Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:44

Jeweltjex schreef:
xsensibel schreef:
Vera ik heb deze die eventueel weg mag. Een soort gelijk model. [ [url=m/tdSavZ.png]Afbeelding[/url] ]

voor als je nog een keer kijkt bij dit forum, of iemand anders die dit weet...: welk merk en model is dit? :o

Deze is van Ascot’s finest

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:46

Sakura789

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:21

Hey die was lang bij ej niet leverbaar. Ik ben er ook onwijs benieuwd naar!

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:45

Die Amy valt erg groot. Dus let op met de maten. En ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen verschil merk met mijn standaard hoofdstel. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb deze gekocht. Van lj.
Erg mooi hoofdstel. Super kwaliteit. Netjes afgewerkt. Het kopstuk gedeelte is heel goed gemaakt. Daardoor ligt de atlas vrij. Paarden die niet tegen deuk achter de oren kunnen zijn heel blij met dit hoofdstel.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:52

Verder heb ik volgende hoofdstellen

SD design anatomisch
Super zacht. Hele fijne afwerking.
Met rose gespen
Afbeelding

Afbeelding

Qhp Eventing hoofdstel
Vind ik zelf iets minder qua pasvorm en inwerking. Wel een mooi soort leer.

Afbeelding

Prestige double drop in bruin en zwart.
Hier lopen mijn sterkere paarden eigenlijk het beste op. Ik vind het een heel mooi hoofdstel, goed leer en goede inwerking voor paarden die moeilijk aanleuning nemen of in de hand gaan hangen.
Afbeelding
Afbeelding

Kieffer Tara , zacht mooi leer
Valt erg groot. Fijn mooi hoofdstel. Maar niet perse een wondermiddel.

Afbeelding

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:11

De hoofdstellen van Hooks zijn binnen! Fijne kwaliteit leer. Vanavond even passen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:44

sanso schreef:
De hoofdstellen van Hooks zijn binnen! Fijne kwaliteit leer. Vanavond even passen.

Ah benieuwd! Zit ook te azen op een Hooks hoofstel. Bruin. Maar nog niet besteld.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 05:45

Hij had niet erg veel zin om te passen maar toch :Y)
Fairfield Chester full.
Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:23

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:55

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:38

Oeh die is wel mooi...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 19:43

Ik vraag me af hoe die aanvoelt aan de onderkant bij de neusriem onderlegging want die van schokemohle had een verdikking aan de binnenkant die vrij hard aan voelde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:35

Als je die lingus bij de neusriem verstelt ( lager/ hoger)gaat t bit automatisch mee? Zie ik dat goed?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 07:23

Anoniem schreef:
Als je die lingus bij de neusriem verstelt ( lager/ hoger)gaat t bit automatisch mee? Zie ik dat goed?

Yes klopt. dat krijg je met die enkele bakstukken/neusriem combinaties. de chester heeft dat niet (maar dan heb je dus meer leer op het hoofd)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:54

Maar aan de neusriem zitten dan wel verstelbare bitriempjes waardoor je kan spelen met de hoogte van het bit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:59

Ah dat was mijn volgende vraag../
Anders houd je weinig verstel mogelijkheid over..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:54

Huuuuu... Paardkief heeft haar Micklem gesloopt...

Mijn Schöckemohle Malibu is nog in bestelling, dus ik moet nu eigenlijk een tussendoor-hoofdstelletje... Iemand een goedkope Hooks Chester in het bruin (cob/full) te koop of een ander leuk bruin anatomisch hoofdstel in maat cob/full? :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:00

Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:05

Proberen te schuren aan de deurklink... :roll:

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:18

Door omstandigheden nu pas een nieuwe foto kunnen maken met de neusriem een gaatje lager.
Dit was voor het rijden:
Afbeelding
Afbeelding

Dit na het rijden:
Afbeelding

En de vorige foto met een gaatje hoger:
Afbeelding

Ik moet zeggen hij liep wel iets fijner maar vond nog dat het bit omhoog geduwd wordt.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:47

Hier van de week toch nog keer getest met neusriem gaatje lager. Jukbeen ligt dan meteen mooier vrij, al zit kaakriem dan iets laag. Liep er ook fijner mee en minder geschuurd na afloop.
Afbeelding

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:05

Hi, ik kom hier ook even spieken. Ik heb sinds Zondag mijn bijrijdpaard na 4 maanden hopeloos alle handelaren af zoeken terug op stal staan. Nu, ik wilde al langer een anatomisch hoofdstel proberen, de vorige eigenaar vond het maar onzin dus ging het niet door... Nu is hij van mij, dus kan het wel! Het is een paard wat eigenlijk zijn hele leven in de handel heeft gestaan en erg veel moeite heeft met de hand te vertrouwen. Teveel druk is staken, te weinig contact is hoofd schudden. Dit was eigenlijk zo goed als opgelost maar in die 4 mnden is er ook weer veel van afgebroken. Nu kwam ik dit topic weer tegen en vroeg mij af of er hier mensen zijn die ook een gevoelig paard hebben en of een anatomisch hoofdstel heeft geholpen?

Ik heb jammer genoeg niemand in de omgeving die een rambo bijv voor mij heeft om eens te proberen en ik wil er niet al te veel geld aan uit geven als ik niet weet of mijn paard dit fijn vindt of niet. Ik vind de Fairfield chester of lingus mooi trouwens (en een mooie prijs) maar welke van de 2 zou ik dan moeten hebben? :+ Alvast bedankt!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:08

Joliieeenn schreef:
Hi, ik kom hier ook even spieken. Ik heb sinds Zondag mijn bijrijdpaard na 4 maanden hopeloos alle handelaren af zoeken terug op stal staan. Nu, ik wilde al langer een anatomisch hoofdstel proberen, de vorige eigenaar vond het maar onzin dus ging het niet door... Nu is hij van mij, dus kan het wel! Het is een paard wat eigenlijk zijn hele leven in de handel heeft gestaan en erg veel moeite heeft met de hand te vertrouwen. Teveel druk is staken, te weinig contact is hoofd schudden. Dit was eigenlijk zo goed als opgelost maar in die 4 mnden is er ook weer veel van afgebroken. Nu kwam ik dit topic weer tegen en vroeg mij af of er hier mensen zijn die ook een gevoelig paard hebben en of een anatomisch hoofdstel heeft geholpen?

Ik heb jammer genoeg niemand in de omgeving die een rambo bijv voor mij heeft om eens te proberen en ik wil er niet al te veel geld aan uit geven als ik niet weet of mijn paard dit fijn vindt of niet. Ik vind de Fairfield chester of lingus mooi trouwens (en een mooie prijs) maar welke van de 2 zou ik dan moeten hebben? :+ Alvast bedankt!

Je kan de micklem testen bij dochorse. Volgens mij voor een week. Zou hierbij ook wel de trust inno sense eens testen via dochorse. Denk dat je paard er blij van word :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:11

Joliieeenn schreef:

Wat fijn dat je je paard terug hebt op deze manier!

De lingus laat het bit stabiel in de mond liggen, maar komt qua pasvorm denk ik een stuk nauwer. voordeel is dat je de kaak niet dichtzet en je paard dus makkelijk onder de druk uitkan door zijn mond te openen. Lijkt mij een fijn hoofdstel, maar heb het idee dat het qua pasvorm voor mij haflinger met kort en breed hoofd niet ideaal zou zijn.
Ik heb zelf de chester en vind dat een fijn hoofdstel, qua maat fijn aan te passen ook. Mijn paard is echter nooit verreden geweest en dus gewoon fijn aan het bit in drie gangen. Ik durf niet te zeggen wat het doet voor paarden die al wel verreden zijn, maar het is een zacht hoofdstel dat (bij mijn paard althans) fijn de juiste stukken vrij laat op het hoofd en stabiel ligt. De rest is ook een stukje ruiterhand en bitkeuze natuurlijk.