WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:45

pantarhei schreef:
Liquita
Het lijkt erop of er veel spanning ontstaat bij jouw wow als de schroefjes breken, lijkt me niet oke. Kan je nagaan waar die spanning door ontstaat?

Ik denk dus ook dat er te veel spanning op de schroeven komt te staan. Ik hoor zo volgens mij ook kraken tijdens het rijden. Ik hoop dat Margreet weet waar die spanning vandaan komt, en dat ze een oplossing heeft. Ze komt als het even mee zit 7 maart naar me toe.

2005

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:18

Wow heeft nu een ook een headpiece, The Kinda http://firstthoughtequine.wordpress.com ... the-kinda/.

Nog een vraag: waarmee onderhouden jullie het nubuck leer (ik heb nubuck kniewrongen)? Ze moeten onderhand echt een keer schoongemaakt en toch wel een soort van ingevet... Normaal vet durf ik er niet op te smeren.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:13

ik vind de kinda toch nog behoorlijk tegen de oren liggen...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:34

nubuck kan je gewoon vetten en dan ben je het nubuck kwijt, of met een suede borsteltje behandelen, dan houdt je het nubuck effect

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:03

misschien met die spray die je ook voor schoenen kan gebruiken? ik spray dat wel op het nubuck op het zadeltje van de ponys hier, die hebben ook dat suede op de kniewrong

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:24

Ik zal eens kijken of ik spray kan vinden. Wil ook niet dat het glad leer wordt.
Die Kinda vind ik ook heel dicht tegen de oren liggen. Heb ooit gelezen dat er wervelkolomuitsparing in zou komen, maar kan dat niet zien op dit filmpje. Ze kunnen beter een heel hoofdstel ontwerpen.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:28

Je hebt speciaal spul voor het behandelen van nubuck.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:37

Volgens mij kan je bij bijna elke schoenwinkel dat spul kopen, heb ik met mijn oude zadel ook gedaan met zo'n borsteltje erbij idd.

Met die schroeven, bij mijn vorige fitter zaten ze ook steeds los. Wij hebben nu een ander op stal en ik heb van hem een inbussleutel gekregen omdat ze toen zo los zaten maar sinds hij zijn zadel nakijkt zitten ze muurvast en ligt mijn zadel perfect!

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:33

ik ben nu serieus aan het overwegen om een WOW zadel aante laten meten, paard heeft een rechte rug, gigantische schoft en amper spieren op de rug. Maar nu vraag ik mij af, zit de lucht eigelijk helemaal los in de kussens(of zit het in kleinere kamertjes). en blijft hij dan wel mooi in balans liggen bij onbespierde paarden?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:10

de lucht zit in 4 zakken , mijn ervaring is dat de zadels, mits goed afgepast , superstabiel liggen. mijn singel hangt geregeld helemaal vrij van de buik en het zadel verschuift geen cm

marianne5000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:36

Ik ben erg tevreden met mijn wow zadel, volgens mij zit de lucht idd. in 4 zakken, mijn zadel blijft stabiel liggen. Ik zou je aanraden om een afspraak te maken met een wow dealer om proef te rijden, dan kun je het goed voelen en kun je gelijk al je vragen stellen.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:02

Als je het serieus overweegt zou ik zeker gaan proefrijden! Ik ben nog steeds super blij met mijn zadel, mijn paardje is erg veranderd in positieve zin en het zadel kon daar heel makkelijk op aangepast worden. Als ik ooit weer een nieuw zadel moet hebben voor een ander paard wil ik weer een Wow.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:02

ik heb ook al contact opgenomen met dealer alona. wordt wel een flinke investering maar ik denk dat het de enige oplossing is. paardje heeft zo weinig bespiering, weet niet of het nog weer terug komt, maar komt het terug past een op maat gemaakt wol zadel ook niet meer.

marianne5000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:01

rooswita schreef:
ik heb ook al contact opgenomen met dealer alona. wordt wel een flinke investering maar ik denk dat het de enige oplossing is. paardje heeft zo weinig bespiering, weet niet of het nog weer terug komt, maar komt het terug past een op maat gemaakt wol zadel ook niet meer.

Daarom is een wow zadel zo fijn, komen de spieren terug dan kan het aangepast worden en heb je weer een passend zadel, anders kun je idd. weer een ander zadel kopen. Het is een investering, maar regelmatig een ander zadel kopen kost ook geld! Mijn paard is ook al veranderd en met simpele aanpassingen, ligt het zadel gelijk weer helemaal goed.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:03

heeft er ook iemand ervaring met de korrektor van wow om tijdelijk onder mijn te wijde wol zadel te leggen. Heb ik nog even wat extra tijd om te sparen. Heb al wel gehoord dat je bij alona kan kopen op afbetaling wat ook wel fijn is natuurlijk

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:25

Ik heb onder mijn wintec een pad liggen.
Ik zelf rij op een wow, maar mijn bijrijder mag daar echt niet op rijden.
Zij rijd ook maar 1x per week max. Soms maar 1x in de maand.
Onder de wintec ligt een pad. Hier ben ik ook zeer tevreden over. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een zadel :) Maar voor tijdelijk is het zeker een goed alternatief.
Ik had voordat ik zelf een wow had deze pad onder mijn kieffer liggen. Ik voelde toen al meteen verschil in het lopen van mijn paard. Kan je zeker wow aanraden. Het is een investering, maar ik wil niet anders meer :) :)

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:49

Ik kom ook even binnenvallen, 3 topics doorlezen is me wat te veel dus ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.

Mijn nieuwe paard wordt momenteel doorgetraind op de handelsstal. Daar wordt hij gereden met een wow. Zelf heb ik een bates isabell die waarschijnlijk flink moet worden aangepast en een passier gg (een hele oude) die mogelijk nog passend kan gemaakt worden. Ik zit een beetje in dubio nu : met deze zadels naar mijn gewone zadelmaker of een wow voor paard, hij lijkt er immers wel tevreden mee en ook ik ben er blij mee. Als de cair uit de isabell moet laat ik deze in ieder geval niet aanpassen. De passier is ok, niet mijn eigen zadel maar gekregen, erg oud en misschien goed voor voorlopig maar niet permanent. Het is ook geen gg extra, waar ik veel liever op zit.

Al met al : wat zijn de kosten voor een doorsnee wow (dressuur) hoe lang duurt het vooraleer ik hem heb en zijn er goede fitters in België of die bijvoorbeeld vanuit Zeeland voor een redelijke vergoeding naar België komen?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:52

@JoAnn Een nieuwe wow is nu rond de 3000, maar er staat veel tweedehands te koop. Je moet dan wel weten welke exacte onderdelen je nodig hebt om zo'n 2e hands passend op je paard te hebben, plus de lucht een keer af laten stellen.
Makkelijk voor jou is dat je paard al met een wow gereden wordt, als die nu perfect past, is de vraag v.w.b. welke onderdelen al snel beantwoord.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:49

Bij J2L horses in Belgie rijden ze ook met Wow zadels, zij kunnen je vast ook helpen aan een goede fitter die in Belgie komt.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:23

Stasja schreef:
Bij J2L horses in Belgie rijden ze ook met Wow zadels, zij kunnen je vast ook helpen aan een goede fitter die in Belgie komt.

Dat weet ik O:) zoals ik al zei, mijn paard wordt doorgetraind op een handelsstal met een wow ik wou gewoon graag een overzicht van Belgische fitters en wat ervaringen. Ik kan me voorstellen dat wow ook niet altijd lukt.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:54

JoAnn schreef:
Stasja schreef:

Dat weet ik O:) zoals ik al zei, mijn paard wordt doorgetraind op een handelsstal met een wow ik wou gewoon graag een overzicht van Belgische fitters en wat ervaringen. Ik kan me voorstellen dat wow ook niet altijd lukt.

de enige vlaamse fitter is equilotus, er zit er nog 1 in de walen

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:56

Eleonora woont zelf in Essen dus is in feite ook een vlaamse fitter, al is ze zelf Nederlandse en werkt ze vooral in Nederland :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:59

Joann, als je weet welke onderdelen nu goed passend zijn voor je paard , kan je op zoek naar een 2de hands wow. die worden best regelmatig aangeboden !

J2L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:37

@JoAnn : op dinsdag 28 februari in de voormiddag komt Equilotus bij ons op stal een WOW zadel aanpassen voor een andere klant. Je bent altijd welkom om hier bij aanwezig te zijn, dan kan je meteen alle vragen stellen en zie je ook hoe het passen in zijn werk gaat !

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:28

Op bokt markt staat nu een Wow te koop, waar de flair eruit is gehaald en gevuld met wol?