Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Swift schreef:Ik heb de mazzel om de Mandriana Rotondo thuis te hebben om te testen. Ik ga er vandaag een ritje mee maken en zal dan ook foto's maken en verslag doen.
Ik zal ook kijken of het lukt om foto's aangesingeld zonder zitting te maken.
Fabster schreef:Dus daarom ben ik zo nieuwsgierig wat je dan precies doet met zo n kruising bbp/zadel. Kan me voorstellen, dat als je paard beperkingen heeft, dat dit soort dingen eenoplossing kunnen zijn. Maar anders snap ik die trent niet.
Dus mensen, maak me vooral wijzer!
Cambiar schreef:Mijn idee is dat net de beginfase van de training om zo'n type zadel smeekt, waar paarden nog zoooo veranderen. Eens je dit stadium voorbij bent, goeie spieren hebt opgebouwd, kun je overgaan op een op maat gemaakt zadel of een goed passend kwaliteits boomzadel.
Kwetal schreef:Fabster schreef:Dus daarom ben ik zo nieuwsgierig wat je dan precies doet met zo n kruising bbp/zadel. Kan me voorstellen, dat als je paard beperkingen heeft, dat dit soort dingen eenoplossing kunnen zijn. Maar anders snap ik die trent niet.
Dus mensen, maak me vooral wijzer!
Ik hou van "minder is meer" Ik heb hem jaren gebruikt om lange stapritten mee te maken (wel op robuuste paarden, paarden met een goot ipv een nok) Ik heb geen paarden meer waar ik op kan rijden, maar mijn keuze zou vallen op een Florac of Maremma zonder wrongen... of die Madriana.....
Ik heb bij mijn paarden nooit enig probleem gemerkt met die BBP, met boomzadels zoveel te meerCambiar schreef:Mijn idee is dat net de beginfase van de training om zo'n type zadel smeekt, waar paarden nog zoooo veranderen. Eens je dit stadium voorbij bent, goeie spieren hebt opgebouwd, kun je overgaan op een op maat gemaakt zadel of een goed passend kwaliteits boomzadel.
Klopt ten dele - ook wanneer je paard volwassen is en spieren heeft, veranderen ze nog per seizoen/trainingsfase/vorderen van de leeftijd etc. De kwaliteit van het zadel zal me een worst zijn, goed passend is wèl een vereiste. Dus 2 tot 3x per jaar een GOEDE!!!!!! zadelmaker er bij die het zadel nakijkt en zo nodig op kan vullen/leeg halen.