Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:36

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:50

De vorm proberen ze na te maken en het lijkt alsof het alleen daarom gaat bij deze singel, maar er zijn nog andere details die de Fairfax anders maakt(Helaas, anders waren er allemaal voordeliger uit :P )

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:52

Ik ben vandaag de testsingel gaan halen... Vandaag gelongeerd en haar wond bleef vrij liggen dus hopelijk is dit onder het rijden ook het geval... Dit ga ik morgen of zondag testen... Ben benieuwd... Maar als hij goed is dan is het wachten geblazen want het duurt lang voor dat ze binnen zijn na bestelling... En ik kan spijtig genoeg niet blijven rijden met men andere singel...

Anoniem

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:05

Ik lees even mee. Ben er eigenlijk heel erg nieuwsgierig naar!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:45

Helemaal enthousiast wilde ik er een bestellen voor mijn lieve pony bestaat haar maat niet :-( Helaas pinda kaas geen fairfax voor ons vrees ik.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:11

noorhermans1 schreef:
* meelezer komt binnen vallen*

Kay_Kim, Bij Emmers kun je hem lenen.

Ik heb de singel niet bij emmers geleend, ze hadden enkel 60 cm als testsingel en ik heb een 75 nodig... ben nu naar sneyers gereden in schaffen, zeer vriendelijke mensen en mag de singel nu testen voor een week voor 15 euro...

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:34

Kay_Kim schreef:
Ik ben vandaag de testsingel gaan halen... Vandaag gelongeerd en haar wond bleef vrij liggen dus hopelijk is dit onder het rijden ook het geval... Dit ga ik morgen of zondag testen... Ben benieuwd... Maar als hij goed is dan is het wachten geblazen want het duurt lang voor dat ze binnen zijn na bestelling... En ik kan spijtig genoeg niet blijven rijden met men andere singel...

Er zijn meer bedrijven die de singel leveren en ook opsturen. Als je door middel van testen de juiste maat weet? Kan je daar toch informeren of ze op voorraad zijn?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:33

wilma12 schreef:
Kay_Kim schreef:

Er zijn meer bedrijven die de singel leveren en ook opsturen. Als je door middel van testen de juiste maat weet? Kan je daar toch informeren of ze op voorraad zijn?

ja, ik weet dat Emmers hem nog wel heeft, dus als hij meevalt kan ik hem daar wel halen maar ik kon misschien ook een regeling treffen met de testsingel tot ik mijn nieuwe kreeg... en uiteindelijk heeft sneyers mij wel goed geholpen door de testsingel in mijn maat aan te bieden dus eigenlijk gun ik hun het wel als hij meevalt... en dan wacht ik wel wat langer op men eigen singel... ofwel moet ik hem nemen met het ringetje en leren riempje maar voor mij is dit eigenlijk niet nodig...

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:35

Dat ben ik helemaal met je eens. Zou het hun idd dan ook gunnen als je wat kan regelen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:51

@kay_kim, zou ik wel doen. Voor het geval dát, je kan aan deze singel geen lus bevestigen namelijk.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:50

Starbreeze schreef:
@kay_kim, zou ik wel doen. Voor het geval dát, je kan aan deze singel geen lus bevestigen namelijk.

ja dat is ook wel waar en eigenlijk is 10€ op zo'n groot bedrag ook niet echt iets om over te vallen... dus misschien toch het overwegen waard...

eeeeeeeeeennnnnnnnnnnnn ik heb hem vandaag getest, ik merkte niet echt verschil in het ruimere, maar wel beter uit de achterhand, met middendraf geen taktfouten, overgangen gingen beter, ze maakt eigenlijk altijd een 'sprongetje' naar boven ipv vanuit het achterbeen naar voren te vertrekken, dit deed ze nu zowel vanuit stap naar draf als vanuit draf naar galop, hier bleef ze ook mooi rond bij, soms heb ik daar wat probleem mee, wat nu dus niet het geval was... dus ze gebruikte haar buikspieren meer en ontspande haar rug... dus mijn eerst ervaring is goed, hopelijk kan ik nog een paar keer rijden maar met de feestdagen zal het spijtig genoeg niet altijd even makkelijk gaan...

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:44

malih schreef:
Helemaal enthousiast wilde ik er een bestellen voor mijn lieve pony bestaat haar maat niet :-( Helaas pinda kaas geen fairfax voor ons vrees ik.

Welke maat en wat voor singel heeft je pony nu?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:21

JeDe schreef:
malih schreef:

Welke maat en wat voor singel heeft je pony nu?

Ze heeft een maatje 45 nu. Maar eigenlijk zou een 40 of 35 beter zijn. Maar die bestaat al niet in het type singel wat ik nu heb dus maar voor een 45 gegaan.

Ze heeft nu het zelfde type singel maar dan van rossner. Maar wilde graag kijken of deze singel toch nog extra verbetering gaf.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:37

Nee totaal niet, deze valt als een normale rechte singel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:49

Boog zit bij/tussen voorbenen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:59

Wat een nutteloze verbreding zit daar nou toch aan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:04

Ik kan uit de tekst van fairfax halen dat er een wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is maar het onderzoek zelf is nergens te vinden?

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:43

Heeft iemand een opsomming van eigenschappen die een fairfax singel wel heeft en een "normale" anatomische singel niet? Ik kom er maar niet achter wat er zó fantastisch aan de fairfax is.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 07:56

een gewone anatomische singel heeft niet de eigenschap om het borstbeen vrij te houden, de fairfax heeft daar een zwevend deel waardoor het niet drukt op het borstbeen... hebben ze mij verteld, ze hebben de fairfax op de grond gelegd en daarbij ook een anatomische singel die erop leek en daar zie je inderdaad dat de 'boog' die tussen de voorbenen komt vrij ligt van de grond...

ik was er ook niet echt van overtuigd maar nu heeft mijn merrie geen vochtophopingen terwijl ze deze wel had bij een andere anatomische singel... en ze loopt er 'anders' mee naar mijn gevoel, maar dit kan natuurlijk ook maar een gevoel zijn omdat je zoveel hoort maar een stalgenoot zei ook dat ze achter veel beter ondertreed en er meer ontspannen uitziet... ook met aansingelen merk ik al een verschil en heb hem nog maar 3 dagen getest... dus zal er wel iets 'speciaal' aan zijn :) en bovendien zit er een patent op...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 08:39

Als je hem in je hand hebt voel je het al vind ik.
Hij is zacht, maar niet slap. De vulling voelt fijn aan.
Anders dan andere singels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 08:49

Ook anders dan singels net memory foam?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 08:56

Ik heb hem zelf niet, maar een stalgenoot wel.
Ik was van de zomer ook op zoek naar een andere singel.
In diverse winkels ben ik gaan kijken, veel singels gevoeld, ook de dure varianten. Of er dan memory foam inzit durf ik niet te zeggen.
Maar heb je de fairfax in de hand gehad is geen van die andere singels nog goed :)
Uiteindelijk heb ik een goedkoop singeltje gekocht met in het achterhoofd dat ik nu geen 150/200 aan een singel uit ga geven als het dat voor mijn gevoel toch niet is en dan beter door kan sparen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:00

Ik heb mijn paard met deze singel Afbeelding en de fairfax geprobeerd.
Wat het exacte verschil is heb ik me niet in verdiept, maar paard was bijzonder duidelijk in zijn antwoord. Bovenstaande was zelfs nog minder dan de neopreen singel waarmee ik hem reed, met de fairfax werd hij beter.
Terwijl bovenstaande ook anatomisch is en superzacht leer. Als ik had gekozen zonder testen, was het zeker die geworden :D

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:05

De pasvorm is heel anders dan de normale anatomische singels. Mijn paard heeft weinig ruimte achter de ellebogen, zelfs met een anatomische had hij singelplekjes. Met de Fairfax geen plekje meer gezien, deze laat de ellebogen goed vrij.