[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:15

Nee Blijheid, dit is geen oudere versie van de DKR - dit was een speciaal zadel voor de endurance en ik ben de naam even kwijt, maar het wordt niet meer gemaakt. De lol hiervan was dat de zweetbaden inlagevakken hebben en een los linker en rechter deel, dat onder de zitting werd geplakt. Ik vond het een geniaal zadel en het was fijn om op te rijden, maar ik denk dat de mensen het te vreemd vonden? Imke86, verder zoeken is dus nutteloos - het bestaat niet meer en dit was het enige zadel in Nederland van dat model (voor zover ik weet dan)

Anoniem

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:16

Bij de nieuwere modellen die ik gezien heb kun je niet 'in' de panelen kijken, dus dat weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:17

Kwetal schreef:
Nee Blijheid, dit is geen oudere versie van de DKR - dit was een speciaal zadel voor de endurance en ik ben de naam even kwijt, maar het wordt niet meer gemaakt. De lol hiervan was dat de zweetbaden inlagevakken hebben en een los linker en rechter deel, dat onder de zitting werd geplakt. Ik vond het een geniaal zadel en het was fijn om op te rijden, maar ik denk dat de mensen het te vreemd vonden? Imke86, verder zoeken is dus nutteloos - het bestaat niet meer en dit was het enige zadel in Nederland van dat model (voor zover ik weet dan)

Ah, vandaar die 'naad' op het zweetblad :j
Bedankt voor de info Kwetal, zo leren we weer wat bij :D

Imke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:18

Kwetal schreef:

Okee bedankt Kwetal!
Het klopt precies wat jij zegt ja.
Ik vind het een heerlijk zadel om mee te rijden en echt geschikt voor alle disciplines!
Weet jij wat voor materiaal er in de inlages zit? Lijkt een soort isolatiemateriaal.

Mocht ik dit zadel niet verkopen voor een goede prijs dan hou ik hem zelf en dan wil ik eens kijken wat ik aan de inlages kan veranderen zodat het zadel niet meer zo schuift. Heb jij nog tips hiervoor?

Imke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:22

O en zo te zien heeft het zadel geen nosejob.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:26

In de vakken zit Kompripol - prima spul, geen isolatie materiaal maar samengesteld foam verkrijgbaar in diverse diktes en sterktes. Wat je hier ziet is de voorloper van de nosejob, er is immers geen basis in het midden, dus het zadel heeft een hele grote brede kamer. Waar schuift het zadel heen? Een fijne singel is Westip/FRA supersingel, maar dan vooral voor zijdelings schuiven, voor van voor/achter schuiven kan je beter voor een anatomische singel kijken.

Imke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:28

Het zadel schuift inderdaad zijdelings. Bedankt voor de tip! Dan ga ik eens even kijken of ik zo'n singel 2e hands kan vinden. :)

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:45

Iemand van jullie die ervaring heeft met Hidalgo en/of Startrekk (bij iets rondere paarden met minder schoft en korte rug)?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:46

Ik kan me deze inderdaad ook herinneren, erg vooruitstrevend maar een mormel om te zien, kan me voorstellen dat dat hem de das om heeft gedaan :=

De naam is me ook ontschoten :o

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:00

Laurrren schreef:
Iemand van jullie die ervaring heeft met Hidalgo en/of Startrekk (bij iets rondere paarden met minder schoft en korte rug)?

Ik heb een startrekk Nathalie Penquitt op mijn haflinger. Zij is rond, kort in haar rug maar niet extreem en heeft een klein beetje schoft. Ik ben enorm tevreden! Het zadel ligt erg stabiel op haar rug in alle gangen. Het kopijzer is aanpasbaar en ook de kussens zijn te verstellen met klitteband.

foto in link
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NZKL3QTL.jpg

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:19

Mooi zadel Roelke! Waar heb je het gekocht?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:48

Heb je even een pb'tje gestuurd!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:31

Het staat hem inderdaad goed Roelke! Mooi zadel!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:53

Laurrren schreef:

Ik heb op dit moment een Hidalgo London in bestelling. Zitting maat 18,5" met 46 cm kussens.

mijn haf heeft een korte ronde rug en heel iets schoft. testzadel lag perfect, en wacht nu dus op mijn bestelde zadel!

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:56

Even een vraagje tussendoor hier.. Ik heb nu tijdelijk een boomloos zadel geleend om te testen maar ik vind 'm zo breed zitten! Verder zit ie prima maar ik ben bang dat ik aan dat brede niet zo goed kan wennen. Ik heb nu de Barefoot cheyenne. Zijn er nog goede alternatieven waarbij je dat minder hebt? Met het boomzadel wat we nu hebben heb ik nergens last van.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:32

Citaat:
De naam is me ook ontschoten :o

Even in het archief gezocht... de Avatar :)

Nayan: Hidalgo zit minder breed, Ghost ook....

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:35

SuperLiesje schreef:
Ik heb op dit moment een Hidalgo London in bestelling. Zitting maat 18,5" met 46 cm kussens.

mijn haf heeft een korte ronde rug en heel iets schoft. testzadel lag perfect, en wacht nu dus op mijn bestelde zadel!

En schoof het zadel? Ik vind de Hidalgo's dan toch wel de mooiere zadels onder de boomloze (samen met de Startrekk's).

En iemand ervaring met Freeform?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:37

Laurrren schreef:
En iemand ervaring met Freeform?

Wat wil je weten?

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:16

Kwetal: weet je of ze geschikt zijn voor rondere paarden (ivm schuiven). De kwaliteit?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:41

Laurrren schreef:

Heb een Hidalgo Milwaukee voor op mijn fjordenruin. :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:15

Laurrren schreef:
Kwetal: weet je of ze geschikt zijn voor rondere paarden (ivm schuiven). De kwaliteit?

Ze passen ook prima (juist!) op rondere paarden, de kwaliteit is goed - 1e klas leer, netjes afgewerkt. Schuiven kan je een beetje opvangen door een correcte singel te gebruiken en goed (op de goede manier) aan te singelen. Het kan ook aan je balans liggen en je paard kan scheef zijn (als je pech hebt alle twee :o ) De nieuwere zijn te koop met kussens er onder en vergeet niet dat er in de zwaarste klasse endurance gereden wordt met de Freeform (en ze winnen er nog mee ook ;) )

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:35

Kwetal: dank voor je antwoord. Jammer dat de dressuurvarianten niet zo mooi zijn. De westernvariant daarentegen vind ik wel mooi. Het is eerder het schuiven bij het opstappen dat ik bedoelde maar dat kan deels wel opgelost worden met een opstapkrukje denk ik.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:37

Lauren, de hidalgo ligt heel goed op amando, schuift niet! Ik heb ook Freeform getest, en als hidalgo niks geworden was dam had ik een Freeform dkr besteld.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:41

Marcella schreef:
Laurrren schreef:

Heb een Hidalgo Milwaukee voor op mijn fjordenruin. :D

:) dat was een van de zadels waarin ik interesse had. Bevalt het goed?

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:58

Na lang meelezen kan ik eindelijk meepraten. Ik wou al heel lang een barefoot notting hill zadel. Ik heb een barefoot dealer in de buurt een mailtje gestuurd en ze kan hem nog voor me leveren. Ik ben heeeeel benieuwd wanneer hij komt :D