Op dit moment.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Geryon schreef:Teruggesneden kamers, dus zou juist kunnen passen lijkt mij.
mhaw, ik vind ze juist niet zover teruggesneden ..... ??
pmarena schreef:De meeste zadels zijn daar niet geschikt voor (boom of boomloos).
Dus er zit een kern van waarheid in, maar wel jammer dat het weer alleen over "boomloos" gezegd wordt en dan ook meteen maar alle boomloze zadels blijkbaar
Citaat:Maar dat is niet het enige waar je op moet letten bij een boomloos zadel. Als het daar niet verhard is, maar enkel leer dan lijkt het me niet zo geschikt voor een hoge schoft.
Citaat:De meeste zadels zijn daar niet geschikt voor (boom of boomloos).
Dus er zit een kern van waarheid in, maar wel jammer dat het weer alleen over "boomloos" gezegd wordt en dan ook meteen maar alle boomloze zadels blijkbaar
Buitenzinnig schreef:Citaat:Maar dat is niet het enige waar je op moet letten bij een boomloos zadel. Als het daar niet verhard is, maar enkel leer dan lijkt het me niet zo geschikt voor een hoge schoft.
Ten eerste sluit ik me aan bij de opmerking van pmarena
Citaat:De meeste zadels zijn daar niet geschikt voor (boom of boomloos).
Ten tweede vraagt niemand zich af hoe een paard aan een absurd hoge schoft komt... (vaak dus door slecht passende zadels die spierontwikkeling tegengaan)![]()
Ten derde legt het gros van de wereld zijn boomzadel OP de schoft en gaat iedereen met een boomloos zadel mekkeren dat dat niet mag (terwijl boomloos meegeeft en dus minder kritisch is op dat punt)
Ten vierde, bij Hidalgo is het niet 1 plakje leer, het zijn vele laagjes leer op elkaar die de kern (boom, als je dat liever leest) van het zadel vormen en daaronder zitten kussens - die te leveren zijn in verschillende uitvoeringen, zodat de schoft van het paard - mits het zadel correct wordt neergelegd - gewoon vrij blijft.
Ten vijfde - iedereen noemt zich expert en worden door die zelfbenoemde experts alle boomloze zadels genadeloos neergesabeld door 1 vervelende ervaring met 1 merk/model![]()
Ten zesde - dat kan ik niet vaak genoeg zeggen - de meeste paarden hebben met welk model zadel dan ook geen last, het gaat pas fout als er een ruiter op gaat zitten
Buitenzinnig schreef: