Rustig maar, de meeste (zo niet alle) hoofdstellen kan een goede tuigmaker ook maken.
Nu moet ik zeggen dat ik jouw reacties op nieuwe dingen ook wel met een flink korreltje zout begin te nemen, want elke keer als iemand hier een nieuw hoofdstel inbrengt dan is jouw standaard reactie óf 'Dat heb ik x jaar geleden zelf ook al eens ontworpen, hmm, heel apart dat iemand anders zomaar op precies datzelfde idee komt...' óf 'Mijn hoofdstelontwerpen zijn veel beter, blijven ook veel beter zitten en werken beter in,
ik gebruik namelijk xxx, ik maak ze ook in opdracht, pb voor meer informatie'.

Waarbij dat laatste in feite gewoon ordinair reclame maken is en op Bokt stomweg niet mag.
Ik heb zelf juist alleen maar goede ervaringen met flexibel voorgevormde neusriemen, zowel met als zonder padding, maar ik ben dan wel weer zo realistisch om te beseffen dat er ook paarden zijn die het niets vinden, en dat er ook heel veel slecht uitgebalanceerde voorgevormde neusriemen zijn. Dus in tegenstelling tot jou roep ik niet 'Flexibele voorgevormde neusriemen über Alles!!!!'. Een voorgevormde neusriem moet bv nooit een zware (bijvoorbeeld metalen) kern hebben, want die voegt weer enorm veel nadelen toe door zijn gewicht en daar worden ze weer hangerig/instabiel van. Maar als je nooit een goed uitgebalanceerde lichte neusriem met voorgevormde kern in handen hebt gehad dan snap ik dat je dat niet ziet.
En jouw (nou ja het algemeen gangbare) systeem van losse onderdelen is natuurlijk leuk en aardig, dat ontwerp ik zelf ook zo alleen al omdat ik dan kan blijven aanpassen, maar het heeft 1 groot nadeel wat ik ook in de beschrijving van de Equizaum al noemde; heel leuk dat je een kort neusstukje voor je Arabier kunt kopen en een lang neusstuk voor je KWPNer, maar het punt van de Equizaum is juist dat je doordat je de bakstukken onbeperkt kunt verschuiven dat je 1 hoofdstel binnen 2 seconden voor allemaal verschillende paardenhoofden beschikbaar maakt. En daar faalt jouw (oftewel het traditionele) systeem dan weer vreselijk.

Dat kun jij namelijk niet bieden. Dan kun je roepen 'maar dat is voor mij ook niet belangrijk dus het is ook niet belangrijk', maar mensen voor wie zulke mate van aanpasbaarheid wél belangrijk is zijn jouw hoofstel ontwerpen met al die losse neusriempjes en kinriempjes weer knudde.
Dan kun je natuurlijk het doorsteeksysteem gebruiken dat menhoofdstellen ook al eeuwen hebben, alleen blijf je dan riempjes los & vastmaken. Dat hoeft bij de Equizaum niet: alles blijft aan elkaar vastzitten, je verschuift het alleen.
Dus ja, als je alle bijzondere kenmerken van de Equizaum (verwisselbare padding, verplaatsbare bakstukken, keuze tussen zachte neusdelen of een zacht, licht, flexibel voorgevormd neusdeel) allemaal afdoet als onzin, dan snap ik dat je geen verschil ziet tussen een Equizaum en een Harry's Horse halstertje. Je maakt het mensen alleen wel lastig om jouw eigen berichten serieus te nemen. Als iemand de waarde van andermans creaties namelijk zo chronisch afkraakt en onderschat, dan ga je je logischerwijs vanzelf afvragen of zo iemand de waarde van de eigen creaties ook niet net zo overschat.