Swift schreef:Gelukkig zijn alle paarden en alle mensen anders en is er inmiddels genoeg keus in boomloze zadels om voor (bijna) iedere combinatie iets geschiktst te vinden. Ik heb daarom ook heel duidelijk proberen te maken dat het mijn mening en mijn ervaring is. Een aantal mensen delen die ervaring met mij en er zullen ook mensen zijn die het anders ervaren, gelukkig maar!
Ik heb ongeveer 4 jaar geleden een Freeform endurance model getest met een Hafpad met inlages erbij. Mijn Haf was toen te zwaar en overbouwd. Hij heeft ook een erg kort rug. Ik vond (mijn persoonlijke mening dus) het foamspul wel hard en stijf/stug waardoor de pasvorm minder flexibel is.
Gelukkig zijn zowel ik als mijn Haf nu erg blij met ons Trekker zadel, dat blijkt nu voor ons de ideale combinatie te zijn. Voor onze Tinker kruising zijn we nu op een Barefoot uit gekomen, de beste combinatie verschilt per pony en per ruiter. Daarom geloof ik ook meteen dat er paarden en ruiters zijn die heel blij zijn met de Freeform, mijn pony en ik horen daar alleen niet bij.
Dat heb je ook aangegeven Swift - daar val ik totaal niet over.
Maar ik weet dat de eerste Freeforms knalhard waren en inmiddels vind ik dat sterk verbetert. Op een kort en overbouwd paard kan je idd beter een wat korter (en eventueel soepeler) zadel neerleggen. Vandaar dat ik nieuwsgierig was