Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 00:49

Ja, stuur Lemieux_Benelux op instagram maar een berichtje. Kan niks beloven natuurlijk, heb zelf ook nog geen bericht van Agradi, maar ik heb ze gevraagd of het klopt dat deze schade niet onder de garantie valt. Zei zeggen niet bekend te zijn met het probleem en juist bekend te staan om kwaliteit, wat natuurlijk zeker zo is.. Zij vroegen of ik al terug was geweest naar de winkel waar ik de dekjes gekocht heb. Lijkt me niet dat het dan niet onder de garantie valt. Dus ik zou ze zeker een berichtje sturen! Sowieso zodat ze weten dat het blijkbaar veel vaker gebeurd.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 07:37

Daphne__ schreef:
Kijk, na 1 keer rijden -O- En nog kort ook, klein half uurtje...
[ [url=m/FtFJgA.jpg]Afbeelding[/url] ]
De bluebell heeft hetzelfde, maar minder. Maargoed, die heeft er ook echt maar 5 minuten onder gezeten, wou een foto maken van hoe hij stond met zadel etc op en toen is m'n zus er heel kort op gegaan. Dus wil niet weten hoe hij er na een uur rijden uit ziet.. Durf m'n 3e spectrum nu niet meer te gebruiken, die ligt nog ongebruikt in de kast -O-

Heb Agradi een mail gestuurd. Ben benieuwd of ze er wat mee doen, maar ben er bang voor als ik het bericht van Oretha lees.

Zie trouwens het Lemieux teken op dat stuk bij de singel ook, alleen de laatste letter is nog echt wit.

De mijne had dat inderdaad ook. Ik heb toen van Hypostore en nieuwe gekregen. De nieuwe heeft het inmiddels ook maar ze vallen over het zadel dus het valt niet op gelukkig. Ik heb het maar zo gelaten maar weet wel dat ik deze niet meer koop

minouesmee

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 09:01

Dochorse is vaak niet zo behulpzaam…
Had een keer een amigo regendeken gekocht, maar die bleek niet goed waterdicht te zijn. Zeiden ze dat ik maar een duurdere deken had moeten kopen inplaats van zo’n goedkope. :+ Uiteindelijk na lang zeuren wel een nieuwe deken gekregen.

Racheltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:39

Ik ben helemaal in me nopjes! O:)
Via het oproepje had een bokker mij een PBtje gestuurd dat er nog een eentje in de winkel hing! *\o/*
Berichtje gestuurd naar de winkel en gisteren met de post gekregen! De Lemieux Paprika:

Afbeelding

Wat een gaaf en mooi (herfst) kleurtje. Die echt tof staan op mijn Haflinger!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:50

minouesmee schreef:
Had een keer een amigo regendeken gekocht, maar die bleek niet goed waterdicht te zijn. Zeiden ze dat ik maar een duurdere deken had moeten kopen inplaats van zo’n goedkope. :+ Uiteindelijk na lang zeuren wel een nieuwe deken gekregen.

Ik heb een situatie gehad met een hele dure Rambo Optimo, en na een “streng” telefoontje (na al 20 mailtjes enz) van Manlief kreeg ik wel een nieuwe.. :+

Maar goed, nu weer ontopic. :)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:36

Heeft iemand van jullie al ervaring met de dekens van Lemieux?

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:05

Wiwabalia schreef:
minouesmee schreef:

Ik heb een situatie gehad met een hele dure Rambo Optimo, en na een “streng” telefoontje (na al 20 mailtjes enz) van Manlief kreeg ik wel een nieuwe.. :+

Maar goed, nu weer ontopic. :)

Hier zelfde met een bucas deken. In Nederland wilde ze niets doen. Dus met Ierland aan de gang en dagelijks bellen. Als ze je zat worden kan een hele hoop

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:13

Sanne96 schreef:

Ja, wat wil je weten? :) Ik ben er erg tevreden mee.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:11

minouesmee schreef:

Klopt. Vond ze in hun contact ook niet echt prettig en niet echt klantvriendelijk.
Ik had voor 350 euro aan spullen gekocht incl m'n spectrum. Na een aantal keer heen en weer mailen en flink aandringen van mijn kant zouden ze Lemieux zelf een berichtje sturen, met de kanttekening dat ik er niets van moest verwachten. Heb er nooit meer iets van terug gehoord.
Daarom toen zelf maar Lemieux een berichtje gestuurd.
Ik koop het liefst ook niets meer bij Dochorse. Dan betaal ik bij dure dingen liever ietje meer bij bijv. Hypostore, waar de service wel goed is.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:23

Weet iemand wanneer de kleuren van de wintercollectie bekend worden? :D
Ben zo benieuwd. Vorig jaar werd het ook begin augustus bekend gemaakt :j
Geloof dat ik toch wel erg verslaafd ben :')

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:25

Dochorse ook ooit een probleem gehad met een amigo deken. Was z’n deken met een disc sluiting en er zat geen disc bij moest zelf maar contact opnemen met de leverancier of zelf wat fabriceren ja doei een nieuwe deken hoort bruikbaar te zijn!
Gelukkig nog geen merkbare schade na een aantal keer rijden ben nu wel voorzichtig en wil hem nu liever niet gebruiken als het heel warm is zodat hij niet doorweekt raakt van het zweet.
Ik vind de Loire wel mooier als de suède maar voor warme dagen is de suède dan fijner

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:58

mcjv schreef:
Sanne96 schreef:

Ja, wat wil je weten? :) Ik ben er erg tevreden mee.

Hoe valt de maat, en schuren ze op de borst?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:38

Sanne96 schreef:
Hoe valt de maat, en schuren ze op de borst?

Ik vind ze op maat vallen, ik heb vorige winter een arika regendeken in gebruik genomen en die beviel super. Ze schuren hier niet op de borst, al heb ik wel een smal geboegd paard.

Een stalgenootje met een barok paard gebruikt hem ook en is er ook tevreden mee.

Als je wilt kan ik je wat foto’s van de deken sturen qua voorkant/binnenkant, sluitingen en de stof van dichtbij. Mijn eigen ligt bij de wasserette, maar ik heb er hier nog een aantal liggen uit de webshop.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:28

mcjv schreef:
Jeetje Figo gelukkig gaat het weer beter! De spectrum staat echt prachtig. Hier ook een van de favorieten. :)

Dankjewel! <3 Ik ben ook echt blij dat het goed is afgelopen. Ik heb al eerder mijn maatje aan koliek op de operatietafel verloren en ik hoop zoiets nooit meer mee te hoeven maken..

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:29

Daphne__ schreef:
Spectrums zijn zo gaaf. Staat hem goed! Fijn dat het weer beter met hem ging :knuffel:

Hier vandaag Bluebell spectrum <3
[ [url=m/HtWTR8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh, dankjewel! :knuffel:

En wat is die Bluebell ook gaaf zeg!! Staat je paard ook echt prachtig <3

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:36

Figo88 lijkt me vreselijk. Dan is het ook gelijk schrikken als je paard koliek heeft.

Ik ga over naar de suede dekjes heb 2 loire nieuw met kaartje de rioja en ink blue mocht iemand die willen ruilen tegen een nieuwe suede ik sta er open voor.

Ik heb al de peacock, mullberry, musk en blush pink.

voorkeur gaat naar plum, ink blue, bluebell, sage en Azure maar iets anders mag ook.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:56

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje huiverig word van de reacties hier over de spectrums.. Heb de mijne nog niet gebruikt, maar hoop toch niet dat ze dit standaard hebben en er niks aan gedaan wordt.
Gisteren vroeg opgestaan en om 5.45 uur zat ik erop. Prachtige rit gemaakt op de bloeiende heide, met mist en de opkomende zon <3 <3
We reden met de Azure, maar daar is zo natuurlijk niks van te zien :') (Ik vind het alleen zulke mooie foto's dat ik ze toch even graag wilde delen :o )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:00

KirstenChes schreef:
Figo88 lijkt me vreselijk. Dan is het ook gelijk schrikken als je paard koliek heeft.

Ik ga over naar de suede dekjes heb 2 loire nieuw met kaartje de rioja en ink blue mocht iemand die willen ruilen tegen een nieuwe suede ik sta er open voor.

voorkeur gaat naar plum, ink blue, bluebell, sage en Azure maar iets anders mag ook.

Ja, dat brengt je meteen terug naar toen helaas. Maar gelukkig is dit goed afgelopen en was het uiteindelijk ook niet zo erg :j

En mooie collectie heb je al! Ik heb alleen de Rosé, White en spectrum in een loire en hou het verder ook bij mijn suedes. Hoewel ik de Ink Blue wel al heel lang erg mooi vind in de loire.. Hmm.. Lastig.. :x Heb je een foto?

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:03

Figo88 schreef:
KirstenChes schreef:

Ja, dat brengt je meteen terug naar toen helaas. Maar gelukkig is dit goed afgelopen en was het uiteindelijk ook niet zo erg :j

En mooie collectie heb je al! Ik heb alleen de Rosé, White en spectrum in een loire en hou het verder ook bij mijn suedes. Hoewel ik de Ink Blue wel al heel lang erg mooi vind in de loire.. Hmm.. Lastig.. :x Heb je een foto?

ik stuur je zo even een pb met de foto

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:29

mooie foto's figgo88 wat een prachtige omgeving

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:09

Je kunt de betreffende winkel altijd aanspreken op garantie, zij hebben het jou verkocht en niet de tussenhandel of fabrikant. Staat ook zo in nieuw burgerlijk wetboek. Gewoon naar verwijzen. Als je er op Googles vind je ook Modeltreinen die je kan gebruiken. Ik zou het niet accepteren. Zeker niet als het een meer voorkomend probleem is.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:26

Ik heb een Arika zweetdeken die ik in de winter vooral voor transport gebruik.
Ik vind het mooie zware kwaliteit en de pasvorm is ook goed.
Maar het valt wel klein denk ik: mijn merrie is best smal en de meeste zweetdekens zijn te ruim op de schouders waardoor het afzakt.

Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:53

Welke beschermers heeft jouw paard om achter?

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:16

KirstenChes schreef:

Ik stuur je pb.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:22

Pallatin schreef:
Welke beschermers heeft jouw paard om achter?

Geen LeMieux :+ de Equilibrium Tri-zone All Sport boots zijn dat.