thirzanaomi schreef:Leuk Teteltee! Welk model krijg je als eerste testzadel?
Ik reageer maar even haha. De Roma gaat vandaag die kant op!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Oshaa schreef:Oei, 60 cm (of de 56cm met de -4) is wel lang... Tenminste, op papier! Even afwachten hoe het straks op May ligt. DE Cherokee die ze nu heeft is volgens mij 56 cm, en die vind ik vrij lang. Maar dat hele zadel is uberhaupt behoorlijk aan de maat.
Hier aan de kust stormt het. En ik moest tussen de open weilanden een half uur heen en een half uur terug naar de bak stappen. Pony waaide soms zelfs van zijn plaats
In de bak maakte mijn uber lieve rustige (lees slome) kinderpony nog twee luchtsprongen
Maar verder ging het goed
Het zadel zit ook heerlijk zacht. Pony tölt er ook heel goed mee. Dus ik ben verliefd
Hij kraakt niet maar een gesp of ring oid maakt een zachte maar hele hoge piep. Maar misschien is dat bij de volgende keer opzadelen weg. Het grootste probleem voor ons is dat het zadel achterover ligt. Dit hebben alle zadels op mijn pony helaas. Een Lexington zou voor hem het beste zijn, maar dat is zo veel zadel (en vaak zo duur). Hij heeft brede schouders, wat front en aflopende rug. Ik heb na vandaag dus wel een beetje rugpijn gekregen. Kwetal/Buitenzinnig hebben jullie nog tips over hoe dat op te lossen? Woensdag wil ik proberen te rijden met de Ghost pad en daarin, bovenop de inlages die er in horen, halve prolite inlages. Daar ben ik niet echt een voorstander van, omdat je net waar je zit dan een randje hebt. Maar schuine inlages die aan de achterkant dikker zijn, heb ik helaas nooit gevonden.

Citaat:Mijn stalgenootje liet gister haar opblaasbare pad zien, volgens mij van Parelli. Waar normaal inlages zitten, heeft die pad twee luchtkussens met ventiel. Ik ken deze pads niet maar het ziet er interessant uit, heeft er hier iemand ervaring mee?
. De druk was behoorlijk goed verdeeld (gebruikte hem op langere ritten, dus kon het goed aan zweetplek zien), zeker onder de stijgbeugel ophanging. Ik vond hem iets minder op de schouders, maar dat kwam ook wel door het semi-boomloze zadel.
.
. Kan je anders niet zelf ze schuin afsnijden of iets? Al is dat mogelijk wel lastig om netjes / gelijk te doen. 

Hoe dat nou in ene kan? Snel goed doen maar
Bij de Ghost pad kan dat niet toch? 
SecretLIN schreef:ik ga mijn barefoot cheyenne laten aanpassen er komt een fork inlijkt me echt gaaf mijn cheyenne rijd heerlijk maar vind zo'n knop gewoon stoer staan en handig om lekker op te leunen haha ben zo benieuwd
.