WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:27

ik hou m'n hart al vast :P ik plak over wel antislip op dan :') zou echt pijn doen als ik mijn collectie op moet geven hoor :')

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:36

Bij mij liggen al mijn Eskadron dunne dekjes super. Net als HKM.
Eurostar flubbert er hier onder vandaan.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:39

JoesPleasure schreef:
Off-topic, maar je hebt een gaaf paard Wienna _/-\o_

:o thanx!!!!!

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:36

Ik ben nu 2 jaar aan de gang met mijn Wow veelzijdigheid. Eén ding is me wel duidelijk, zoek de beste fitter die er is voordat je een zadel aanschaft. Wel een beetje lastig want het succes van het wowzadel is erg afhankelijk van je fitter en er zijn er niet zoveel. Die moet 2x per jaar controle doen en/of als je paard dikker wordt of dunner. Meteen opnieuw je zadel uitbalanceren. Dan heb je en houdt je het perfecte zadel. Ik heb nu nét een wowzadel omgebouwd van het ene naar het andere paard. Dat andere paard rij ik intensiever, die verdiende het harder! Het zadel was voor dit paard niet het meest ideale maar fittertje wist het keurig passend te maken. Dat paard is echt anders gaan lopen in een week tijd. Hij blijft maar gaan. Het flegmatieke verdwijnt. Je hebt dus af en toe wel omkijken naar je wowzadel maar het absoluut de moeite waard. Ik ben afgestapt van wol omdat een (desnoods duur) wolzadel ook door de eerste de beste foute zadelmaker verpest kan worden. En wol gaat altijd klonten.. wat moeilijk te voelen is voor ons maar wel voor het paard. Na opvullen wordt bijvoorbeeld ook dat gedeelte van het zadel weer harder. Vitelli is dus gelukkig met een wow.

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:42

Wiena, ik kan het niet helemaal goed zien maar heb jij een wegsteekbandje om je singel om de singelriemen in weg te steken?
Jou paard loopt er ruim en de elleboog raakt dat punt. Ik kan het op de 2e foto het beste zien maar niet goed genoeg.
Ik zou zeggen, zoek een plattere singel waar je de singelstoten in weg kunt steken. BR.. geloof ik met de mooie suedeachtige stof. Zeer plat en zacht en neem die vooral niet te kort maar even voorbij de elleboog! Blijft ook heel mooi en zwart. Succes.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:50

nee ik mijn mijn singel stoten niet meer weg steken dan dat ze nu zitten helaas. Ik ga eens zoeken naar de singel die jij noemt dank je.

Vandaag rijd ik maar even niet zodat de wondjes kunnen rusten, ik heb zondag wedstrijd in wil toch wel erg graag starten :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:01

mss is een bontje een optie? mijn merrie heeft dit ook, zonder bontje krijgt ze gegarandeerd open plekjes...heb al vanalles geprobeerd, lederen singel, kunststof, katoen, neopreen, uitgesneden...heb nu een anatomisch gevormde van mattes en rond mijn longeersingel een los bontje van mattes en heb nu nergens last meer van

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:42

Bontjes van Mattes liggen heel mooi en het zadel schuift er niet op. Ik gebruik ze alleen niet op heel warme dagen. Even een aanschaf maar ze blijven heel lang goed.

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:45

Wienna schreef:
, ik heb zondag wedstrijd in wil toch wel erg graag starten :)

Het zal maar een schaafwondje zijn. Geneest wel snel meestal. idd ff rust. /3 Hey een paard tussen de smilies !!
Veel succes zondag. Het is een mooi paard, zal wel mooi lopen ook.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:15

Bij mij blijven alle dekjes liggen :D . Ben ik echt heel blij mee.
Ik zoek trouwens een wow h singel. Ik heb er al eerder naar gezocht, maar toen niet gevonden (of wel gevonden, maar toen te duur). Wil dus ook liefst niet een heel dure, omdat ik totaal niet weet hoe het paard er op gaat reageren. Maat 55 tot max. 60. Bruin (maar zwart mag ook).
Weet niet hoeveel het leer nog uitsteekt bij de h singel? Ik heb namelijk max. 60 cm ruimte met mijn zadel voor een singel. Dus als het leer nog onder de gespen verder loopt moet ik een 55 cm denk ik? Ze meten van gesp tot gesp toch? Dus de totale lengte van de singel zou dan langer zijn...
Laatst bijgewerkt door 2005 op 13-05-11 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:29

Zinn schreef:
mss is een bontje een optie? mijn merrie heeft dit ook, zonder bontje krijgt ze gegarandeerd open plekjes...heb al vanalles geprobeerd, lederen singel, kunststof, katoen, neopreen, uitgesneden...heb nu een anatomisch gevormde van mattes en rond mijn longeersingel een los bontje van mattes en heb nu nergens last meer van

ik denk niet dat een bontje om die singel heen past, hij is best breed in het midden.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:30

vitelli schreef:
Wienna schreef:
, ik heb zondag wedstrijd in wil toch wel erg graag starten :)

Het zal maar een schaafwondje zijn. Geneest wel snel meestal. idd ff rust. /3 Hey een paard tussen de smilies !!
Veel succes zondag. Het is een mooi paard, zal wel mooi lopen ook.

'dank je wel, we gaan ons best doen, het kan een hele draak zijn hoor :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:31

Zinn schreef:
Wendy1978 schreef:
:')
Bedankt iedereen voor de pb's met dekjes

Maar ik zoek enkel nog een equest
Die met die kroon of met die swarovski stenen
En die ligt even boven mijn butget voor nu :')

ik heb er zo eentje te koop...1 keer gebruikt

Echt?

Welke kleur?
Zwart toevallig?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:55

Wienna schreef:
Zinn schreef:

ik denk niet dat een bontje om die singel heen past, hij is best breed in het midden.

ik ken ook iemand die met stukjes bont werkt, dus alleen over de stukken van de gespen en de rest vrij, dat zou ook een optie kunnen zijn. Maar mss moet je eens op de website ofzo van Mattes kijken, ze hebben veel verschillende vormen en groottes :j

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:56

Wendy1978 schreef:
Zinn schreef:

ik heb er zo eentje te koop...1 keer gebruikt

Echt?

Welke kleur?
Zwart toevallig?

een donkerblauwe...heb eergisteren toevallig foto's gemaakt om het te koop te zetten, die zal ik straks ff uploaden als je interesse hebt

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:57

@ Wienna: Je zou ook foxy80 hier op bokt kunnen mailen, zij levert Mattes. Ik heb bij haar ook een singel besteld. Ze hebben best veel keus in uitgelijnde singels, voor extra vrijheid bij de schouders.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:58

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:07

thanx ik ga meteen even kijken :)

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:09

dit zou wel iets zijn misschien??

alleen wel heel warm natuurlijk in de zomer.

Afbeelding

of misschien nog beter...

idee wat ik nu heb

Afbeelding

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:13

Wienna schreef:
dit zou wel iets zijn misschien??

alleen wel heel warm natuurlijk in de zomer.

Afbeelding

of misschien nog beter...

idee wat ik nu heb

Afbeelding

Ik denk dat het kwa warmte geen probleem is.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:14

Wienna: Het schijnt niet heel heet te zijn in de zomer. Zelf nog geen ervaring mee.
Misschien hebben ze ook gewoon singels die je zonder lamsvelhoes kunt gebruiken? Weet wel dat er singels met afneembare hoezen zijn, maar weet niet of je de singel dan ook zonder lamsvel kunt gebruiken.
Je hebt geloof ik ook een extra uitgelijnde, naast de gewone uitgelijnde (of is dat die onderste al?).

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:15

Ik heb nu dit :

Afbeelding

de extra uitgelijnde dressuursingel is dit. In de zomer zweet ze er natuurlijk wel onder, maar naar mijn ervaring niet meer dat met een lederen of neopreen singel...het is echt lamsvel, dus het ademt genoeg :j

en zo ziet het er dan uit op het paard
Afbeelding

en sinds ik deze singel heb, geen last meer van plekjes...

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:16

nee de extra uitgelijnde is deze:

Afbeelding

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:17

Zinn schreef:
Ik heb nu dit :

Afbeelding

de extra uitgelijnde dressuursingel is dit. In de zomer zweet ze er natuurlijk wel onder, maar naar mijn ervaring niet meer dat met een lederen of neopreen singel...het is echt lamsvel, dus het ademt genoeg :j

en zo ziet het er dan uit op het paard
Afbeelding

en sinds ik deze singel heb, geen last meer van plekjes...

ja die zag ik dus net!!

ok fijn om te horen dat het niet te extreem warm is dan.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:22

nee, zeker niet te warm hoor, normale zweetplekken zoals bij een andere singel :j