voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:46

Even snel: de kniewrong-slide-over-fenders zijn op zich niet echt nieuw, verschillende endurance-merken hebben fenders met wrongen er op, dat komt dus vrij veel voor.

Deze van Barefoot schuif je natuurlijk over bestaande beugelriemen heen maar als ze er eenmaal omheen zitten dan merk je eigenlijk weinig verschil met fenders uit 1 stuk.

De kniewrong die zakt dat zie ik ook niet gebeuren :P

Het is gewoon stevig materiaal, het zit zoals het zit :)

Ze zijn nog niet zo lang leverbaar, ik heb er pas een stuk of 10 verkocht.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:50

Nou die Hidalgo tweedehands verkopen viel mij tegen. Had een Valencia I te koop, had de wereld aan reacties maar niemand die de knoop door durfde te hakken... Uiteindelijk alsnog binnen twee weken verkocht maar wel voor minder dan ik in mijn hoofd had (wilde er snel vanaf i.v.m. dierenarts rekeningen) het viel mij tegen. Doordat het onbekend is durven mensen het toch minder goed aan blijkbaar, terwijl het leuke zadels zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:53

Dat blijft toch gewoon een probleem, een Startrekk is bekender maar die zie je vaak ook eeuwen te koop staan....simpelweg vanwege de moeilijkere pasvorm van dat soort zadels.

Heb je met de Freeforms ook al...als je dan al eens een koper hebt dan krijg je hem weer terug omdat de ligging toch niet optimaal is, pfffft -O-

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:08

Mijn Startrekk dressuur is inderdaad het zadel wat het langste te koop heeft gestaan, maar dan zit je ook in een andere prijsklasse. Had echt verwacht dat Hidalgo zo weg zou zijn omdat het verder wel een leuk en goed doordacht zadel is. Vind het in ieder geval leuk dat ik het even heb kunnen proberen, blijf ik nog een beetje op de hoogte :)
Freeform vind ik überhaupt een drama, zo'n zadel wil ik nooit meer in de buurt van mijn paard hebben. Vind dat echt ondingen.
Ik ben heel blij dat ik zoals het nu lijkt ook voor onze Tinker kruising een goed zadel heb gevonden, ben eindelijk weer terug bij Barefoot (London) en ben er voor haar heel blij mee. Zij heeft gelukkig een makkelijkere rug dan mijn Haf dus hopelijk zijn we klaar. Nu nog mooi weer zodat we ook eindelijk eens kunnen gaan rijden...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:49

Ik verkoop ze zelf, maar vind de Hidalgo l serie niet echt representatief voor de rest van het assortiment.... Maar ja, de prijs ( € 400) is daar dan ook naar.....

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:17

En toch lees je vooral over caracas 1 veel goede reacties, vooral in duitsland waar ze wel veel verkocht worden.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:22

Ze zijn keurig, het materiaal is heel acceptabel voor die prijs, maar ik vind ze hard zitten..... :o (prinses op erwt)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:24

Welke vind je zelf het fijnst BZ? :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:27

Toevallig een valancia 1 bekeken dit weekend,maar inderdaad de duurdere modellen zijn qualitatief wel veel mooier hoor..Het leer is veel en veel mooier en de afwerking is ook veel mooier..Dat is ook logisch want het prijsverschil moet ergens vandaan komen..Die caracas 1 vind ik er trouwens zo op de fotos's wel mooier uitzien dan de valencia 1 :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:30

pmarena schreef:
Welke vind je zelf het fijnst BZ? :)

De Nevada, alleen is mijn testzadel een beetje aan de lange kant voor Appie (maar moest iets nemen wat groter gaat dan maatje 36 :o ) Maar ik ben dan ook fan van eenbeetje westernachtig. De Caracas Special vind ik ook lekker.

Ik ga paarden doen :wave:

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:01

Even weer binnenvallen vanuit de meeleespostie: ik overweeg mijn zwarte cherokee maat 2 engelse uitvoering te koop te zetten. Nog goeie staat, niet eens doorgereden. Mocht iemand een cherokee overwegen mag die contact opnemen :)

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:04

Swift waarom is die freeform zo'n drama?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:15

De Freeform is geen drama, ik vind het (na mijn ervaring en met mijn Haf met moeilijk rug) een drama :)
Ik vind het idee van een vrij hard stuk foamspul op een apardenrug sowieso niet heel briljant maar het schijnt wel te kunnen werken. Mijn Haf heeft een hoge pijngrens en geeft het eigenlijk niet aan als een zadel niet lekker ligt, heb hem een klein uurtje met de Freeform gereden en hij heeft daarna heel erg last van zijn rug gekregen (osteopaat erbij e.d.). Het zadel bleek te bridgen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:29

Swift, wanneer heb je die Freeform geprobeerd, welk model was het, wat heb je er als pad bijgekregen??? Mijn ervaringen zijn nl. anders... en hoe ziet de rug van je Haf er uit??? Want zo hard is dat foamspul nl. niet en ze hebben er een aantal keren de zwaarste Endurance wedstrijd ter wereld mee gewonnen..... (en verder diezelfde tocht uitgereden, maar niet als eerste aangekomen)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:46

ik ben zeer tevreden over de freeform. Heb hem op de gok gekocht toen mijn Atent 2 was. Hij ligt perfect en rijd heerlijk!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:53

Gelukkig zijn alle paarden en alle mensen anders en is er inmiddels genoeg keus in boomloze zadels om voor (bijna) iedere combinatie iets geschiktst te vinden. Ik heb daarom ook heel duidelijk proberen te maken dat het mijn mening en mijn ervaring is. Een aantal mensen delen die ervaring met mij en er zullen ook mensen zijn die het anders ervaren, gelukkig maar!

Ik heb ongeveer 4 jaar geleden een Freeform endurance model getest met een Hafpad met inlages erbij. Mijn Haf was toen te zwaar en overbouwd. Hij heeft ook een erg kort rug. Ik vond (mijn persoonlijke mening dus) het foamspul wel hard en stijf/stug waardoor de pasvorm minder flexibel is.

Gelukkig zijn zowel ik als mijn Haf nu erg blij met ons Trekker zadel, dat blijkt nu voor ons de ideale combinatie te zijn. Voor onze Tinker kruising zijn we nu op een Barefoot uit gekomen, de beste combinatie verschilt per pony en per ruiter. Daarom geloof ik ook meteen dat er paarden en ruiters zijn die heel blij zijn met de Freeform, mijn pony en ik horen daar alleen niet bij.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:30

Swift schreef:
Gelukkig zijn alle paarden en alle mensen anders en is er inmiddels genoeg keus in boomloze zadels om voor (bijna) iedere combinatie iets geschiktst te vinden. Ik heb daarom ook heel duidelijk proberen te maken dat het mijn mening en mijn ervaring is. Een aantal mensen delen die ervaring met mij en er zullen ook mensen zijn die het anders ervaren, gelukkig maar!

Ik heb ongeveer 4 jaar geleden een Freeform endurance model getest met een Hafpad met inlages erbij. Mijn Haf was toen te zwaar en overbouwd. Hij heeft ook een erg kort rug. Ik vond (mijn persoonlijke mening dus) het foamspul wel hard en stijf/stug waardoor de pasvorm minder flexibel is.

Gelukkig zijn zowel ik als mijn Haf nu erg blij met ons Trekker zadel, dat blijkt nu voor ons de ideale combinatie te zijn. Voor onze Tinker kruising zijn we nu op een Barefoot uit gekomen, de beste combinatie verschilt per pony en per ruiter. Daarom geloof ik ook meteen dat er paarden en ruiters zijn die heel blij zijn met de Freeform, mijn pony en ik horen daar alleen niet bij.

Dat heb je ook aangegeven Swift - daar val ik totaal niet over. +:)+
Maar ik weet dat de eerste Freeforms knalhard waren en inmiddels vind ik dat sterk verbetert. Op een kort en overbouwd paard kan je idd beter een wat korter (en eventueel soepeler) zadel neerleggen. Vandaar dat ik nieuwsgierig was :o

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:33

Ik kom ook nog even binnenvallen om mijn haf met zijn barrydale te showen!

Heerlijk ontspannen drafje :)
Afbeelding

En gek doen kan ook met een barefoot op je rug :D
Afbeelding

Zag nog een paar mensen voorbij komen met een jong paard :) Die van mij is 3, en ben rustig aan begonnen met beleren. Zadel heb ik op de gok gekocht, en ben er echt superblij mee! Kan niet wachten tot ook het zadel ingereden is, denk dat het dan nog lekkerder zit!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:51

Hij is gaaf

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:53

Ziet er mooi uit superliesje!

Knap zadeltje vind ik die berrydale. Al vind ik de zwart/cognac versie nog mooier (die niet meer leverbaar is :') )

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:01

ik was ook op de zwart/cognac versie helemaal verlieft.
helaas was hij er niet in een maat 0 , anders had die nu in mijn kast gehangen ipv de cheyenne :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:10

Haha nou ik denk dat m'n bonus het dit jaar dan had moeten ontgelden en dan had ik 'voor de leuk' die zwart/cognac berrydale gekocht. Helaas was dat zadel er allang niet meer toen ik achter die gave kleur kwam. :')

Anyway, ik zit lekker op m'n geld, te wachten op de Barefoot Madrid. :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:11

ik heb het goed in de gaten gehouden , maar de maat 0 kwam er niet -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:11

Och, de zwart-nootbruine...ik wilde die zo graag, en hij was zo mooi toen ze hem gemaakt hadden en afleverden :+:

Van mij mogen ze de zwart-grijze en bruin-nootbruine helemaal afschaffen en vervangen door de zwart-bruine :P

Als jullie nou een groepje vormen van mensen die er 1 willen , dan wil ik wel vragen of ze hem nogmaals maken hoor O:)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:17

helaas heb ik nu al een cheyenne liggen :D