leuk uit Marcella! Dus je kan de kleuren enzo helemaal zelf kiezen bij dit zadel?

Ja uit de beschikbare kleuren die er zijn. Alleen zitting en fork zijn wat beperkter betreffende kleuren. Dit is trouwens cognac met taupe zitting/fork.

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:56

(Buitenom dat het verstandig is om met een opstapje op je paard te klimmen)
Vindt ik het wel heel vervelend om met een krukje te moeten opstappen omdat je anders bang moet zijn dat je met zadel en al onder de buik hangt.

Dat is toch vaak het probleem van de barefoots die ik heb gehad (terwijl ze zo lekker zitten en ik het zo graag wil ;-( )

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:05

Kwetal schreef:
Citaat:
De naam is me ook ontschoten :o

Even in het archief gezocht... de Avatar :)

Nayan: Hidalgo zit minder breed, Ghost ook....

Oh die van Hidalgo vind ik ook veel mooier persoonlijk, dus dat is dubbel fijn. Net nog een laatste poging gedaan met de Barefoot maar na tien minuten maar zonder zadel verder gegaan met de les, echt niks voor mij helaas.

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:18

nayan schreef:
Oh die van Hidalgo vind ik ook veel mooier persoonlijk, dus dat is dubbel fijn. Net nog een laatste poging gedaan met de Barefoot maar na tien minuten maar zonder zadel verder gegaan met de les, echt niks voor mij helaas.

Wat vond jij niet fijn aan de Barefoot?

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:05

mirijam schreef:
nayan schreef:

Wat vond jij niet fijn aan de Barefoot?

Te breed voor mij. Ik zat er echt niet lekker in, hoewel het zadel an sich niet verkeerd zat of zo. Ik had er ook wel een nette houding in (als ik mijn instructeur mag geloven) maar ik had zelf het gevoel dat ik er nog net niet in spagaat op zat bij wijze van.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:08

Nayan dat is precies wat ik ervaar met de barefoot. Daarom komt er nu dus een hidalgo :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:14

Dat brede ervaar ik ook wel. Helaas zal er voorlopig geen geld zijn voor een alternatief en overweeg ik nu een HM hipsaver aan te schaffen. Zijn er meer die daar mee rijden (met een London) en merk je duidelijk verschil?

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:52

Fijn dat ik niet de enige ben dan! Dacht al dat het aan mij lag. Gelukkig was dit een geleend zadel dus geen man overboord. Hier ook niet direct geld voor een nieuw zadel, was gewoon even testen met de optie om te sparen voor een Barefoot maar nu dus maar verder kijken en sparen voor wat anders.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:24

Over het algemeen komt breed zitten echt vooral door dikke zweetbladen / kniestukken en wrongen enzo die je knie / bovenbeen verder van je paard afduwen dan een zadel met hele dunne of hele korte zweetbladen zou doen.

Ik hoor regelmatig mensen die bvb. een BF Arizona testen verzuchten dat ze eindelijk een "boomloos" hebben gevonden waarbij ze niet zo breed zitten of met weinig paardgevoel, wat ze wel hadden op allerlei zadels met een hoger opgebouwde zitting.

Maar als je echt een zadel met dressuur-looks zoekt dan zal je het inderdaad toch in een hoger van je paard af liggende zitting moeten zoeken, door inlages of de zitting zelf die meer als een A opgebouwd is. Gaat dan wel wat ten koste van het paardgevoel maar dat is maar net wat je belangrijker vindt, mag gelukkig ieder voor zich bepalen :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:43

Ik merk ook dat als mijn paard zich rond maakt ze ook echt meer vult tussen mijn liezen. Het mindere gevoel vind ik tot op zekere hoogte niet erg. Afgelopen weken veel met HD inlages gereden en ik kon daar eigenlijk wel fijner op zitten omdat het ook veel opvangt. Voordeel van wat hoger zitten is dat ik mijn lange benen ook wat beter tegen haar aan kan leggen ipv er onder laat bungelen (voor mijn gevoel).

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:54

Het is in mijn geval met het zadel dat ik nu geprobeerd heb niet zo zeer een kwestie van belangrijker vinden, maar ik vond (zeker als je echt actief aan het rijden bent, stapritje was niet zo'n punt) het eigenlijk aan een pijnlijke houding grenzen waar ik door het zadel in geforceerd werd, wat betreft mijn benen dan. Nu was dit natuurlijk slechts één van de vele mogelijkheden dus we gaan gewoon even verder kijken.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:01

Ik weet niet of het hier mag, maar ik verkoop mijn Hidalgo Valencia II. :)

Helaas maar kort kunnen genieten van het zadel, maar mijn paard is eruit gegroeid (te brede schouders).

Voor de geïnteresseerden kan ik uiteraard foto's maken!

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:15

Nayan, wat voor zadel heb je geprobeerd? Bij mij op stal ligt een Cherokee zonder VPS waar ik echt niet op kan rijden.... Door het breed zitten krijg ik binnen 10 minuten pijn in m'n liezen en knieen. Zelf heb ik een Atlanta met VPS en er ligt ook een Cheyenne met VPS. Op die twee zadels zit ik prima. Het kan dus ook echt aan het type Barefoot liggen.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:56

Het VPS zorgt bij mij voor te breed zitten. Op mijn VPS-loze met dikke inlages zit ik een stuk minder breed :)
Het VPS stopt halverwege mijn dijbeen, wat erg pijnlijk is. Vervolgens ligt daardoor mijn knie los, kan een vuist tussen knie en zadel stoppen terwijl mijn houding verder wel netjes is.
Zou de rand van VPS niet iets dunner gemaakt kunnen worden? Gaat nu zo abdrupt.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:08

Voor de liefhebbers: ik heb mijn hele nette Barefoot Cherokee maat 2 te koop staan! Toch iets te lang voor mijn Fjord, wel erg tevreden over het zadel dus als iemand een maat 1 heeft hoor ik dat graag!