Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cemlys schreef:Maar de ps is wel minder scherp dan een Mexicaanse. Neusstukje is breder als het stukje van een Mexicaanse dus de druk is over een groter vlak verdeeld. Ik vind het een fijn hoofdstel, voor mijn paard fijner dan de micklem denk ik, maar het is ook geen dooie dus een beetje extra is wel fijn bij hem.
PrizTwir schreef:Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met het micklem hoofdstel bij een paard die veel bezig is met het bit? En dat het nu beter is door dit hoofdstel? En ik vroeg mij af hoe het zit met het 'sturen' van je paard. Ik hoorde van collega's dat je het hoofd nu meer stuurt ipv het bit door de mond heen trekt. Even grof gezegd.
Mijn paard is altijd vreselijk veel bezig met het bit. En niet gewoon even lekker knabbelen van ontspanning. Nee echt 'bijten' en heen en weer slaan. Op een gegeven moment heb ik een lage neusriem aangeschaft, omdat het bit dan stiller ligt. Maandag had ik een trainingen horseware, waar dit hoofdstel ook aan bod kwam. Ik heb gevraagd of het beter is om met een gecombineerde of lage neusriem te rijden. Zij gaf duidelijk aan dat je dan beter met een gecombineerde kan rijden.
xVerax schreef:Deze vind ik lastig Loeske, welke maat heb je nu? Ik zou zeker eens kijken wat er gebeurd als je deze frontriem eraf haalt en een andere erop doet, de frontriem is in jouw geval (en bij de meesten) aan de kleine kant.
loeske87 schreef:Het is nu ook allemaal nog een beetje stijf, dat helpt ook niet echt. (Vooral die bitriempjes steken enorm af)
Ik ga morgen een andere frontriem proberen en idd nog wat beter kijken naar de afstelling!
claffdifs schreef:Is er iemand die hier weet hoe de micklem multi bridle valt? Ik heb een welshje met een shetten hoofd en ik kan nergens een kaptoom/Bitloos hoofdstel vinden dat in die maat is dus ik twijfel over een micklem multi bridle maar ik vraag me af of deze klein genoeg is.
Kan iemand me hiermee helpen?
meiske1577 schreef:claffdifs schreef:Is er iemand die hier weet hoe de micklem multi bridle valt? Ik heb een welshje met een shetten hoofd en ik kan nergens een kaptoom/Bitloos hoofdstel vinden dat in die maat is dus ik twijfel over een micklem multi bridle maar ik vraag me af of deze klein genoeg is.
Kan iemand me hiermee helpen?
De FRA Baro is er t/m maat shet...
https://www.minihorseshop.nl/training/fra-baro-kaptoom/
En in mini:
https://www.minihorseshop.nl/training/f ... toom-mini/
En de pardoes is er ook t/m maat Shetlander.